Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko jotenkin keskimääräistä tyhmempi vai onko kellään muulla vanhemmalla koskaan tälläistä ongelmaa?

Vierailija
05.04.2022 |

Eli kun ollaan lapsen palaverissa tai missä vaan ja mua pyydetään kertomaan, mitkä on lapsen vahvuuksia tai hyvät puolet, niin jos en ole etukäteen miettinyt mitä vastaan, niin päässä lyö tyhjää ja alan siinä sitten miettiä, niin että tosiaan mitä hyviä puolia omassa lapsessa on!

Ja mulla on neljä lasta, vanhin 15 v, joten varmaan pitäis tulla vastaus kuin apteekin hyllyltä.
Mutta ei...
Käytiin JOPO- haastattelussa, johon poika koittaa päästä, ja sain jopa kerrottua, että poikani on hyvin huumorintajuinen. Siinä sitten mietin pääni puhki, mitäs muita hyviä puolia löytyy..hohhoijaa kun nolotti. Ja nolottaa vieläkin vaikka haastattelu on ohi.

Miks se on niin vaikeeta, vai olenko vain normaalia tyhmempi?

Ja sama kaikkien kapsien kohdalla, pitäiskö kirjottaa johonki ylös, että muistaa sitten kun kysytään?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaibsä nyt lapsesi tunnet.

Vierailija
22/26 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, tällä meidän ihanalla pojalla, 14v, on ollut aika hankala tää murrosikä, on ollut kaikenlaisia, ei niin kivoja tilanteita, ja ei käy juurikaan enää koulussa. Siksi haetaan JOPO-luokalle...

Tuntuu, kuin koko ajan kaikki pyörisi vaan negatiivisten asioitten ympärillä.

Vaikka olen kyllä huomannut todella positiivisia muutoksia tässä kaiken murheen keskellä:

Poika on ruvennut kokkaamaan, mikä oli todellinen yllätys, kun ikinä aiemmin ei oo osoittanut kiinnostusta ruoanlaittoon, hän ON todella huumorintajunen, on ihanaa nähdä hänen nauravan ja heittävän vitsiä, kun aiemmin oli sulkeutuneempi ja ei juurikaan nauranut, hän on liikunnallinen, jonka lisäsin sitten tuon huumorintajuisuuden lisäksi...vaikka hetken siinä mietinkin nolona, mitä muuta vastaisin.

Siinä en sitten muistanut, tätä kokkaamista ja pojan musikaalisuutta, hän osaa laulaa, vaikka ei sitä julkisesti teekkään, vaikka oon koittanut kannustaa...

Mutta, nämä positiiviset asiat pitäisi oikeasti kirjata ylös, koska yleensä aina on jouduttu puhumaan vain niistä ongelmista. Tietysti jos kaikki olisi vain hyvin tai vähintään loistavasti, ei edes tarvitsisi käydä näissä palavereissa..ja hakea sinne luokalle..

Mutta, kaikissa lapsissani on ihania puolia ja iloitsen heistä jokaisesta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oishan mun pitäny arvata että taas kysellään näitä kysymyksiä, mutta kun en ollut valmistautunut juurikaan siihen haastatteluun.

Mutta, minäpä teen nyt listan, jokaisesta lapsesta ja opettelen sen ulkoa 😊

Olin ennen hirvee jännittäjä, yleensä pelkästä jännityksestä sain tuskin suustani kunnollista vastausta, mutta nykyään en jännitä tälläisiä tilanteita, mutta vähän on mäköjään vielä parantamisen varaa...ettei lasten tarvi hävetä äitiään.

Ap

Sulla on varmaan vaan jännitys muuttanut muotoaan vanhemmiten: se on nyt lievempää ja ilmenee tuolleen tyhjänä päänä. Todella yleistä tuo on; et ole mitenkään poikkeava!

Aiemmin ketjussa mainittu etukäteen listan tekeminen on hyvä vinkki. Tsemppiä! 🤗

Vierailija
24/26 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todennäköisesti ollut vain väsynyt eikä ajatus ole kulkenut. On tuttu juttu, joskus menee ihan lukkoon kun on poikki ja on muita asioita mielessä.

Vierailija
25/26 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oishan mun pitäny arvata että taas kysellään näitä kysymyksiä, mutta kun en ollut valmistautunut juurikaan siihen haastatteluun.

Mutta, minäpä teen nyt listan, jokaisesta lapsesta ja opettelen sen ulkoa 😊

Olin ennen hirvee jännittäjä, yleensä pelkästä jännityksestä sain tuskin suustani kunnollista vastausta, mutta nykyään en jännitä tälläisiä tilanteita, mutta vähän on mäköjään vielä parantamisen varaa...ettei lasten tarvi hävetä äitiään.

Ap

Sulla on varmaan vaan jännitys muuttanut muotoaan vanhemmiten: se on nyt lievempää ja ilmenee tuolleen tyhjänä päänä. Todella yleistä tuo on; et ole mitenkään poikkeava!

Aiemmin ketjussa mainittu etukäteen listan tekeminen on hyvä vinkki. Tsemppiä! 🤗

Kiitos! 😊

Vierailija
26/26 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän mitkä ovat siskoni lapsen vahvuuksia ja heidän hyvät puolet. Miten ei voi tietää omista lapsista tuollaista, vai eikö sitä oikein seuraa itse missä omat lapset on hyviä ja mitkä heidän vahvuudet on?

Taisi olla enemmän kyse siitä että asiaa kysyttiin niin yllättäen. Eikä moni tuollaisia listoja omista lapsistaan jatkuvasti mieti, kun yleensä niitä omia lapsia rakastetaan ihan koko pakettina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan