IVF-gallup: montako follikkelia, munasolua, kypsää munasolua, blastoa...
Ikäsi?
Montako follikkelia kasvoi?
Montako munasolua kerättiin?
Montako kypsää munasolua?
Kuinka monta hedelmöittynyttä?
Entä montako blastoa (tai jos siirretty ennen blastovaihetta niin montako tuli?)
Testasitteko kromosomit ja jos, niin montako kromosomeiltaan normaalia?
Montako alkionsiirtoa, raskautta, vauvaa?
Kommentit (19)
Olen siis juuri täyttänyt 37 ja pakastanut vuoden sisällä 35 munasolua kolmesta hoitokierrosta ja nyt koitan laskea todennäköisyyksiä saada joskus lapsi niistä. Tilastoja kyllä olen nähnyt, mutta käytännön kokemukset kiinnostavat.
1.IVF Ikä 30v. 8 follikkelia, 7 munasolua, 6 kypsää, 1 blasto - > vauva
2. IVF Ikä 34v. 8 follikkelia, 6 munasolua, 6 kypsää, 1 blasto - > siirto tehdään 4/2022
Aika iso kato käynyt blastovaiheessa. Alunperinkään kovin montaa munasolua ei ole saatu kerättyä.
1. IVF: 31v., 14 follikkelia, 11 munasolua, 6 kypsää, 4 blastoa, 2 alkionsiirtoa (2pv ja blasto), blastosta vauva
Onko kellään tietoa, mistä johtuu se, ettei kypsiä tule paljon? Mulla esimerkiksi 36-vuotiaana oli follikkeleja 20-25, joista saatiin munasoluja 17-21, mutta kypsiä aina vain 8-12. Huolestuttaa toi, että vain vähän reilu 50 % on kypsiä, kun olen lukenut, että tavallisesti kerätyistä väh. 80 % pitäisi olla kypsiä. Minäkin olen vain pakastanut munasoluja, eli ei pääse edes testaamaan, tuleeko kypsistä mitään vai onko jotain vialla.
Ikäsi?
- ivf:n aikaan 31 (nyt 32)
- 12
- 5
- 5
- 5
Entä montako blastoa (tai jos siirretty ennen blastovaihetta niin montako tuli?)
- 5 blastoa
- Ei vielä tässä vaiheessa, mutta rv 13 tehtiin NIPD -> normaalit kromosomit
- 1 alkionsiirto (tuoresiirto), 1 raskaus ja 1 vauva
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
- 12
- 5
- 5
- 5
- 5 blastoa
- 1 alkionsiirto (tuoresiirto), 1 raskaus ja 1 vauva
Olipa teillä korkea onnistumisprosentti, kun kaikki saadut ilmeisesti olivat käyttökelpoisia!
Ikäsi?
29
12
12
11
9
9 alkiota joista 2 siirrettiin tuoresiirtona ja loput 7 pakkasessa. Kaikki 2 päivän ikäisiä, en halunnut blastoja koska uskon että alkio kehittyy paremmin kohdussa kuin maljalla.
Ei tutkittu
2 siirrettiin, toinen kiinnittyi ja nyt olen viikolla 29.
Tätä ennen ei yhtään alkanutta raskautta koko elämäni aikana tietääkseni, yritystä 4 vuotta. Mentiin icsillä, miehellä siittiöiden laatu heikentynyt, ne ovat liian hitaita. Minulla loppukierron hormonien vajaatoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
29Montako follikkelia kasvoi?
12Montako munasolua kerättiin?
12Montako kypsää munasolua?
11Kuinka monta hedelmöittynyttä?
9Entä montako blastoa (tai jos siirretty ennen blastovaihetta niin montako tuli?)
9 alkiota joista 2 siirrettiin tuoresiirtona ja loput 7 pakkasessa. Kaikki 2 päivän ikäisiä, en halunnut blastoja koska uskon että alkio kehittyy paremmin kohdussa kuin maljalla.Testasitteko kromosomit ja jos, niin montako kromosomeiltaan normaalia?
Ei tutkittuMontako alkionsiirtoa, raskautta, vauvaa?
