Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kehtaatte heittäytyä yhteiskunnan elätettäväksi ja tehdä vielä lapsiakin?

Vierailija
24.09.2015 |

En tarkoita tällä ihmisiä, jotka kohtaavat jonkun äkillisen kriisin tai yllättävän työttömyyden ja joutuvat sen vuoksi tilapäisesti yhteiskunnan tukien varaan.

Vaan ihmisiä, jotka heti alusta alkaen heittäytyvät yhteiskunnan elätettäväksi, tekevät vielä useita lapsia kärsimään tänne jne.

Olen itse koulutettu nuori nainen, työelämässä, kohtuupalkkainen, seurusteleva. En kuuna päivänä kehtaisi jäädä elämään jollain sossutuella.

Olenko mielestänne kieroon kasvanut? Tuntuu vain, että nykyisin ihmiset kuvittelevat, ettei heillä ole itsellään vastuuta mistään.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin elän sossun tuella. En todellakaan aio tehdä lapsia tukien varaan. Mielestäni on väärin tehdä lapsia pelkkien tukien varaan.

Vierailija
22/28 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:52"]12, uskon varsin hyvin. Tarkoitin lähinnä sitä kun on paljon sellaisia ihmisiä, jotka perustelevat pummielämäntapaa vaikka sillä, että vanhemmat erosi. Sitten on sellaisia, joille on käynyt vaikka mitä, ja silti yrittävät siinä missä pystyvät. Sinä ilmeisesti kuulut heihin :) Ei ollut tarkoitus pahojen ongelmien kanssa kamppailevia loukata. -6
[/quote]

Kiitos. On tietty niitä, jotka käyttävät järjestelmää hyväkseen, mutta tosiaan toiset tarvitsevat sitä järjestelmää sevitäkseen hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monihan kokee, että kun puskee lapsia tähän maailmaan, niin velat on maksettu, koska niistä lapsista kasvaa niitä tulevaisuuden verojen maksajia, jotka sitten veroillaan pitää huolen vanhoista mummeleista ja papoista vanhuskeskuksissa.

Vierailija
24/28 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:43"]

6, mäkin olen pummi, tosin eläkkeellä, en saa sossusta tukia. Olen oikeasti vammautunut lapsena tapahtuneiden asioiden takia. Paha dissosiaatiohäiriö. Sille ei mahda mitään. Muisti ei toimi, saan ihmeellisiä kohtauksia, joiden aikana en voi liikuttaa edes silmämunia jne. Tietty muillekin on tapahtunut vaikka mitä, mutta en voi sille mitään, että mulle kävi näin. Mua hoitaneet ihmiset on kuitenkin olleet usein yllättyneitä siitä, miten hyvin olen pärjännyt tästä huolimatta niin kuin olen pärjännyt. Oireet ei mene pois millään konstilla.

[/quote]

Kummallista, että sun kaltaiset ihmsiet ennen kuitnekin kävivät töissä. Varmaan sota-ajat nähneillä on ties mitä dissosiaatiota. Silti ovat tehneet vuosikymmenten työurat. Silloin ei vain ollut sossutukia ja kansaneläkkeitä, joiden varaan heittäydyttiin. Paljon mietityttää, että onko meillä oikeasti varaa pistää kaikkia mielenterveysongelmaisia eläkkeelle. Niitä kun syntyy kuin sieniä sateella.
[/quote]

Ei, mun kaltaiset ihmiset kuoli aikaisin. Eivät he käyneet töissä. Kunnon hulluille ei tainnut olla sijaa.

Vierailija
25/28 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein heittäydytään elätettäväksi.... Voi luoja mitä paskaa. Jos sulle on jaettu hyvät kortit elämässä niin lycka till mutta älä kadehdi ja rienaa niitä joilla asiat on hyvin erilaisista syistä huonommin.

Vierailija
26/28 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itse onneksi vain yhden tällaisen tapauksen. Lapsia on viisi ja sossun rahoilla eletty 15 vuotta. Kaksi aivan tervettä aikuista, mutta "työnteko ei kiinnosta". Kaiken huippu? Salattua varallisuutta ja omaisuutta löytyy tuhansien edestä, mutta sossu ei näistä tiedä. Tekisi mieli käräyttää, jäisin tosin varmaan kiinni kun sukua ovat... :/

Vierailija
27/28 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:48"]Niin, mutta se on vielä isompi ongelma taloudellisesti, jos ihmiset ei lisäänny.
[/quote]
Jos maailmanväkiluku kasvaa tätä tahtia koko maailman elinikä lähenee loppuaan. Muutenkin puhutaan enää muutamasta sadasta vuodesta.

Vierailija
28/28 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:51"]Jokainen eläköön, miten haluaa, aivan sama.
[/quote]
Ei oo jos muut joutuu maksamaan