Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ollut tilannetta, että rahat loppu, seuraavaan tukipäivään aikaa ja dödö, hammastahna, shampoo, siteet, vessapaperi tms loppu

Vierailija
05.04.2022 |

Miten pärjäsit, uskalsitko poistua kotoa?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keittiössä pieni vihko, johon pidän listaa kauppatavaroista. Hiljattain pääsi oregano silti loppumaan mutta korvasin sen muilla yrttimausteilla.

Laskut skannaan mobiilipankkiin sitä mukaa kun posti tai sähköposti niitä tuo. Eivät pääse nekään yllättämään.

Vierailija
22/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska varastoín välttämättömiä tuotteita.

En polta tai juo eikä minulla tietenkään ole autoa, joten hygieniatarvikkeisiin on rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aapeellä adhd tai älyllinen gappi?

Vierailija
24/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olikin ketjussa mainio vinkki: pyyhi perseesi joululta ylijääneillä servieteillä.

Vierailija
25/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan päässyt näin käymään että olisi rahat ja tavarat loppu. Joskus on saattanut käydä ikävästi että WC-paperi, shampoo ja/tai hoitsikka on loppunut enkä ole muistanut itse ostaa tai pyytää miestä ostamaan kauppavuorollaan joten on loppunut.

Mutta aina on kaapissa ollut jotain "huonompaa" shampoota/hoitsikkaa tai olen lainannut miehen tai lapsen pesutuotteita. WC-paperin sijasta bidee ja nenäliinalla/talouspaperilla kuivaus. Siteitä en käytä muutenkaan, mulla on kuukuppi ja todella todella niukat menkat että pärjään jopa ilman sitä tai muitakaan suojia kotosalla ihan hyvin ja harvemmin tarvii kotoa poistua kun on etätyöt ja osittainen hoitovapaa.

Vierailija
26/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tuommoista tilannetta, koska minulla on aina kotivaraa sen verran että pärjään. Olen pätkätyöläinen ja aina töissä ollessani palkkapäivänä harmstraan kaappeihin järkevän hintaisia välttämättömyyksiä pahan päivän varalle. Sitten kun joudun työttömäksi niin tulen tosi vähällä toimeen, koska aloitan säännöstelyn heti. 

Unelmoin kyllä siitä, että saisin säännölliset tulot ja voisin ostaa vaikka hetken mielijohteesta kakkua tai muuta turhaa. 

Vierailija
27/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä osaa säännöstellä. Kun tietää milloin seuraava tuki tulee, niin tietää montako päivää pitää minkäkin asian kestää. Vessapaperia ei tarvita pikkuhädällä, isolla hädällä voi käydä kirjastossa, tavaratalossa yms.

Hammastahnatuubista tulee kyllä tahnaa kun puristaa kaksin käsin. Sitten se leikataan vielä saksilla auki, ja kaivetaan puhtaalla veitsellä tahnaa. Sitä hammastahnaa muuten tarvitaan huomattavasti vähemmän kuin mitä mainoksissa. Yksi palasaippua kattaa kaikki pesutarpeet.

Herkut jää kauppaan, munista, sokerista, kaurajuomasta ja jauhoista saa aikamonta herkkua tekaistua itse ja huomattavasti halvemmalla.

Tukipäivänä ei tuhlata kaikkia rahoja, vaan mietitään mitä kaikkia laskuja tulee kuun aikana, mitä yllättävää voi sattua jne. Aina pikku hiljaa kerätään sitä kuuluissaa kotivaraa.

Vierailija
28/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy jotain, kaikki olettaa heti, että ap:lla on tämä tilanne päällä ja kysyy siihen neuvoa. No ei ole, kunhan kysyin. Itsellä on onnekas tilanne, voin aina ostaa, jos joku loppuu. Mutta kävi mielessä, miten kurjaa olisi todeta, että nyt onkin pärjättävä vaikka viikko ilman shampoota tai dödöä, kun tulikin joku yllättävä lisämeno, esim lääkäri tms.

Ap.

Vierailija
29/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsisuihku on muutenkin paras siihen. Kaikilla ei kuitenkaan kai sellaista ole.

Vierailija
30/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä niitä kotivaroja ostaa, jos ei ole rahaa kuin just ruokaan ja muuhun pakolliseen? Minulla ei ole tuollaista tilannetta ollut, mutta jollain voi olla. Mutta niin, ilman vessapaperia ja saippuoita pärjää kyllä, jos vaan vettä tulee. Menkat on sitten hankalampi. Jos joskus on edes sen verran ylimääräistä, ostaisin kuukupin kaappiin sitä varten. Jos ei sitä muuten halua käyttää, mutta varuille. Itse en ole kokeillut, kun ne on niin niukat kierukan takia.

