Saako Finnairin lomalennolla syödä koneessa omia sämpylöitä ja voileipiä?
Älkää sanoko, että katso Finnairin sivuilta kun katsoin mutta en löytänyt.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kuitenkaan kesken lennon ottaa sitä käsimatkatavarasta.
Kannattaa ottaa se pois heti kun pääsee koneeseen.
Typerät alapeukuttajat. Ei tietenkään saa avata matkatavaralokeroa kesken lennon.
Jos tulee vähän turbelenssiä samaan aikaan niin joku 15kg laukku kaatuu jonkun päähän.
Kuka sen kieltää? Sinäkö? Kun nyt just eilen lennolla satuin olemaan niin voin kertoa, että niitä avataan ihan koko ajan ja otetaan takkia, kirjaa ja ties mitä esille. Aika paljon olen lentänyt enkä ole koskaan kuullut kiellettävän niitä avaamasta. Turbulenssin aikana ei tietenkään, mutta sen nyt tajuaa jokainen. Silloin istut vöissä etkä nouse mihinkään heilumaan. Että kyllä se typeryys on nyt jossain muulla suunnalla kun alapeukuttajilla.
Vaikka ei olisi kiellettyä, on ihan hiton rasittavaa, että kesken lennon pengotaan sieltä tavaraa. Miksi ei voi vaan ottaa jo valmiiksi mitä tarvitsee lennon aikana? Ja kyllä, lentoemännät kiertää koneen ja tarkistaa että jokainen matkatavaraluukku on kiinni ennen nousua. Ne kun ovat turvallisuusriski, jos sieltä alkaa lennellä tavaraa matkustajien ja henkilöstön päälle kesken lennon.
Joo olen samaa mieltä, mutta sä et voi esittää jonkun asian olevan kiellettyä, koska se on sun mielestäsi rasittavaa. Sä puhut ihan eri asioista kun muut, tottakai lentoemännät tarkistaa luukut ennen nousua, mutta mihin se liittyy mitenkään?
Voi jestas. Olen eri kuin tämä joka kirjoitti, että on kiellettyä. En ole missään vaiheessa väittänyt, että on kiellettyä vaan pelkästään rasittavaa.
Miksi te ruudinkeksijät luulette, että lentoemännät tarkistelee ja sulkee niitä luukkuja ennen nousua ja lennon aikana? Koska ne ovat turvallisuusriski, jos sieltä alkaa lennellä jotain, kun pahassa turbulenssissa voi tulla aikamoisella vauhdilla jonkun päähän sieltä tavarat. En kirjoita "eri asioista kuin muut" vaan viittasin tähän edelliseen viestiin.
En ole ikinä nähnyt ihmisten jättävän luukkuja auki. Aika paljon olen tosiaan lentänyt, enkä ole myöskään ikinä nähnyt tai edes kuullut tilanteesta, että laukut lentelee ylälokeroista ihmisten niskaan :)
Hienoa. Sittenhän varmaan on ihan okei jättää luukut auki, kun mammat on sitä mieltä ettei asiassa ole mitään ongelmaa. Minä olen nähnyt kun kesken lennon lentoemäntä sulkee tavaraluukkuja. Varmaan siitäkin voidaan vääntää nyt sitten seuraavaksi?
Eiköhän kaikki normaalit ihmiset osaa ne luukut sulkea. Miksi vaahtoat tällaisesta asiasta?
Kummallista, että jonkin asian ihan neutraali toteaminen on "vaahtoamista".
No jos vilaset läpi kaikki viestisi luukuista ”eri” kirjoittaja niin vain niissä, joissa luukuista vaahdotaan käytetään voimasanoja ja nimitellään muita ketjussa. Ehkäpä siksi siitä vaahtoaminen tulee ensimmäisenä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerät alapeukuttajat. Ei tietenkään saa avata matkatavaralokeroa kesken lennon.
Jos tulee vähän turbelenssiä samaan aikaan niin joku 15kg laukku kaatuu jonkun päähän.
