Mä en voi kuin ihmetellä
sitä, että ihmiset näkevät kauhean vaivan sterilisaation eteen. Matkustavat eri paikkakunnalle, ja jos essure menetelmä ei onnstu, taas varataan aika, kokeillaan uudestaan jotain muuta. Asiasta puhutaan ja pidetään isoa numeroa. Ja kaikki vain siksi, että voi harrastaa seksiä. Ja joo, ymmärrän, mutta eikö voi ilman tätä kaikkea ehkäistä muuten. Nim. Tätä kaikkea kuuntelemaan väsynyt.
Kommentit (9)
No, sekin on totta. Mua vaan rasittaa kuunnella, näitä sterilisaatio tarinoita. Ja mun mielestä jokaisen pitäisi hoitaa ehkäisynsä itse, en näe syytä miksi kuormitetaan terveydenhuoltoa. Ja ainahan siinä on riskinsä, ei se vaaraton toimenpide ole. Ap
Kiitos tästä näkemyksestäsi, olen taas yhtä turhaa mielipidettä rikkaampi.
Oiskohan näillä sterisaatio kertomuksilla halu näyttää, että on niin kiihkeää seksielämää? Että on ihan pakko steriloida, että voi paneksia miten ja milloin vain. Ei ole aikaa edes muuten ehkäisystä huolehtia.
Joo, ja eläimethän steriloidaan myös.
Steri!lisaatio on ihan turha, ei sitä enää 50 jälk3n tarvii huolehtia, antaa mennä vaan.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 18:21"]
No, sekin on totta. Mua vaan rasittaa kuunnella, näitä sterilisaatio tarinoita. Ja mun mielestä jokaisen pitäisi hoitaa ehkäisynsä itse, en näe syytä miksi kuormitetaan terveydenhuoltoa. Ja ainahan siinä on riskinsä, ei se vaaraton toimenpide ole. Ap
[/quote]
No miten se ulkomailla sterilisaatiossa käynti kuormittaa terveydenhuoltoa. Suomen suurin terveydenhuollon kuormittaja on kakkostyypin diabetes ja alkoholi. Kaikki hedelmäityshoidoissa olevat ja sterilisaation hankkijat ovat pieru meressä verrattuna näihin, jotka omilla elämäntavoillaan vievät kohtuuttomasti perusterveydenhuollosta resursseja. Jonnekin hedelmöityshoitoihinkin otetaan hyvin vähän kerrallaan ihmisiä, ja suurin osa käy hoidot läpi omasta pussista yksityisellä. Sterilisaatio miehille puolestaan on niin yksinkertainen toimenpide, ettei paljoa paina niiden muutaman prosentin sterilisaatiot terveydenhuollossa. Ihmetyttää suuresti, miten jotkut edes kuvittelevat näiden maksavan kohtuuttomasti veronmaksajalle tai vievän resursseja muilta.
T.Lääkäri (Tk:ssa)
Anteeksi luin jotenkin ihmeellisesti, että viittasit ihmisten käyvän ulkomailla sterilisaatiossa, mutta kirjoititkin että ulkopaikkakunnalla. Tästä huolimatta kirjoituksen pointtini on edelleen voimassa.
8
Joo, ymmärrän kyllä. Mutta miksi ihmiset täytyy steriloida. Onko se välttämätöntä? Luulisi, että on muitakin vaihtoehtoja. Ap
Mä ihmettelen keinohedelmöitystä.. Itsekkäämpää saa hakea. Jos et tule raskaaksi normaalisti, Jumala ei halua sinulle lapsia, so simply is that.