Antaisitteko 17-vuotiaa teinin
tulla nukkumaan viereenne? Itse olen sitä mieltä, että tottakai, jos muksu sitä tahtoo ja tarvitsee. Meillä on tilanne se, että 17-vuotiaalla teinitytöllämme todettiin vakava masennus ja nyt kun vyyhti alkaa vihdoinkin purkautua ja on avautunut meille vanhemmillekin, hän tahtoo nukkua meidän vieressämme, koska kokee olonsa kuulemma turvallisimmaksi sillä tavalla. Ollaan nyt n. Viikko nukuttu tällä tavalla ja teinistä huomaa kyllä, että tuo (ja terapia sekä lääkkeet tietenkin) vaikuttavat positiivisesti. Musta on vain ihanaa, että noinkin iso tyttö tahtoo tulla mun ja isänsä viereen nukkumaan, jos siltä tuntuu.
Kommentit (10)
Hyvä, että on tilanne paranemaan päin. Tottakai saa lspset tulla viereen...
Aina <3
Kyllä meidänkin 16-vuotias tyttö kipeänä ja välillä muutenkin tulee vanhempien välii nukkumaan :)
Kyllä mäkin nukuin vielä täysi-ikäisenäkin äidin vieressä kun oli tarpeeksi paha olla. Muutaman yön joskus vuosia sitten. Ei siinä mitään outoa. Hyvä vain kun luottaa teihin.
Meillä lapsi ei ole koskaan halunnut nukkua samassa sängyssä. Tuntuisi kyllä vähän kummalta saada teini samaan sänkyyn. Ei edes mahduttaisi. Mutta mikäs siinä jos haluaa.
Ihanaa kuulla että jopa tuon ikäisellä on tunne, että voi mennä vanhempien viereen nukkumaan jos on paha olla! Niin sen kuuluukin olla. Meillä ei olisi tullut kuulonkaan tuollainen kun olin teini. Kuulostaa siltä että teillä on terveet ja hyvät välit, pitäkää siitä kiinni. :)
Antaisin toki!
Mutta samalla kyllä miettisin pitkään ja hartaasti, mitä on pielessä. Eihän tuo normaalia teinielämää ole, sen kai tajuat itsekin, kun täältä kyselet.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:05"]Antaisin toki!
Mutta samalla kyllä miettisin pitkään ja hartaasti, mitä on pielessä. Eihän tuo normaalia teinielämää ole, sen kai tajuat itsekin, kun täältä kyselet.
[/quote]
Pielessä on juurikin se masennus ja valtaisa turvattomuuden tunne, jonka vuoksi meidän vieressä mieluusti nukkuu. Että "vikaa" kyllä on, mutta eiköhän se tästä korjaannu ja tyttö siirry omaan huoneeseensa pikkuhiljaa :)
AP
Anna ihmeessä tulla. Ei tuota varmaan kauaa kestä