2 siirrettiin, toinen kiinnittyi ja nyt olen viikolla 29.Tätä ennen ei yhtään alkanutta raskautta koko elämäni aikana tietääkseni, yritystä 4 vuotta. Mentiin icsillä, miehellä siittiöiden laatu heikentynyt, ne ovat liian hitaita. Minulla loppukierron hormonien vajaatoimintaa.
Niin ja myös pco-tyyppiset munasarjat, mutta ei kuitenkaan ihan pco.
Olin 24.
En muista montako solua saatiin, mutta 4 hedelmöittyi ja ne kaikki siirrettiin. Saimme kaksoset.
Kun luovutin, soluja saatiin 13. Ne meni kahdelle eri vastaanottajalle, joista toinen sai sitten tyttölapsen. Toinen valitettavasti ei tullut raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
- 12
- 5
- 5
- 5
- 5 blastoa
- 1 alkionsiirto (tuoresiirto), 1 raskaus ja 1 vauvaOlipa teillä korkea onnistumisprosentti, kun kaikki saadut ilmeisesti olivat käyttökelpoisia!
Joo kävi todella hyvä tuuri! Olin aika masentunut, kun saatiin vain 5 munasolua, koska tiesin, että yleensä käy kova kato vielä tämän jälkeen.
Mutta jälkikäteen ajateltuna näin hyvä hedelmöittymis- ja jakautumisprosentti ei toisaalta ollut yllätys, koska tulin kyllä helposti raskaaksi, raskaudet olivat ”vain” väärässä paikassa. Ivf:n syynä oli siis 2 kohdunulkoista raskautta, jotka kumpikin alkoivat ekasta yrityskerrasta. Ei haluttu sitten enää luonnollisesti yrittää näiden jälkeen.
olen luovuttanut munasoluja:
23.vuotiaana saldo 12 munasolua
25-vuotiaana muistaakseni 8 munasolua,
29-vuotiaana muistaakseni 4 munaoslua, olisi ollut pari enemmän, mutta ne ehtivät puhjeta yöllä ennen keräystä.
Ikäsi?
30 silloin
12 (PCO-tyyppiset munasarjat)
7
7
Ei testattu
Eka alkionsiirto, kaksi siirrettiin ja kaksoset syntyivät (5 alkioita jäi pakkaseen)
Vierailija kirjoitti:
olen luovuttanut munasoluja:
23.vuotiaana saldo 12 munasolua
25-vuotiaana muistaakseni 8 munasolua,
29-vuotiaana muistaakseni 4 munaoslua, olisi ollut pari enemmän, mutta ne ehtivät puhjeta yöllä ennen keräystä.
Tiedätkö, onko näistä syntynyt lapsia?
Miten suhtaudutte alkioihin, jotka " jäävät yli"?
Minulla oli kaksi terveeksi testattua 6pvä alkiota. 1 siirto= 1 lapsi. Mies ei missään tapauksessa halua enää uutta vauvaa ( meillä jo ennestään lapsia muitakin), mutta ajatus toisen alkion hävittämisestä on paisunut ihan mahdottomaksi. En ymmärrä miten pystyn luopumaan siitä, mutta en voi sille antaa elämääkään. Olen ihan rikki tästä. Harmittaa, etten pyytänyt näiden kahden siirtoa kerralla alunperin. Ja joo, käyn terapeutillakin keskustelemassa tästä. Ei tunnu auttavan.
Olin 28-vuotias. 10 follikkelia, 7 munasoluja saatiin kerättyä ja kaikki hedelmöittyivät. 1 tuoresiirto - vauva - raskaus. Loput alkoit on pakastettu. Luultavasti ei haluta enempää lapsia ja tullaan lahjoittamaan nuo loput alkiot. Ilmeisesti myös lahjoitetuille alkioille on käyttöä sukusolujen lisäksi.
Minäkin mietin sitä päivää, jos olen 46-vuotiaana lapseton sinkku, munasolut olleet säilytyksessä sen maksimin eli 10 vuotta ja hedelmöityshoitojen yläikäraja saavutettu ja pitäisi tehdä päätös, yritänkö lasta yksin vai heitänkö kaikki munasolut roskiin...
40+, ei yhtään kunnollista. 2 pakastetun alkion siirtoa lahjamunasoluista, toinen lähti käyntiin mutta keskeytyi. Toivottavasti tänä keväänä taas.