Voiko ehjiä vaatteita heittää pois, jos niitä ei koskaan käytä?
Tiedän että en tule käyttämään, enkä tarvitse.
Mutta en raaski heittää oikein poiskaan.
Käynnissä siis vaatekaapin siivous.
Kommentit (12)
Älä heitä ehjiä ja hyviä vaatteita pois! Vie Pelastysarmeijalle, UFF:in laatikkoon tai muuhun vastaavaan.
Itse olen kyllä kylmästi heittänyt sellaisia mitä tiedän että en tule käyttämään. Luopuminen on vaikeaa, tiedän.
No riippuu varmaan vähän vaatteesta, ehkä en mitään ulkotakkeja heittäisi pois, mutta paidat kyllä.
Minä olen vienyt UFF:n laatikkoon. Kyllä ne siellä lajittelee myyntiin tai lumpuksi, ettei joudu sekajätteeseen.
Yksi vieläkin sopeutumista vaativa kulttuuri heittää kaikki vaatteet roskiin jos ne on tippunut lattialle, oli käyttämättömät vai ei. Sossusta sitten vaaditaan rahat uusiin tai salakuljetetaan kaupasta. Näköjään onnistuu koska tuon tuosta on uutta vaatetta maassa roskiskatoksen lähettyvillä.
Itse teen matonkuteita joistain vaatteista.
Mutta ei taida nykyään juuri kukaan tehdä näin.
Itse käytän esim. paidat luutuina.
Meinaan kans siivota vaatekaapit, kunhan sais aikaseks, ja vien vaatteet kierrätykseen, ei tuu niin paha mieli luopua, ku vie ne sinne, eikä heitä roskiin
Vierailija kirjoitti:
Itse teen matonkuteita joistain vaatteista.
Mutta ei taida nykyään juuri kukaan tehdä näin.
Täältä löytyy matonkuteisiin kierrättäjä.
Olen tarkka vaatteista ja ostan vain laatua ja käytän ne lähes loppuun. Jos joku vaate ei miellytä, uudistan tai muokkaan vaatteen tai teen kasseja, sohvatyynyjä jne. T-paidat kertak.pyyhkeeksi ja loput leikkaan matonkuteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vieläkin sopeutumista vaativa kulttuuri heittää kaikki vaatteet roskiin jos ne on tippunut lattialle, oli käyttämättömät vai ei. Sossusta sitten vaaditaan rahat uusiin tai salakuljetetaan kaupasta. Näköjään onnistuu koska tuon tuosta on uutta vaatetta maassa roskiskatoksen lähettyvillä.
Missä ihmeessä sä elät?
Miksi ihmeessä heittää pois, niistä voi saada vielä rahaakin jos laittaa myyntiin esim. fb-kirppikselle tai toriin?
Etkö osaa kierrättää.