Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasujat, mitä teille kuuluu naapurista?

Vierailija
25.09.2015 |

Kuuluuko normaaliääninen puhe?

Itse asun 90-luvulla rakennetussa elementtikerrostalossa ja kuulen naapureiden puhelut ylä- ja alakerrasta. En erota sanoja, mutta äänenpainot kyllä. Onkohan tämmöinen ihan tavallista vai onko täällä keskimääräistä huonommat äänieristykset? Sinänsä kaikki naapurini ovat tolkkuja tyyppejä eivätkä häiriköi, vaan elävät ihan tavallista elämää ilman yömölyämistä. Eli en ole tässä valittamassa naapureistani.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:27"]

Sama täällä, Hämeenlinnan ydinkeskustassa asutaan. Siis toi eläkeläisvertaus.  Joskus kuuluu ompelukoneen ääni. .. no ei kuulu, mutta naapurin mummo kysyi, että häiritseekö...  

[/quote]

Asumme 66 rakennetussa talossa, sama.

Vierailija
22/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:28"]Entinen talo, vuokralla:

KAIKKI. Hissi, helvetin monta kertaa päivässä whoooommmm....whoooommmm....whooommm.... Hissin oven äänet. Rapussa kailottavat paskanaapurit. Yläkerrassa(ko) kailottava naapuri. Ylhäällä tv:tä huudattava, musaa jumputtava häirikkö. TOISTUVAA. Lopulta taisi muuttaa pois ennen minua tai sitten kuoli. Tein monta vihaista valitusta.
Veden kohina. Ainiin, ja koiran haukunta ja lasten rääkyminen.

Nykyinen talo, omistus:

Tänään kuulin vauvan itkua rapussa ja välillä kuulen askeleita. Rapussa. Veden kohinaa, jos kuuntelee kylppärissä.
[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% riitelyä, 10% panemista. Ei muuta oikeastaan.

Vierailija
24/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori naapurit. Mulla on vähän ongelmia:D

Vierailija
25/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1997 rakennettu kerrostalo: naapurissa asuu ilmeisesti vähän huonokuuloinen vanhempi rouva (ehkä 75v), joka ei puhu vaan huutaa. Puhelimeen varsinkin, ja jos vanhuksia tulee kylään, silloin huutavat kilpaa. Sanoja ei kuitenkaan kuulu eli en voisi seurata keskustelua, mutta siis se kova puheääni kuuluu. Muita ääniä ei kuulu, paitsi jos rappukäytävässä mesotaan. Sitäkin jotkut tekee. Pälättävät juttujaan rappukäytävässä, joka kaikuu tosi paljon.

Vierailija
26/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1870-luvulla rakennetussa talossa asutaan. Meillä sama juttu, et äänenpainot kuuluu, jos on vähän kovaäänisempää puhetta, mutta itse sanat ei. Rapun äänet kaikuu kyllä kovaa. Ja kesäisin, kun ikkunoita on pidettävä auki, sisäpihan äänet kumisee kiviseinistä. Mutta päällisin puolin ei valittamista.

Vierailija
27/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:43"]

1870-luvulla rakennetussa talossa asutaan. Meillä sama juttu, et äänenpainot kuuluu, jos on vähän kovaäänisempää puhetta, mutta itse sanat ei. Rapun äänet kaikuu kyllä kovaa. Ja kesäisin, kun ikkunoita on pidettävä auki, sisäpihan äänet kumisee kiviseinistä. Mutta päällisin puolin ei valittamista.

[/quote]

Siis oikeesti 1870-luvulla? Vai tuliko virhe?

28/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissin ääni kuuluu selvästi, ylä- ja alanaapurien normaalit puhelut niin että saa sanoista selvää, vessassa ollessa kuulee melkein aina jonkun puhett jostakin (se on ikävää sillä ei saa sellaista rentoa oloa paskalla ollessa).

Yläkerran vessanpöntön eristeissä on jotakin vikaa, sillä siitä kuuluu aivan kaamea metallinen kolahdus noin 60-70 desibeliä. Yläkerran kantapääkävely (työtön nuori tyttö, joten siellä kävellään siihen 3-4 asti) särisyttää ikkunoita ja välillä heiluttaa kattolampun kupuja, mutta minkäs sille voi. Imuri myös ilmeisesti lojuu koko ajan lattialla, sillä sitä letkun vetämistä ja pään kolahduksia kuuluu valehtelematta vähintään puolen tunnin välein (myös aamuyöllä).

Vierailija
29/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 luvulla rakennettu talo. Alakerran vauvav satunnainen itku, ei häiritse. Naapurin pimatsun bileet n. Kerran kuussa, ei häiritse, kun lähtevät yleensä viimestään kympiltä baariin. Loput asukkaat on vanhuksia. Ulkoa kuuluu liikenteen äänet vaimeana ja kesällä lintujen laulu.

Vierailija
30/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:43"]

[/quote]

Siis oikeesti 1870-luvulla? Vai tuliko virhe?
[/quote]

Kyllä vain, täällä Helsingissä! :)

Vierailija
31/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppärissä kuuluu jos yläkerrassa valutetaan vettä, ja sekin ainoastaan hiljaiseen aikaan eli siinä aamulla kuuden pintaan. Rapusta kuuluu kun ovi aukeaa/menee kiinni, jos en ole muistanut laittaa omaa väliovea kiinni. Muuten ei MITÄÄN. Talo on rakennettu 2004.

Vierailija
32/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, ap. Puhe kuuluu, en erota sanoja. Mulla sen sijaan on naapurina ovien paiskoja. Arghhh.

Vierailija
33/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 60-luvun alulla rakennetussa kerrostalossa ja meille kuuluu ihan kaikki. Vauvan itkua ympäri vuorokauden, viikonloppuisin naapurien riitelyä. Kaukainen mölinä ei sinäänsä haittaisi, muttakun kuulet ne riidan aiheet, niin kyllä välillä tekis mieli kommentoida, että taasko te jaksatte raivota väärästä leivänpäällismakkarasta tms.

Naapureiden normaalinkin jutustelun kuulee hyvin. Jos olen keittiössä tai vessassa, niin saa ihan selvääkin mistä keskustellaan.
Tavallaan todella ahdistavaa, kun kellään ei ole yksityisyyttä tässä talossa.

Vierailija
34/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla rakennettu Hoasin kerrostalo. Rappukäytävästä kuuluu äänet, asunnoista ei lähes mitään. Ei kuulu bileitä, keittiölaatikoiden paukutuksia, huutoa yms. Ainoastaan suihkun ja naapurin ukon lemmenähinät kuulen. Se muuten ähkii ja puhkii aika kovaa :D Kovin hiljainen talo tämä on.

Vierailija
35/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa tää aihe myös.
Olen aikaisemmin asunut 50- ja 60-luvun kerrostaloissa. Ensimmäisessä ei kuulunut MITÄÄN!
60-luvun talossa kuului vain kovat bileet tai raivoriitely.

Nyt muutin 70-luvun taloon ja täällä kuuluu KAIKKI! Puhe, televisio, kävely jne.. Olen tosi pettynyt. Asunto on muuten kiva. Minua ei häiritse naapureiden äänet, mutta tuntuu, että en itse voi elää normaalisti. Naapureina on kaiken lisäksi vanhempia ihmisiä, jotka ovat asuneet tässä talossa vuosikymmeniä, ja jaksavat vieläkin valittaa uusille asukkaille.
Uudelle opiskelijapojalle: "täällä ei sitten käytetä yöllä hissiä". Luulisi, että olisivat jo tottuneet tähän mennessä meluisaan taloon.
T. (olosuhteiden pakosta) erittäin hiljainen naisasukas

Vierailija
36/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ennen vuosituhannen vaihdetta rakennettu kerrostalo.

Jos omassa kodissa on ihan hiljaista saattaa kuulua musiikkia jostain asunnosta (en paikallista mistä) ja jotain vedenkohinaakin joskus harvoin. Mikäli seinänaapurissa lapset huutavat, kuukuu se siihen seinän takana olevaan makkariin (ei koko asuntoon).

Rappuun/rapusta kuuluukin sitten enemmän ;) Ja pihalta, varsinkin jos ikkunat auki. Eli eipä nuo asunnoista kantautuvat äänet sillä lailla häiritse

Vierailija
37/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1997 rakennettu puukerrostalo ja ainoa mikä kuuluu on askeleet ja linkous.

Vierailija
38/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuaamuisin hyvällä tahdolla voi kuulla vaimean tv:n/ radion äänen. Joskus suihkun kohina kuuluu. Asun 30-luvun kerrostalossa. Rapusta sen sijaan kuuluu kaikki, etenkin hissin ovi pitää kovaa ääntä. Onneksi rapussa ei useinkaan suurempaa trafiikkia ole.

Vierailija
39/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin pariskunnan kovaääniset pierut (varmaan sen ukon, tai mistä sen tietää). Kiva istua aamupalapöydässä kun seinän takaa kuuluu tröööt! Mikä siinä on että täytyy paskoa niin kovaa että koko taloyhtiö kuulee. Samoin aivastelut ym. Kovat äänet. Joskus on myös panoääniä kantautunu samasta kämpästä. Yläkerrasta kantakävelyä.

Vierailija
40/76 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970 rakennettu 6-kerroksinen talo. Vessan ja keittiön ilmastointikanavista kuuluu puhetta joskus, ei niin että saisin selvää. Hissikin kuuluu kun keittiön seinän toisella puolella menee. Muuta ei, tosin naapurit eläkeläis-rouvia että aika hilaisia ovat varmaan. Toisella koira, mutta en ole kuulut kertaakaan haukkumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan