Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Finnairin lomalennolla syödä koneessa omia sämpylöitä ja voileipiä?

Vierailija
04.04.2022 |

Älkää sanoko, että katso Finnairin sivuilta kun katsoin mutta en löytänyt.

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on päässyt turvatarkastuksen läpi

Miksi juustosämpylä ei läpäisi turvatarkastusta?

Kerro minulle miksi USAssa ei paassyt vakuumipakattu silli lapi kun oli kasimatkatavaroissa. Matkalaukussa, ruumassa olisi mennyt. Maksoikin $12.00.

Ketään kiinnosta sun sillisi. Täällä puhutaan sämpylöistä.

Vierailija
22/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin ostaa kentältä evästä koneeseen sen jälkeen, kun oltiin lennolla, missä myytävät sämpylät loppuivat ennen meidän penkkiriviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, jos eväsleipä ei läpäise turvatarkastusta. Pahempaa vahinkoa saisin koneessa aikaan irroittamalla silmälasien sangat ja työntämällä ne henkilökunnan silmiin, jos rauhassa voisin seottuani riehua. Mutta on multa tutkittu nutturakin.

Vierailija
24/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eväsleivät läpäisevät turvatarkastuksen. 

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/01/mitka-ruuat-lapaisevat-lentoke…

Toki, turvatarkastuksen läpi saa viedä, mutta toiseen maahan asti ei saa. Linkki on vuodelta 2016. Päivitä se.

Vierailija
25/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverilta otettiin kokonainen oltermanni pois turvatarkastuksessa, oli kuulema nestettä.

Meinaat että joku laittaa kokonaisen oltermannin leivän väliin? Tai vakuumipakatun sillin?

Vierailija
26/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu alkoi jotenkin naurattamaan. Nyt näen silmissäni av-mamman eväsjuustosämpylän turvatarkastuksen läpivalaisussa ja kuinka huvittunut turvatarkastaja takavarikoi sen epäilyttävänä tavarana.

Olen nähnyt kun venäläisperhe veteli omat makaroonilaatikot koneessa. Hieman ihmettelen miten olivat saaneet sen läppi turvatarkastuksesta, sen mössön olisi voinut tulkita vaikka miksi pommiksi.

Vierailija
27/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverilta otettiin kokonainen oltermanni pois turvatarkastuksessa, oli kuulema nestettä.

Meinaat että joku laittaa kokonaisen oltermannin leivän väliin? Tai vakuumipakatun sillin?

Kai se yksi siivu on yhtä "nestettä" kuin kuin kokonainen juusto?

Vierailija
28/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, jos eväsleipä ei läpäise turvatarkastusta. Pahempaa vahinkoa saisin koneessa aikaan irroittamalla silmälasien sangat ja työntämällä ne henkilökunnan silmiin, jos rauhassa voisin seottuani riehua. Mutta on multa tutkittu nutturakin.

Itse tehdyllä sämpylällä voi heittää ihmisen hengiltä.

Vierailija
29/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli joskus 10v sisällä Savonsanomissa juttu. Eväitä saa olla, mutta niiden osalta pitää ottaa muut matkustajat huomioon mm hajun osalta ja ei saa tuottaa sotkua. Jonkun kokonaisen grillikanan olivat joskus takavarikoineet pois matkustajalta.

Joku voisi avata purkin surströmmingia lennolla. Siinä olisi näkemisen arvoinen jäynä.

Vierailija
30/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se yksi siivu on yhtä "nestettä" kuin kuin kokonainen juusto?

Ei ole.

Vierailija
31/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin viitisenvuotta sitten todella paljon. Minulla oli usein mukana eväsleivät ja joku hedelmä, niin että ei tarvinnut kiireellä ja kalliilla syödä kentällä. Ei mitään ongelmaa, kunhan muisti jättää mahdollisesti syömättömät elintarvikkeet koneeseen, jos kohdemaahan ei saanut viedä ruokia.

Vierailija
32/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otettiin pois koska se oli niin junttia.

Vierailija
33/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla kongo nutturassa, kuten Modesty Blaisella?

Vierailija
34/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes usko tätä, kiinteän juuston saa viedä vaikka kilon paketissa. Kaveri on kertonut omiaan.

Vierailija
35/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kuitenkaan kesken lennon ottaa sitä käsimatkatavarasta.

Kannattaa ottaa se pois heti kun pääsee koneeseen.

Typerät alapeukuttajat. Ei tietenkään saa avata matkatavaralokeroa kesken lennon.

Jos tulee vähän turbelenssiä samaan aikaan niin joku 15kg laukku kaatuu jonkun päähän.

Vierailija
36/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla kongo nutturassa, kuten Modesty Blaisella?

Eipä sielltä löytynyt kuin tukkalenksu ja hiuspinnejä. Toki hiuspinnejä ja muuta pientä voisi ampua siitä lenksusta viritellyllä ritsalla. Tarkka osuma on tehokas siinä missä kivikova kotitekoinen sämpylä hyvin viskattuna. Sämpylän sisäänhän voi lisäksi leipoa ties mitä.

Vierailija
37/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä kuljetat sämpylän välissä

Viittaat varmaan nesteeseen. ihan mielenkiinnosta haluan kuulla mikä täyte leivän välissä ei mene turvatarkastuksen läpi? Vesimeloonisiivu?

Erilaiset levitteet ja jopa juusto voidaan katsoa nesteeksi siinä missä esimerkiksi hammastahnakin.

Vierailija
38/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kuitenkaan kesken lennon ottaa sitä käsimatkatavarasta.

Kannattaa ottaa se pois heti kun pääsee koneeseen.

Typerät alapeukuttajat. Ei tietenkään saa avata matkatavaralokeroa kesken lennon.

Jos tulee vähän turbelenssiä samaan aikaan niin joku 15kg laukku kaatuu jonkun päähän.

En ole tiennyt että ei sais ja kyllä niitä lokeroita on aina kaiveltu lennoilla millä minä olen ollut. Muutama pomppaa välittömästi kaivelemaan laukkuaan tai  takkinsa taskuja kun turvavyövalo sammuu.

Vierailija
39/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuonut kiinteitä juustoja käsimatkatavaroissa ilman ongelmia, olen myös kuullut huhun että erittäin pehmeät juustot voidaan laskea nesteeksi, oltermanni on kai aika pehmeä kermajuusto.

Vierailija
40/157 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes usko tätä, kiinteän juuston saa viedä vaikka kilon paketissa. Kaveri on kertonut omiaan.

Olin mukana, juuston pois ottaminen on tosi kuin vesi ja tapahtui siis Helsinki-Vantaan lentokentällä. Moskovasta palatessa samalta kaverilata otettiin pussillinen hiekkaa pois, koska sen maastavientiin olisi pitänyt olla lupa Venäjän maankäyttömisteriöistä. Hiekka oli menossa labraan tutkittavaksi.