Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko Suomen presidentti olla sinkku?

Vierailija
28.01.2024 |

Olisi hienoa nähdä, jos Suomen tasavallan presidentti olisi sinkku. Olisi huvittavaa nähdä, kun toimittajat kyselisivät: "Eikö sitä oikeaa ole vielä löytynyt?" tai vitsailtaisiin Tinderistä koko ajan. Itsenäisyyspäivänä presidentti seisoisi yksin kättelemässä ja olisi aina yksin torottamassa kaikissa virallisissa valokuvissa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi, koska avioliitto on suomalaisille iso statuskysymys. Sinkkupresidenttiehdokasta tuskin edes äänestettäisiin.

Vierailija
2/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan Halonen alkuun sinkku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ollut. Ei vain ollut naimisissa Arajärven kanssa, mutta meni puolipakolla naimisiin, kun kansa ei hyväksynyt susiparia.

Vierailija
4/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tanssisi linnan juhlissa? Steppaisi?

Vierailija
5/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkonen oli viimeisinä vuosina.

Vierailija
6/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halonen ja Arajärvi ovat olleet yhdessä 80-luvun puolivälistä saakka, mutteivät naimissa.

Vierailija
7/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut. Leski on eri asia kuin sinkku.

Vierailija
8/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska oli leski. Kansalaiset olivat ihan tyytyväisiä silloin hänen "sinkkuuteensa", koska ei ajateltukaan, että tuon ikäinen leski alkaisi jotain uutta vaimoa hankkimaan.

Vierailija
9/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma, että Marskilla ei ollut parisuhdetta presidenttiaikoinaan. Ainakaan virallista sellaista. 

Vierailija
10/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tanssisi linnan juhlissa? Steppaisi?

Onhan siellä komeita kadettipoikia, jotka muutenkin tanssittavan yksin paikalle tulleita. 

Vierailija
11/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika varma, että Marskilla ei ollut parisuhdetta presidenttiaikoinaan. Ainakaan virallista sellaista. 

Noh, ehkä Marskin kohdalla oli ajat vähän toiset. Mutta puhutaan nyt tästä modernista ajasta, jolloin pidetään itsestään selvänä, että menestyneillä ihmisillä on aina parisuhde. Presidentillä nyt erityisesti.

Vierailija
12/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halonen ja Arajärvi ovat olleet yhdessä 80-luvun puolivälistä saakka, mutteivät naimissa.

Eivät asuneet yhdessä. Siten Halonen oli sinkku. 

Vierailija
13/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, ehkä Marskin kohdalla oli ajat vähän toiset. Mutta puhutaan nyt tästä modernista ajasta, jolloin pidetään itsestään selvänä, että menestyneillä ihmisillä on aina parisuhde. Presidentillä nyt erityisesti.

Itse asiassa tilanne on juuri päinvastainen. Ennen oli paljon tärkeämpi statuskysymys olla parisuhteessa. Nykyisessä sinkkuyhteiskunnassa se ei ole enää ollenkaan niin iso juttu. Edes presidentillä. 

Vierailija
14/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minä olen sinkku, koska en asu aviomieheni kanssa samassa osoitteessa? Tämä selvä. Jännästi kyllä Suomen laki on asiasta ihan eri mieltä. 

Vierailija
15/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minä olen sinkku, koska en asu aviomieheni kanssa samassa osoitteessa? Tämä selvä. Jännästi kyllä Suomen laki on asiasta ihan eri mieltä. 

Halonen ei ollut naimisissa eikä asunut Arajärven kanssa, kun hänet valittiin presidentiksi. Virallisesti hän oli sinkku. 

Vierailija
16/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marskin aikana, jos joskus oli tärkeää hankkia mies/vaimo ja jatkaa sukua. Silloinhan oli jopa voimassa vanhanpiian/pojan vero, jota joutui maksamaan, jos ei ollut avioitunut tiettyyn ikään mennessä. Kyllä siihen aikaan sinkkupresidentti oli paljon isompi juttu kuin mitä se olisi tänä päivänä. Nythän on jopa tietyllä tavalla trendikästä elellä itseellistä sinkkuelämää eikä jumittaa "vanhakantaisessa" avioliittointituutiossa. 

Vierailija
17/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halonen ei ollut naimisissa eikä asunut Arajärven kanssa, kun hänet valittiin presidentiksi. Virallisesti hän oli sinkku. 

Sinkku on ihminen, joka ei ole parisuhteessa. Ei sillä ole mitään tekemistä avo- tai avioliiton kanssa. Ihminen voi olla parisuhteessa ilman, että asuu toisen kanssa. Kuten Tarja ja Pentti olivat. Sinulla menee nyt sekaisin termit naimaton ja sinkku. Ne ovat kaksi eri asiaa. Sinkku ei edes ole virallinen termi, vaan puhekielinen ilmaisu parisuhteettomalle ihmiselle. Virallisesti sekä sinkku että erillään asuva seurustelupari ovat naimattomia. 

Vierailija
18/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jankkaa, kun et tunne termien merkityksiä. Sinkku=ei parisuhteessa. Parisuhde taasen ei edellytä avio- tai avoliittoa. Ei ole koskaan edellyttänyt. 

Vierailija
19/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt hain tässä "sinkku" -termillä ihan perinteistä tavallisen ihmisen käsitystä sinkusta. Eli itsellinen ihminen, jolla ei ole minkäänlaista seurustelukumppania. Ajatelkaa, jos vaikka Stubb olisi sinkku. Sitä tuskin voitaisiin ymmärtää kovin laajasti Suomessa, ja hän joutuisi tämänkin kampanjan aikana koko ajan vastailemaan sinkkuuttaan koskeviin kysymyksiin.

Vierailija
20/25 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka olisi käytännössä sinkkupresidentti, koska Antonio ei aio reissata hänen mukanaan edustamassa, vaan luo omaa uraansa.