Kuka sen kieltää? Sinäkö? Kun nyt just eilen lennolla satuin olemaan niin voin kertoa, että niitä avataan ihan koko ajan ja otetaan takkia, kirjaa ja ties mitä esille. Aika paljon olen lentänyt enkä ole koskaan kuullut kiellettävän niitä avaamasta. Turbulenssin aikana ei tietenkään, mutta sen nyt tajuaa jokainen. Silloin istut vöissä etkä nouse mihinkään heilumaan. Että kyllä se typeryys on nyt jossain muulla suunnalla kun alapeukuttajilla.
Vaikka ei olisi kiellettyä, on ihan hiton rasittavaa, että kesken lennon pengotaan sieltä tavaraa. Miksi ei voi vaan ottaa jo valmiiksi mitä tarvitsee lennon aikana? Ja kyllä, lentoemännät kiertää koneen ja tarkistaa että jokainen matkatavaraluukku on kiinni ennen nousua. Ne kun ovat turvallisuusriski, jos sieltä alkaa lennellä tavaraa matkustajien ja henkilöstön päälle kesken lennon.
Joo olen samaa mieltä, mutta sä et voi esittää jonkun asian olevan kiellettyä, koska se on sun mielestäsi rasittavaa. Sä puhut ihan eri asioista kun muut, tottakai lentoemännät tarkistaa luukut ennen nousua, mutta mihin se liittyy mitenkään?
Voi jestas. Olen eri kuin tämä joka kirjoitti, että on kiellettyä. En ole missään vaiheessa väittänyt, että on kiellettyä vaan pelkästään rasittavaa.
Miksi te ruudinkeksijät luulette, että lentoemännät tarkistelee ja sulkee niitä luukkuja ennen nousua ja lennon aikana? Koska ne ovat turvallisuusriski, jos sieltä alkaa lennellä jotain, kun pahassa turbulenssissa voi tulla aikamoisella vauhdilla jonkun päähän sieltä tavarat. En kirjoita "eri asioista kuin muut" vaan viittasin tähän edelliseen viestiin.
En ole ikinä nähnyt ihmisten jättävän luukkuja auki. Aika paljon olen tosiaan lentänyt, enkä ole myöskään ikinä nähnyt tai edes kuullut tilanteesta, että laukut lentelee ylälokeroista ihmisten niskaan :)
Hienoa. Sittenhän varmaan on ihan okei jättää luukut auki, kun mammat on sitä mieltä ettei asiassa ole mitään ongelmaa. Minä olen nähnyt kun kesken lennon lentoemäntä sulkee tavaraluukkuja. Varmaan siitäkin voidaan vääntää nyt sitten seuraavaksi?
Mutta kerro nyt pliis miten tämä sun luukkujankutus liittyy mihinkään tässä ketjussa? Aloita jookos oma ketju luukuista ja jätä meidät rauhaan.
Saatu uusi variantti palstalle: luukkuhullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän tässä ollut kyse siitä, onko se rasittavaa vai ei. Joku sanoi, että sieltä ei lennon aikana saa ottaa mitään. Se ei ole totta. Koko ajanhan porukka niitä on tonkimassa. Lentoemännät toki sulkevat lokerot ennen nousua ja laskua. Lennon aikanakin sulkevat auki jätettyjä lokeroita ohi mennessään.
Niin. Olen eri kuin tuo joka kirjoitti ettei saa ottaa sieltä mitään. Se on silti rasittavaa ja lentoemännät joutuu kiertämään ja sulkemaan niitä. En vaan ymmärrä, kuinka vaikeaa voi olla vähäsen huomioda muita ja miettiä etukäteen mitä haluaa lukea, tai tarvitsee lennolla. Se tonkiminen on todella ärsyttävää, varsinkin kun aletaan purkaa sieltä muiden tavaroita ja takkeja edestä pois.
Mitä se haittaa, kun sen tekee muita häiritsemättä. Takit eivät kuulu sinne ylälokeroon, se on laukkuja varten.
Tottakai talvitakit ym laitetaan ylälokeroon. Missä ne muuten olisivat?
Takkikoukussa kenties?
