Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko lopettaa polkupyörien LED-valojen vilkkutoiminnon käytön?

Vierailija
25.09.2015 |

Tässä perusteet:

a) Se on ärsyttävää.

b) Se on itsekästä.

c) Se on laitonta.

Kun siinä valaisemessa on se normaalitoimintokin, miksi et käyttäisi sitä.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:57"]

kielletäänkö hälytysajoneuvotkin? Koska minäminäminä

[/quote]

Mikä jottei, mulla on epilepsia muutaman muunkin vastaajan tavoin ja aina joudun jotenkin peittämään näkökentän siltä kohdalta kun ne valot vilkkuu. Eikö hälytysmerkiksi voisi oikeasti vaihtaa jotain muuta vilkun sijaan? Diskoissa vilkuttakoon miten lystäävät, ei kiinnosta niissä käynti muutenkaan.

Vierailija
42/44 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:55"]

Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Olen migreeniherkkä, kirkkaat ja välkkyvät valot saattavat laukaista migreenikohtauksen. Kun välkkyvaloinen pyörä tulee vastaan, joudun peittämään silmäni. Autoilen työajoistani johtuen usein pimeässä ja on aika haastavaa ajaa, kun välkkyvalopyöräilijä on näkökentässä. Pyöräilijä näkyy autoilijalle riittävän hyvin normaalin ajovalon ja heijastinten avulla. Toivoisin, että välkkyvät ajovalot kiellettäisiin, koska ne aiheuttavat turvallisuusriskin. Itse saan aurallisia migreenikohtauksia, jolloin puolet näkökentästäni katoaa. Kiva sitten jäädä tien poskeen iltamyöhällä odottamaan kohtauksen ohimenoa, jos välkkyvalo laukaisee sen. Onneksi välkyt ovat harvinaisia enkä ole niistä johtuen vielä saanut migreenikohtausta.

[/quote]

Mun pitää kans peittää silmät tai kääntää pää, jos tulee vilkkuvaloja käyttävä pyöräilijä vastaan. Mulla on epilepsia ja sellaset valot häiritsee tosi paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taipumusta migreeniin, mutta vilkkuvat valot eivät ole ikinä aiheuttaneet kohtausta.
Muutama vuosi sitten tosin näkyi katukuvassa paitoja, joissa oli todella, todella ohuita mustia ja valkoisia raitoja, ne laukaisivat välittömästi migreenin. :D Muissa raitavaatteissa en ole ikinä kohdannut samaa.
Ei ole onneksi aikoihin enää näkynyt yhtäkään!

Vierailija
44/44 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyspimeällä kulkeminen on vaarallista noiden vilkkuvalojen vuoksi.
T: epileptikko