Lihaton lokakuu - osallistutko?
Tänä vuonna ei kai ole mitään "virallista" tapahtumaa, mutta mikä estää vetämästä omaa lihatonta kuukautta? :) Ite ajattelin syödä mahdollisimman vegaanisti ja katsoa, miten tämmöinen ruokavalio itselleni sopii.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:11"]
En syö muutenkaan lihaa, mutta kalaa kyllä. Aion lokakuussa kuitenkin opetella kokkaamaan enemmän tuoreista kasviksista. Olen keittiössä surkea :D
[/quote]
Tuoreita kasviksia on tähän aikaan vuodesta vaikea saada. Opettele nyt juuresten käyttöä.
En, liha on hyvää joten miksi luopuisin siitä kuukaudeksi
Kasvis-kala -linjalla vissiin kahdeksan vuotta, joten samaa jatketaan lokakuukun. Mieheni on muuten samalla ruokavaliolla ollut yhtä kauan ja ihan voimissaan on hänkin. Lapset saavat kotona luomulihaa. Hyvin voidaan kaikki.
En osallistu.
Päinvastoin, ajattelin syödä lihaa sinunkin edestäsi. Kiitos että otit aiheen esiin..nam nam nam. Meillä on onneksi varaa lihaan. jippiii.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:09"]
Ei kasvispainotteisen ruuan tarvitse olla mitään soijapapuja ja kikherneitä. Etenkin jos kelpuuttaa maitotuotteet tai kalan siihen oheen.
Itse olen tänään esimerkiksi syönyt aamupalaksi jogurtin, jonka seassa oli mysliä ja kuutioitu nektariini. Usein syön mustkoita, vadelmia, hilloja ja muita marjoja sen jogurtin kanssa.
Lounaalla kävin kiinalaisessa ravintolassa, siellä keräsin buffettipöydästä kasviskevätkääryleitä, lohta, paistettua riisiä, nuudeleita ja vihanneswokkia. Alkusalaattikin löytyi kokoamalla linjastosta. Jälkiruuaksi söin päärynäjäätelön.
Päivälliseksi voisi maistua vaikka tomaattikeitto/ sienikeitto ja sämpylä, mutta ei ole nälkä, kun söin lounaalla niin paljon. Tai vaikka avokadosalaatti, jossa on pähkinöitä.
Illalla teen lämpimiä leipiä kauraviipaleista uunissa. Päälle laitan vuohenjuustoa, tomaattia ja tuoretta basilikaa. Mustapippurirouhetta ja yrttisuolaa.
33 vuotta ilman kokolihaa, 25 ilman liha- ja kanaruokia.
[/quote]
33 vuotta 6 kuukautta 8 päivää ja 21 tuntia niinkö ?
Koita kestää . Taivaassa sinut palkitaan.
Olen sekasyöjä homo sapiens. Tottakai syön lihaa. Jopa possua.
En mä varmaan kokonaan lihatonta kokeile, koska oon kuitenkin sen verran nirso monien kasvisruokien suhteen. Kasvisruokien osuutta voin kuitenkin lisätä ja vähentää lihansyöntiä.
Miksi ihmeessä kaikista kuukausista juuri lokakuu pitäisi olla lihaton? Silloinhan riistasaalis on parhaimmillaan, eläimiä teurastetaan syksyllä ennen sisäruokintakautta ja joulupossuista myydään etupäätä halvalla, kun takaosat laitetaan joulukinkuiksi.
Ei, kyllä se lihaton kuukausi voisi olla paremmin heinäkuu, kun muita luonnonantimia ja kalaa on enemmän.
Haluaisin kovasti osallistua, mutta se ei terveyssyistä onnistu :(
Halutessani luultavasti onnistuisin, mutta en halua edes kokeilla kokonaan lihatonta kuukautta.