Täh? Missä on lentokoneessa takkikoukku? Usein esim Usaan rivit menee 2-3-2 ja ei niissä todellakaan ole mitään takkikoukkuja.
Suunnilleen jokaisessa jolla olen lentänyt.
Missä sijaitsee keskimmäisten penkkirivien koukut? Jos esim rivillä on tuo 7 paikkaa, niin niistähän vain kahdella on ikkunapaikka, jossa voi olla koukku.
Miksi koukku tarvitsee ikkunan ollakseen olemassa? Ne on kiinni edessä olevassa penkissä.
Ne edessä olevan penkin koukut ovat vaarallisia. Kerran Malaganlennolla löin otsan turbulenssissa suoraan siihen koukkuun. Vuoti verta. Tai se oli varmaan jotain vartin verran sen turbulenssin jälkeen.
Vartti turbulenssin loputtua hakkaat päätäsi edessä olevaan penkkiin ja mielestäsi se on se koukku joka on vaarallinen? Ettei vaan olisi peiliin katsomisen paikka?
Kyllä. Lentoemännän pahasti murtamaa englantia tottelin verenpeittämin kasvoin. Vaivalloisesti toinen toistamme kielellisesti ja liikunnallisesti taluttaen tuli peiliin katsomisen paikka. Surkea näky. Joku kirkui.
Minulta jäi sillä kertaa sämpylät jääkaappiin.
Lentäjää en syytä missään nimessä. Oli nimittäin ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99.9% matkustajista osaa laitta luukun takaisin kiinni. Ja jos ei osaa, kyllä, se luukun sulkeminenkin kuuluu lentoemännän työtehtäviin. Miksi se ärsyttää sinua?
Saa syödä omia eväitä. Kentän kahvilasta ostanut pari korvapuustia lennolle kun lennolla tarjotaan kahvia.
Ehkä täällä on joku jo maininnutkin taannoisen keskustelun "Pitääkö yölennolla vaihtaa yövaatteet?"
Tämä taitaa olla samaa sarjaa :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään 15kg laukkua ei edes saa ottaa käsimatkatavarana.
Kentältähän voi ostaa vaikka kuinka paljon tavaraa sinne hyllyyn. Aika painava on se dutyfreekassi missä on muutama konupullo ym. lasitavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän tässä ollut kyse siitä, onko se rasittavaa vai ei. Joku sanoi, että sieltä ei lennon aikana saa ottaa mitään. Se ei ole totta. Koko ajanhan porukka niitä on tonkimassa. Lentoemännät toki sulkevat lokerot ennen nousua ja laskua. Lennon aikanakin sulkevat auki jätettyjä lokeroita ohi mennessään.
Niin. Olen eri kuin tuo joka kirjoitti ettei saa ottaa sieltä mitään. Se on silti rasittavaa ja lentoemännät joutuu kiertämään ja sulkemaan niitä. En vaan ymmärrä, kuinka vaikeaa voi olla vähäsen huomioda muita ja miettiä etukäteen mitä haluaa lukea, tai tarvitsee lennolla. Se tonkiminen on todella ärsyttävää, varsinkin kun aletaan purkaa sieltä muiden tavaroita ja takkeja edestä pois.
Mitä se haittaa, kun sen tekee muita häiritsemättä. Takit eivät kuulu sinne ylälokeroon, se on laukkuja varten.
Varsinaisestihan se on niin että painavat tavarat = ne lentolaukut kuuluu penkin alle ja kevyet tavarat sinne ylös just sen takia ettei mitään raskasta putoaisi kenenkään päälle. Takit siis yläboxiin tai siihen hämmennystä herättävään takkikoukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Juomia ei saa ottaa kun on ne neste rajat.
Saa ottaa juomia, jotka on hankittu vasta turvatarkastuksen jälkeen.
Muutama huomio keskusteluun:
Turvatarkastajat ei itse keksi, mikä on tänään kiellettyä. Toki tekevät itse päätöksiä (välillä kiireessä aika outojakin, mutta on joskus helpompaa ottaa harmaan alueen tavara pois kuin alkaa soitella esihenkilölle/vääntää matkustajan kanssa). Mutta säädökset tulee aina muualta, ja ne todella vaihtuu joskus tiuhaankin.
