Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bonzers-kennel

Vierailija
25.09.2015 |

Onko kellään kokemuksia kyseisestä lahtelaisesta kennelistä? Kasvattaa mitteleitä ja spinsereitä

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa

Vierailija
2/5 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen spinsereitä? Ei taida olla virallinen rotu Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta en tiedä mutta kannattaa aina katsoa Koiranet-jalostustietojärjestelmän haulla tietoa kennelistä. Itse katson aina vaihtoehdoista esimerkiksi että emä on sopivan ikäinen, ei liian nuorena tai vanhana pennutettu. Ja sen että monetko pennut kasvattaja tekee koirillaan, en itse valitsisi kasvattajaa joka teettää lukuisia pentueita samalla emällä, tulee mieleen pennutuskone. 

Enkä kannata kasvattajaa joka teettää samalla emällä pennut joka vuosi, liian raskasta koiralle, siinä ei ajatella emän etua. Samoin sukusiitosprosenttia tarkkailen ja sukutauluja. Ja tietysti terveystietoja.

Niistä tiedoista saa jo aika paljon irti ja näkee minkälainen kennel on kyseessä. (pentuja tarkkaan harkiten vai pentueita lukuisia vuodessa.) Sitten vielä kun kyselee saman rodun muilta kasvattajilta mielipiteita ko. kasvattajasta niin saa jo jonkinlaisen kuvan. 

Olen ihan amatööri koira-asioissa, mutta näillä vihjeillä löytyi itsellemme ihan huippukasvattaja. :)

Vierailija
4/5 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen pääpointti ei ollut kuitenkaan kirjoitusvirhe vaan kyseinen kennel. :D Veikkaampa, että jokainen, jolla on hieman päättelykykyä tajusi minun tarkoittavan pinsereitä.

Vierailija
5/5 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:00"]

Tuosta en tiedä mutta kannattaa aina katsoa Koiranet-jalostustietojärjestelmän haulla tietoa kennelistä. Itse katson aina vaihtoehdoista esimerkiksi että emä on sopivan ikäinen, ei liian nuorena tai vanhana pennutettu. Ja sen että monetko pennut kasvattaja tekee koirillaan, en itse valitsisi kasvattajaa joka teettää lukuisia pentueita samalla emällä, tulee mieleen pennutuskone. 

Enkä kannata kasvattajaa joka teettää samalla emällä pennut joka vuosi, liian raskasta koiralle, siinä ei ajatella emän etua. Samoin sukusiitosprosenttia tarkkailen ja sukutauluja. Ja tietysti terveystietoja.

Niistä tiedoista saa jo aika paljon irti ja näkee minkälainen kennel on kyseessä. (pentuja tarkkaan harkiten vai pentueita lukuisia vuodessa.) Sitten vielä kun kyselee saman rodun muilta kasvattajilta mielipiteita ko. kasvattajasta niin saa jo jonkinlaisen kuvan. 

Olen ihan amatööri koira-asioissa, mutta näillä vihjeillä löytyi itsellemme ihan huippukasvattaja. :)

[/quote] Kiitos vinkistä :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi