Yleisavain
Jos annan luvan yleisavaimen käyttöön niin mitä kaikkea se tarkoittaa? En ole tyhmä, mietin vain että onko sille paljonkin eri käyttötarkoituksia kuin pelkkä oven avaus jos avaimet unohtuneet.
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:21"]Miksi antaisit ja kelle? Menet itse avaamaan, et luovuta avainta
[/quote]
Haloo. Kenelläköhän on yleensä YLEISAVAIN?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:32"]Ylös
[/quote]
Ainakin se tarkottaa sitä, että jos valitan huoltoon jostakin, huoltomies voi tulla yleisavaimella katsomaan/korjaamaan asiaa, jos en ole kotona. Nykysessä asunnossa tuota kysytään erikseen aina kun on joku asia, jossa se voisi olla tarpeen. Mun mielestä ihan kätevää, kunhan tiedän milloin tänne on joku tulossa ja mille asialle. Saa sähkömies mun puolesta korjata pistorasian vaikka mä olisin töissä.
Jos ei ole hengenhätä, niin kenelläkään ei ole oikeutta mennä toisen asuntoon yleisavaimella. Korjauksista ja muista tilanteista, jolloin asuntoon pitää päästä, vaikkei asukas olisikaan kotona, kuuluu ilmoittaa hyvissä ajoin etukäteen. Valitettavasti jotkut as.osakeyhtiöt lyövät laimin ilmoitusvelvollisuuttaan ja niinpä sitten joku korjausmies saattaakin pöllähtää paikalle jo aamuvarhaisella. Meillä yleisavain on hallituksen puheenjohtajalla ja huoltofirmalla. Tosin puheenjohtaja viettää päivänsä kakkosasunnollaan eikä siis ole tavattavissa, jos vaikka avain unohtuu. Ei auta kuin soittaa huoltomies paikalle ja maksaa ovenavaamisesta. Kannattaa siis pitää yksi avain jossain ulkosalla hätävarana, niin säästyvät nekin kympit.
Miksi antaisit ja kelle? Menet itse avaamaan, et luovuta avainta