Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvaako kaupasta ostettu Basilika uudestaan?

Vierailija
05.04.2022 |

Jos sen istuttaa isompaan ruukkuun? Tuottaako satoa kevään ja kesän ja sysksynkin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipuu. Pieniruukkuisia on vaikea saada kukoistamaan jälkeenpäinkään muussa kuin vesiviljelyssä, mutta kyllä se joitain uusia varsia voi kasvattaa. Niidenkin kanssa on tarkkaa, että ostaa sellaisen basilikan, jossa juuret ovat vielä valkeita. Mustuneet juuret ovat jo kuolleita, ja kasvi ei silloin kasva.

Vierailija
2/9 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottaa. Se alkaa kasvaa heti kun sen laittaa ruukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos juuret ovat elävät.

Vierailija
4/9 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää istutin sen isoon ruukkuun ja juuret olivat vaaleanruskeat. Jos se siitä lähtisi kasvamaan silti. EIkös niitä terveitä juuria ole paakun sisällä?

Vierailija
5/9 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa, tosin kaikki ei lähde. Itse käytän altakasteluruukkuja ja käytän lähes joka päivä basilikaa ruoanlaitossa. Nyt on kasvamassa 2 ja nypin niistä vuorotellen lehtiä.

Vierailija
6/9 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kasvoi valtavaksi puskaksi. Istutin sen keväällä ulos ruukkuun.

Vierailija
7/9 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basilikaa voi lisätä pistokkaastakin varsinkin näin keväällä.

Vierailija
8/9 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari edellistä vuotta ostanut alkukesästä basilikan ja laittanut kasvilaatikkoon ulos. Tuottaa satoa koko kesän. Kätevää kun ei tarvi ostaa kuin yksi basilika koko muutaman kuukauden aikana :) samoin teen ruukkusalaateille kun siemenistä istutetut eivät tuota vielä satoa. Ruukkusalaatitkin kasvattaa lisää lehtiä pitkään.

Vierailija
9/9 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lähtee, joskus ei.  Jos nuupahtaa, niin laita uutta.

Alussa kannattaa suojata liialta auringolta. Vettäkään ei saa antaa liikaa.

Sitten kun basilika alkaa kasvamaan,niin se kasvaa kunnolla. ja kun leikkaat ylempiä lehtiä ruoaksi niin se haarautuu, ja kasvaa lisää.

Joka kevät olen laittanut isoon ruukkuun partsille, ja joka syksy on iso pensas. Syömistä koko kesäksi.

Minun partsilla viihtyy näköjään hyvin myös minttu ja situunamelissa. Kivoja salaattiyrttejä molemmat. Ja iso puska tulee näistäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme