Varvas murtui, voinko mennä huomenna seisomtyöhön?
Eli juuri ennen työvuoron loppumista sain yhden painavan levyn kulma edellä isovarpaan päälle ja sattui pirusti. Koska työvuoro loppui tästä 15min päästä, menin kotiin. Nyt varvas vaan turpoaa ja tummuu ja tykyttää. Uskaltaako tuon kanssa mennä huomenna töihin?
Kommentit (24)
Sain 2v sitten isovarpaan murtuman kun iso kivi tippui sen päälle.
Yritin olla seuraavana päivänä töissä, mutta jos pökkäsi murtuneen varpaan vaikka pöydän jalkaan niin otti tosi kipeää.
Työterveyslääkäri lähetti röntgenkuvaan, jossa diagnoosi varmistui, luu oli vaakasuunnassa poikki.
Lääkärin mukaan oli hyvä kuvata, että näki mistä kohtaa oli murtunut.
Jos olisi murtunut nivelen kohdalta niin olisi pitänyt leikata.
Isovarvas on tasapainon kannalta tärkeä ja siksi sen murtuminen vaikuttaa enemmän kuin muiden varpaiden.
Ehdottomasti siis lääkäriin, toivottavasti röntgenkuviin ja sairauslomalle.
Itse olin useamman viikon sairauslomalla isovarvas teipattuna kiinni viereiseen.
Oli kauan kipeä, riippuen varmaan murtuman koosta, mutta on parantunut entiselleen.
Mulla murtui isovarvas, iso kivi tippui päälle. En meinannut ensin mennä lääkäriin, mutta onneksi menin, koska isovarvas oli murtunut ja vääntynyt vinoon. Joutuivat sitten suoristamaan ja kipsaamaan varpaan. Eli ehdottomasti lääkäriin!
Mulla olis nyt ihan omasta tyhmyydestä "välivarpaat" kipeinä kun potkaisin ovenkarmiin. Potku tapahtui klo 17 aikoihin ja vieläkin varpaat on kipeät kun taittaa. Voiko olla muftuneet?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:19"]Murtuneelle varpaalle ei voi tehdä mitään. Voit sä tietenkin käydä hakemassa ne sairaslomat suomalaiseen tyyliin, mutta ei ne sille mitään tee.
[/quote]
No minulla varvasmurtuma vaati ihan kirurgista operaatiota.