Makaronilaatikko ei näytä läpivalaisussa pommilta. Kyse on aineen tiheydestä, eli perus fysiikasta. Lisäksi kuvassa pitäisi näkyä muutakin, että se tulkittaisiin edes pommin yhdeksi osaksi.
Joskus satunnaispyyhkäisytestejä otetaan mitä ihmeellisimmistä asioista, mutta toisaalta ei se sitten vaadi kuin sen yhden muffinssin (😅) ja kone tulee alas.
Terv. muutaman vuoden tarkastuksia opintojen ohella tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Saa. Minä söin juuri Saariselän lennolla eväsreissumiehen. Ostin Finnairilta ainoastaan kahvin.
Kahvin?
Mistä lähtien "VETTÄ VAI MUSTIKKAMEHUA?!" karjahdus on sisältänyt kahvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa. Minä söin juuri Saariselän lennolla eväsreissumiehen. Ostin Finnairilta ainoastaan kahvin.
Kahvin?
Mistä lähtien "VETTÄ VAI MUSTIKKAMEHUA?!" karjahdus on sisältänyt kahvin?
Vettä ja mustikkamehua saa ilmaiseksi, kahvia saa rahalla. Kommentoijahan sanoi ostaneensa kahvin.
Tämä keskustelu ilmestyi viime yön uneeni. Todellakin viime yön unessani evääksi tarkoitettu juustosämpylä joutuu läpivalaisuun ja turvatarkastaja melkein tukehtui nauruun kun selvitti, että sämpylä oli ostettu rahoitusyhtiön myöntämällä luottokortilla.
Tulin just Finnairilla Ranskasta. Kehotettiin välttämään liikkumista (eli myös luukuilla käymistä) koneessa ja oudointa ikinä oli, kun koneesta oikeasti poistuttiin rivi kerrallaan, eikä saanut nousta ottamaan tavaroita etukäteen. Se toimi hyvin, vaikka olin lähes vikalla rivillä.
Vierailija kirjoitti:
Tulin just Finnairilla Ranskasta. Kehotettiin välttämään liikkumista (eli myös luukuilla käymistä) koneessa ja oudointa ikinä oli, kun koneesta oikeasti poistuttiin rivi kerrallaan, eikä saanut nousta ottamaan tavaroita etukäteen. Se toimi hyvin, vaikka olin lähes vikalla rivillä.
Huonompi uutinen. Mä tykkään aina lennoilla luukuttaa kunnolla. Ehkäisee mm. laskimotukoksia ja ikävystymistä. Koska varaan aina ikkunapaikan, saa vierustoveritkin ilmaista liikuntaa kun ilmoitan että tsori, nyt on taas päästävä luukulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on päässyt turvatarkastuksen läpi
Miksi juustosämpylä ei läpäisi turvatarkastusta?
Tuskin ongelmaa. Kebabin kanssa vähän kiikun kaakun..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on päässyt turvatarkastuksen läpi
Miksi juustosämpylä ei läpäisi turvatarkastusta?
Kaverilta otettiin kokonainen oltermanni pois turvatarkastuksessa, oli kuulema nestettä.
Hauska ihminen tämä oltermanni tapaus haha. Oliko hän syönyt sitä koneessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhille ja kitupiikeille myydään lentolippuja? On tosi noloa kun alkaa ruokatarjoilu, niin koneessa muutamat jotka eivät ole pystyneet tilaamaan sitä annosta sen hinnakkuuden vuoksi, mussuttavat jotain leipää. Niin junttia.
Saako sitten syödä jos on ostanut kentältä vielä kalliimman leivän kuin koneessa? Onko sekin junttia?
Kaikki omien eväiden syöminen koneessa tai edes lenttokentällä on ihan yhtä junttia. Juntit ei vaan tajua.
Junteille lentomatkustaminen on ’hienoa’ missä pitää päteä ja varoa paljastamasta juntteuttaan. Maailmankansalaisille lentäminen on vain tapa matkustaa paikasta toiseen, ja he voivat valita ihan vapaasti syövätkö eväitä vai ostavatko jostain ruokaa, eikä tarvitse miettiä, mitä muut ajattelevat.
Nyt tulee vähän raju yleistys, mutta en tajua, miksi Helsinki-Vantaan kentällä on vain tyyliin fine diningia ja samppanjabaareja. Hiemanko paljon mukavampaa lentää esim. Yhdysvalloissa, missä kentältä saat ihan tavallista ruokaa suunnilleen samaan hintaan kuin turvatarkastuksen ulkopuolella. Helsingissä joutuu korkkaamaan omat eväät jo kentällä turvatarkastuksen läpäistyään. 😅
Ja siis joo, todellakin lennän omien eväiden kanssa ihan jo senkin takia, että on suunnattoman ärsyttävää elää lennon rytmissä (esim. ruoka tarjotaan heti koneen noustua ja juuri ennen laskua minkä kyllä ymmärrän, mutta en arvosta), ja usein ruokana on vielä jotain, mikä ei maistu ainakaan lapsille. En nyt muista, minkä yhtiön mannertenvälinen lento (Delta?) oli se, jolla oli niin järjettömän tulinen ateria, että jäi syömättä aikuisiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhille ja kitupiikeille myydään lentolippuja? On tosi noloa kun alkaa ruokatarjoilu, niin koneessa muutamat jotka eivät ole pystyneet tilaamaan sitä annosta sen hinnakkuuden vuoksi, mussuttavat jotain leipää. Niin junttia.
Saako sitten syödä jos on ostanut kentältä vielä kalliimman leivän kuin koneessa? Onko sekin junttia?
Kaikki omien eväiden syöminen koneessa tai edes lenttokentällä on ihan yhtä junttia. Juntit ei vaan tajua.
Junteille lentomatkustaminen on ’hienoa’ missä pitää päteä ja varoa paljastamasta juntteuttaan. Maailmankansalaisille lentäminen on vain tapa matkustaa paikasta toiseen, ja he voivat valita ihan vapaasti syövätkö eväitä vai ostavatko jostain ruokaa, eikä tarvitse miettiä, mitä muut ajattelevat.
Nyt tulee vähän raju yleistys, mutta en tajua, miksi Helsinki-Vantaan kentällä on vain tyyliin fine diningia ja samppanjabaareja. Hiemanko paljon mukavampaa lentää esim. Yhdysvalloissa, missä kentältä saat ihan tavallista ruokaa suunnilleen samaan hintaan kuin turvatarkastuksen ulkopuolella. Helsingissä joutuu korkkaamaan omat eväät jo kentällä turvatarkastuksen läpäistyään. 😅
Ja siis joo, todellakin lennän omien eväiden kanssa ihan jo senkin takia, että on suunnattoman ärsyttävää elää lennon rytmissä (esim. ruoka tarjotaan heti koneen noustua ja juuri ennen laskua minkä kyllä ymmärrän, mutta en arvosta), ja usein ruokana on vielä jotain, mikä ei maistu ainakaan lapsille. En nyt muista, minkä yhtiön mannertenvälinen lento (Delta?) oli se, jolla oli niin järjettömän tulinen ateria, että jäi syömättä aikuisiltakin.
Katsos kun pitää olla parasta ja hienoa rikkaille, eikä tavismatkustajat ole kuin vaivaksi ja haitaksi. Ehkä jotkut harvoin matkustavat saavat lisäkiksejä kalliista hinnoista ja samppanjabaareista. Sitä tuntee hetken elävänsä unelmaa.
Kuten kirjoitin, vastasin kommenttiin asiasta ja nimenomaan kirjoitin, ettei se ole kiellettyä ja vain rasittavaa. Ja siitähän sain vaikka millä mitalla paskaa niskaan. Sinäkö täällä määräät kuka saa keskustella ja mistä? Tehkää ihan miten haluatte, joskus vaan voisi muitakin ihmisiä huomioida.