Vierailija
31/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsisuihku on muutenkin paras siihen. Kaikilla ei kuitenkaan kai sellaista ole.

Vierailija
32/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tukipäivään. Meillä sitä sanotaan palkkapäiväksi. Vessapaperin sijasta käytän käsisuihkua ja pyyhettä. Hampaat pesen suolavedellä. Shampoota ei tarvita. Hiukset voi pestä palasaippualla. Siteitäkin voi tehdä vanhoista pyyheliinoista. Deodoranttia olen ostanut viimeksi 15 vuotta sitten. Tämä kaikki sen takia, että verottaja vie mahtiosan palkasta. Bussilippu pitää olla. Kauraryyniä sekoitan aamulla veteen ja ostan kaupasta halvimpia tarjoushedelmiä. Vaatteet korjaan viimeisen päälle, kunnes alkavat pudota päältä. Pesuaineena käytän mäntysuopaa. Näin meillä eletään ilman tukia.

Ihanaa kurjuuden maksimointia. Masokistin unelma 🖤

Kerroin lapsuudestani, kun ei ollut mitään tukia.

Vierailija
33/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalille ihmiselle ei suomessa tuollaista tilannetta tule. Provo tai sitten on kyllä peiliin katsomisen paikka! Olen itse osa-aika työtön ja minulla on tuttuja jotka on enemmä tai vähemmän työttömiä. Rahaa kaikilla se mitä normi elämiseen tarvitaan. Kukaan ei köyhyyttä ainakaan valita eikä ole rahaakaan ollut lainaamassa koskaan! Itsellänikin on pankkisaldo kunnossa. Ei tartte kaupassa laskeskella hintoja, vaikka kallistaha siellä tuppaa olemaan.

Vierailija
34/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ruokaa on aina ollut, mutta kun on vain 2 euroa, se ahdistaa. Eletty räiskäleillä, perunalla ym.  Nykyään on paremmin.

35/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut tuollainen tilanne tosin olin osa-aikatyössä. Palkka jäi niin pieneksi, että raha loppui aina kesken. Olen pessyt hiukset käsisaippualla, joskus hoitoaineella, vessapaperiksi jouduin ottamaan ensin nenäliinat, sitten joululautasliinat.

Siihenkin tottuu.

Et voinut pyrstöäsi käsisuihkulla pestä?

kaikilla ei ole käsisuihkua, tosin rättiä voi käyttää ja pestä sen rätin sitten  vaikka pelkällä vedellä. tuoreeltaan lähtee

helena lapinniemi

Vierailija
36/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran en voinut mennä työhaastatteluun, Ei ollut tampakkeita. Istuin kotona pyyhkeeseen kääriytyneenä.

Vierailija
37/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalille ihmiselle ei suomessa tuollaista tilannetta tule. Provo tai sitten on kyllä peiliin katsomisen paikka! Olen itse osa-aika työtön ja minulla on tuttuja jotka on enemmä tai vähemmän työttömiä. Rahaa kaikilla se mitä normi elämiseen tarvitaan. Kukaan ei köyhyyttä ainakaan valita eikä ole rahaakaan ollut lainaamassa koskaan! Itsellänikin on pankkisaldo kunnossa. Ei tartte kaupassa laskeskella hintoja, vaikka kallistaha siellä tuppaa olemaan.

Tuo normaali on vähän ikävänkuuloinen sana, minäkin heräsin tänään klo 4 ja jotain ja lähdin siivoamaan vessoja, kun muuta työtä en saa. Palkka menee päihteisiin, ikävä juttu, mutta ainakin olen rahat työlläni tienannut.

Vierailija
38/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole..Mutta miten just äsken suihkussa ollessani mietin miten iso ilo ois antaa ylimääräisiä shampoo, suihkugeeli ym puteleita tarvitsevalle. Saan paljon lahjaksi kosmetiikkaa, ihan yli oman tarpeen.

Vierailija
39/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole..Mutta miten just äsken suihkussa ollessani mietin miten iso ilo ois antaa ylimääräisiä shampoo, suihkugeeli ym puteleita tarvitsevalle. Saan paljon lahjaksi kosmetiikkaa, ihan yli oman tarpeen.

Olisiko lähelläsi keräystä Ukrainasta paenneille?

Vierailija
40/63 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampake ja räiskyli!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi