Sektion jälkeen synnyttäneet!
Minulle tehtiin sektio rv 32+4, vaikuttaako mitenkään tulevaan raskauteen, esim onko kovat kivut jos pääsen viikolle 40?? Sektiosta on siis reilu vuosi aikaa, mutta toista suunnitellaan.
Kommentit (42)
Myös sitä olen miettinyt että sattuuko vauvan potkut kun osuu arpeen?
Ap
Mulla ei vaikuttanut mitenkään. Kiireellinen sektio ja synnytysten välissä vajaa kolme vuotta.
Ei mullakaan vaikuttanut. Sektion ja synnytyksen välissä oli kaksi vuotta.
Ei mitään vaikutusta. Sektiosta seuraavaan synnytykseen 1v9kk. Hätäsektion jälkeen 3 alatiesynnytystä
Minulla on haaveessa enempi kuin 2 lasta, ja sen vuoksi en voi kun nostaa peukut ja varpaat pystyyn että onnistuu alatiesynnytys. Onko mahdollista käynnistää kun on tehnyt sektion, vai viekö luonto mukanaan?
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:40"]Haava voi revetä
[/quote]
Höpöhöpö
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:48"]
Minulla on haaveessa enempi kuin 2 lasta, ja sen vuoksi en voi kun nostaa peukut ja varpaat pystyyn että onnistuu alatiesynnytys. Onko mahdollista käynnistää kun on tehnyt sektion, vai viekö luonto mukanaan? Ap
[/quote]On ihan mahdollista. Mä en ole saanut epiduraalia sektion takia, mutta voi olla, että sekin on jo nykyään muuttunut.
8
Ei vaikuttanut mitenkään. Suunniteltu sektio ja 2 vuotta sen jälkeen alatiesynnytys. Kummastakaan ei jäänyt mitään vaivoja. Lihoin raskaana ollessani 20 kiloa (tiedän, oma moka) ja siitä jäi roikkuvaa nahkaa vatsaan ja rintoihin.
Mulle tehtiin reilu kaksi vuotta sitten hätäsektio ja nyt rv 30, eikä ole kyllä tuntunut (vielä) missään. Istukan sijaintia jännitin etukäteen, kun menin lukemaan kauhujuttuja arpeen kiinnityneestä istukasta. Istukka onkin kuitenkin nyt takaseinämässä, joten oli onneksi turha etukäteismurhe. Potkut ei tunnu arpeen ollenkaan, vaikka vauva on kova liikkumaan. Potkii kylläkin joihinkin kiinnikkeisiin tms (?) tosi kipeästi, mutta ne kohdat eivät ole lähelläkään arpea, joten eivät varmastikaan siihen liity. Synnytystä ja kohdun arven kestävyyttä kyllä jännitän.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:40"]Haava voi revetä [/quote] Höpöhöpö
[/quote]Ei toi ihan höpöhöpöä ole. Kohdun arvenn repeämiseen on riski, mutta ei se mitään yleistä ole.
Ei mitään ongelmia, ei mittään erityisiä tuntemuksia.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:40"]Haava voi revetä
[/quote]
Höpöhöpö
[/quote]
Voi revetä joo, mutta sen takia sinne (jonnekin en muista oliko kohdunsuulle) laitetaan anturi, jolla tilannetta seurataan koko synnytyksen ajan. Näin ainakin minulla.
Ihana kuulla teidän vastauksia, kiitos niistä! On minulle ehdotettu että "tee sektio, pääset helpommalla" mutta en ole itse yhtään tuon kannalla. Harmittaa vieläkin kun esikko ei syntynyt alateitse (pelkään leikkauksia yhtä paljon kuin ruttoa)
Ap
Sitä olen myös mietiskellyt, kun sektio on tehty noin aikaisilla viikoilla, ettei mahakaan ole iso ollut, että kestääkö arpi sitten loppuun saakka, ettei veny liikaa kudosta tai kohdun seinämä ohene jotenkin liikaa? Jos nyt ymmärrätte mitä ajan takaa..
Ap
Ei vaikuttanut mitenkään! Synnytys alateitse oli vielä todella nopea, epiduraalin olisin saanut, mutta en kerennyt.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:40"]Haava voi revetä [/quote] Höpöhöpö [/quote] Voi revetä joo, mutta sen takia sinne (jonnekin en muista oliko kohdunsuulle) laitetaan anturi, jolla tilannetta seurataan koko synnytyksen ajan. Näin ainakin minulla.
[/quote]Ei mulle kyllä mitään antureita ole laitettu
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:40"]Haava voi revetä [/quote] Höpöhöpö [/quote] Voi revetä joo, mutta sen takia sinne (jonnekin en muista oliko kohdunsuulle) laitetaan anturi, jolla tilannetta seurataan koko synnytyksen ajan. Näin ainakin minulla.
[/quote]Ei mulle kyllä mitään antureita ole laitettu
Itse en huomannut mitään...ikäeroa tuli tasan kaksi vuotta.