Tekisitkö lasun?
Kaveriperheessä eskarilainen. Erosivat ja lapsi muutti toiselle paikkakunnalle äitinsä kanssa.
Äiti ei huolehdi lasta säännöllisesti eskariin, koska itse ei jaksa nousta tai vastaavasti lapsi ei halua mennä.
Hampaat tosi huonossa kunnossa, koska huolehtii niistä vain itse.
Katselee puhelimeltaan esim squid game juttuja.
Kommentit (64)
Eskarista tekevät kyllä lasun jos ovat huolissaan poissaoloista. Samoin hammaslääkäri tekee lasun jos katsoo tarkastuksessa että siihen on aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne hampaat huomataan koulussa tms neuvolassa ja sieltä osaavat tehdä ilmon.
Hampaita tarkastetaan noin joka toinen vuosi eikä sekään ole pakollista vaan suositeltavaa...
Turhaa alepeukuttaa. Googlaa vaikka itse. Ennen koulua on hammastarkistus ja neuvola, mutta kumpikaan ei ole pakollista. Koulussa ja päiväkodissa kukaan ei katso lapsen suuhun, nykyään näissä paikoissa ei edes opetella edes hampaiden pesua. Ksylitoli pastillin saa ylleensä päiväkodissa ruuan päälle, koulussa ei sitäkään.
Kustantaako kunta nykyisin ksylitolipastillit? Silloin kun omat lapset oli päiväkodissa, ei ollut pastilleja. En kyllä ole pessyt hampaitani eivätkä lapsetkaan omiaan koulussa. Miksi opettajien pitäisi katsoa lasten suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että lastensuojelu antaa tosi monipuolisesti palveluita. Valitettavasti se on monesti lasten kohdalla ainoa paikka mistä apua saa, kun ei niin yksinkertaista ole päästä vaikka vammmaispalveluiden tai mielenterveyspalveluiden asiakkaaksi.. sieltä voi saada myös taloudellista tukea.. tukiperheen yms...
Nämä kaikki palvelut pitää saada ilman mitään lasutahraa papereissa. Vai meinaatko, että kun kalliilla lapset sijoitetaan, niin sitten on sijaisperheillä varaa saamistaan tuistaan ja avustuksistaan maksaa yksityisten palveluista, kun bioperheillä vaan vyötä kiristetään rahojen suhteen eikä myönnetäisi (lakisääteistä) vammaispalvelua tai mielenterveyspalveluita.
Kannattaa muistaa että lastensuojelu antaa tosi monipuolisesti palveluita. Valitettavasti se on monesti lasten kohdalla ainoa paikka mistä apua saa, kun ei niin yksinkertaista ole päästä vaikka vammmaispalveluiden tai mielenterveyspalveluiden asiakkaaksi.. sieltä voi saada myös taloudellista tukea.. tukiperheen yms...