Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi neuvolaan palkataan

Vierailija
24.09.2015 |

vastavalmistuneita nuoria!? Olen jo usemman lapsen äiti ja jouduin nyt tällaisen tapauksen kohtaamaan. Hänellä ei mitään kokemusta muuta kuin teoria, ei oikein pysty suhteuttamaan asioita, ei tiedä rokotekäytänteistä, ei laita lähetteitä eteenpäin koska niitä ei kuulema tarvii laittaa (aiemmin on todellakin tarvinnut!!)ei osaa mitata kohdun pohjan korkeutta.. jne kyllä on todellakin epävarma olo kun hänen luonaan käy. Hän ei ole kiinnosunut ylipääään lainkaan miten voin henkisesti.. en oma aloiteisesti osaa mitään alkaa kertomaankaan kuinka rikki olen ja niistä kaikista pakkoajatuksista ja masennuksesa, en vaan jaksa.. Tuntuu kuin olisin heitteillä ja osa vain jotain helveltin rutiinia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olisihan se viisaampaa palkata vastavalmistuneita nuoria tai iäkkäämpiä, joilla olisi jo vuosien kokemus kyseisestä työstä.

Vierailija
2/11 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä luulet niiden kokeneiden ammattilaisten olleen ennen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
4/11 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ole yksinkertaisesti edes aikaa uppoutua mihinkään henkisen puolen asioihin, vaikka se tärkeää olisikin. Kyllä on niin tiukaksi vedetty käyneille varatut ajat. Varsinkin jos on uudessa työssä eikä homma suju vielä rutiinilla, ei aikaa juuri jää kuin pakollisiin mittauksiin. Se ei toki sinua lohduta :(

Vierailija
5/11 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos jaksat tänne kirjoittaa niin mitäpä jos itse kuitenkin yrittäisit jaksaa ottaa puheeksi oman jaksamisesi? Ja muista että kaikkien pitää aloittaa jostakin... Kukaan ei ole seppä syntyessään.

Vierailija
6/11 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on tulossa lapsi nro 17, niin eiköhän se terveydenhoitaja mieti, että on parempi olla puuttumatta uskonnollisista syistä tapahtuvaan lisääntymiseen.

Vierailija
7/11 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:14"]vastavalmistuneita nuoria!? Olen jo usemman lapsen äiti ja jouduin nyt tällaisen tapauksen kohtaamaan. Hänellä ei mitään kokemusta muuta kuin teoria, ei oikein pysty suhteuttamaan asioita, ei tiedä rokotekäytänteistä, ei laita lähetteitä eteenpäin koska niitä ei kuulema tarvii laittaa (aiemmin on todellakin tarvinnut!!)ei osaa mitata kohdun pohjan korkeutta.. jne kyllä on todellakin epävarma olo kun hänen luonaan käy. Hän ei ole kiinnosunut ylipääään lainkaan miten voin henkisesti.. en oma aloiteisesti osaa mitään alkaa kertomaankaan kuinka rikki olen ja niistä kaikista pakkoajatuksista ja masennuksesa, en vaan jaksa.. Tuntuu kuin olisin heitteillä ja osa vain jotain helveltin rutiinia.
[/quote]

Minulla taas nyt esikoista odottaessani terveydenhoitajana eläkeikää lähenevä rouva, jonka jutut annan mennä lähes poikkeuksetta toisesta korvasta suoraan ulos, koska olen jo monta kertaa huomannut, että hänen tietonsa on usein vanhentunutta/mutua ja muutenkin neuvot aika "kapeakatseisia". On siinä pitkässä työhistoriassa tietenkin "hyvätkin" puolensa, on itsevarma työssään ja jollain tavalla äidillinen. Ei kuitenkaan oikein minun (ja mieheni) makuuni.

Vierailija
8/11 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan neuvolan vähän sellaisena puolihupina, jossa ainakin mittaavat ja punnitsevat lapsen aika ajoin. Yleensä sieltä saadut neuvot menee aikalailla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, erityisesti imetyksen ja kiinteiden syömisen suhteen. Jos jotain huolia siellä on erehtynyt ilmaisemaan niin ei oteta tosissaan. Ei ole paljon ollut vaihtoehtoja kuin viedä muksuja yksityiselle. Siellä on sitten purettu esikoisen oppimisvaikeuksia, jotka alkaneet ilmetä viskarilaisena.

Vierailija
9/11 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on mielenterveysongelmaa niin neuvola ei ole oikea paikka niistä puhua. Siihen ei ole osaamista eikä aikaa. Perhe- ja mielenterveysklinikka hoitaa mieltä ja siellä hoitajat on sitä kuuntelua varten.

Vierailija
10/11 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/11 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä