Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon rahaa pitää olla jotta luokitellaan rikkaaksi?

Vierailija
25.09.2015 |

Missä menee mielestänne raja, kuinka paljon pitää olla omaisuutta jotta voidaan sanoa rikkaaksi eikä enää keskituloiseksi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 000 euroa.

Vierailija
2/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteää omaisuutta noin miljoonan edestä, muuta rahaa (osakkeita, rahastoja jne) tuplaten. Nämä siis mahdollisten lainaosuuksien vähennysten jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon, ettei tarvitsisi työtä tehdä ja voisi perheensä elättää mukavasti, turvallisesti ja hieman luksustakin elämään sisällyttäen. Riippu mm. missä asuu ja kuinka vanha on. Suomessa nelikymppisellä tarvitsisi vähintään 2M€.

Vierailija
4/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:45"]Missä menee mielestänne raja, kuinka paljon pitää olla omaisuutta jotta voidaan sanoa rikkaaksi eikä enää keskituloiseksi?
[/quote]
Keskituloisuus viittaa tuloihin, ei varallisuuteen. Tulot voi olla vaikka negatiiviset ja silti olla rikas. Vastaavasti monikaan suurituloinen ei ole lähelläkään rikasta. Vuositulot vaikka 200.000€, mutta velatonta omaisuutta ei miljoonaakaan.

Vierailija
5/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaanko, että varakas on sellainen, jonka elämä on luksusta  verrattuna tavikseen. Rikas taas on sellainen, jolla on omaisuutta eikä tarvetta käydä edes töissä.

Vierailija
6/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuloni ovat vuodessa noin 40 000 e, omaisuutta on noin 2 milj euron arvosta. En silti koe olevani rikas, koska omaisuuteni tuotto ei ole kovinkaan kummoinen.

Vierailija
7/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen rikkaus on suhteellinen käsite. Ei sitä voi määrittää muuten kuin elintason mukaan. Jos asut vaikka Ilomantsissa, voit olla selvästi keskivertoa paremmin toimeentuleva samalla rahamäärällä, jolla Espoossa eläisit kädestä suuhun vaatimattomissa puitteissa.

Vierailija
8/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:56"]

Minun tuloni ovat vuodessa noin 40 000 e, omaisuutta on noin 2 milj euron arvosta. En silti koe olevani rikas, koska omaisuuteni tuotto ei ole kovinkaan kummoinen.

[/quote]

Niinpä! Tälläisiä ihmisiä on oikeasti paljon Suomessa, puolet omasta suvustanikin. Mutta saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan... Ne Eiran 2 miljoonan asunnot voi vielä menettää arvonsa tässä Suomen paskassa tilanteessa. Siksi on hyvä, että on oikea koulutus, ja valmius työskennellä sen avulla myös ulkomailla jos tulee huono tilanne.

Vierailija
9/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi että tämä 700k€ talo olisi jo velaton. 1300€ lisää käyttörahaa olisi silkkaa luksusta. Sillä voisin hankkia toisen kodin Italiasta

Vierailija
10/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen 700 000 kun olisi sijoituksissa, niin kokisin itseni taloudellisesti riippumattomaksi ja siten rikkaaksi. En kaipaa siis omaisuutta vaan taloudellista riippumattomuutta.

Vierailija
11/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm olaankohan sitten rikkaita kun voidaan ostaa hetken mielijohteesta 4500 euron lomamatka tai 270k mökki. Njäh ei me olla! Taviksia :) rikas on jos on kymmeniä miljoonia, tai satoja. Kaikki on suhteellista. Pääasia että nauttii elämästään!

Vierailija
12/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3,5-4 miljoonaa omaisuutta ja tulot nettona ehkä 10 000 kk. Silti ei tunnu yhtään rikkaalta. Mietin jokaista ostosta tarkkaan. Velkaa on myös. Omaisuutta pitää huoltaa ja rahat sijoittaa järkevästi. Ehkä 20 milj toisi 'rikkaan olon'

Vierailija
13/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jonkun verran alle puoli miljoonaa ja kun ei ole lapsia niin koen itseni vähintään vauraaksi. Rikkaaksi en, eikä muutenkaan ole mitään rikkaan elkeitä. Jos olisi, rahat olisikin pian loppu. Tulot osuvat yläkvartiiliin, mutta olen ajatellut downshiftata. 

Vierailija
14/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on taloudellisesti rikas jos voi tilata pitsaa + limpparia kotiinkuljetuksella koko perheelle , ilman että täytyy miettiä miten säästää loppukuun ruokarahoista tai että voit ostaa yli 100 e tuotteita ihan vaan koska tekee mieli.

Vierailija
15/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistelen markka-aikana laskeneeni jonkun erittäin karkean taulukon, jonka mukaan olikohan n. 4 miljoonaa markkaa, sijoitettuna vuokrakaksioihin tai yksiöihin, toisi tarpeeksi rahaa sellaiseen sen ajan keskiluokan elämään. Että olisikohan n. miljoona euroa em. kaltaisesti keskinkertaisesti sijoitettuna tarpeeksi elämään ilman palkkatuloja.

Vierailija
16/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni rikas. Rahaa jää nelihenkiselle perheelle n. 800 euroa laskujen jälkeen käyttörahaa. Mistään ei ole ollut pulaa. Lomamatkoillakin käydään.

Vierailija
17/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 20:46"]

Olen mielestäni rikas. Rahaa jää nelihenkiselle perheelle n. 800 euroa laskujen jälkeen käyttörahaa. Mistään ei ole ollut pulaa. Lomamatkoillakin käydään.

[/quote]

Sä et ole vain rikas vaan Äveriäs  :)

Vierailija
18/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on rikas jos omistaa metsää, vaikka vähän vähemmänkin, muutama hehtaarikin riittää. Voi kävellä siellä, marjastaa/sienestää, kukaties tehdä polttopuuta tai joku tykkää metsästääkin.

m50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi