Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasujat, mitä teille kuuluu naapurista?

Vierailija
25.09.2015 |

Kuuluuko normaaliääninen puhe?

Itse asun 90-luvulla rakennetussa elementtikerrostalossa ja kuulen naapureiden puhelut ylä- ja alakerrasta. En erota sanoja, mutta äänenpainot kyllä. Onkohan tämmöinen ihan tavallista vai onko täällä keskimääräistä huonommat äänieristykset? Sinänsä kaikki naapurini ovat tolkkuja tyyppejä eivätkä häiriköi, vaan elävät ihan tavallista elämää ilman yömölyämistä. Eli en ole tässä valittamassa naapureistani.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1960-luvulla rakennettu talo, erittäin hyvä äänieristys. Muista asunnoista ei kuulu mitään, ellei sitten joku tee remonttia, mutta ei sitä tapahdu usein. Ei kuulu televisiota, musiikkia, puhetta eikä askelia. Porraskäytävästä kuuluu, kun ovi kolahtaa, mutta naapureista ei kuulu mitään.

Vierailija
82/83 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraskielisen suurperheen älämölöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:31"]

Yläkerrasta kuului kun porukka käveli kovaäänisesti noin 24/7. Sain jonkun oudon masennuksen siitä jota on jatkunut muutonkin jälkeen kohta pari vuotta. :/

[/quote]

Minua kiinnostaa tämä, sillä muutin itse kolme viikkoa sitten uuteen asuntoon ja yläpuolellani asuu kanta-astuja. Yllätyin miten askelten töminä vaikuttaa minuun; saan siitä voimakasta ahdistusta vaikka olen muuten ihan terve tasapainoinen ihminen. Se töminä ei ole pelkästään ääntä vaan se kaikuu huonekaluista, "tärähtelee" ja tunkeutuu pään sisään. Etsin tällä hetkellä uutta asuntoa. Kiinnostaa tuollaisten matala-taajuisten äänten vaikutus mieleen ja kuulisin mieluusti lisääkin kokemuksia.

Sama oli meidän yläkerran ihmisillä. Onneksi muuttivat pois ja tuli hiljaisemmat.

Käveltiin edestakaisin kannat paukkuen koko ajan!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan