Olen nopea hoksaamaan, mutta kukaan ei usko
Mulle riittää käyttöohjeen vilkaisu, tai ulkomailla metrokartan lyhyehko tutkiminen. Sit kun alan asentaa laitetta tai sanon että toi juna on se millä päästään perille niin kukaan ei usko. Luulevat että heitän hatusta. 'Ei kun nyt katotaan ihan rauhassa, ettei vaan mene väärin'. Mutku katoin jo. Seurapeleissä mun luullaan huijaavan tai että olen lukenut kortit etukäteen. Ärsyttävää. Onko kellään vastaavaa ongelmaa?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:52"]
Menkää hoksaajat Mensan testiin. Olette ehkä niitä. Tai siis meitä.
Tee vaikka nettitesti, jos et usko. (Se on varsin luotettava, se nettitesti.)
[/quote]
No ei se nettitesti oo todellakaan luotettava, omalla kohdalla antoi yli 20 pistettä enemmän kuin psykologin tekemä testi.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:24"]Pidä vähemmän ääntä itsestäsi. Ehkä saat luottamusta Isäni oli tosi älykäs. Ei tuonut itseään esille. Antoi muille tilaa hoksata. Myhäili vaan Ja herätti luottamusta [/quote] Eli pitäisi tahallaan hävitä peleissä ( tein sitä lapsena koska kukaan ei olis pelannut mun kanssa jos olisin aina voittanut), myöhästyä sovitusta paikasta, tai antaa kaverin asentaa väärin vaikka just luin miten se menee?
[/quote]
No höh. Jos kerran olet niin hyvä hoksaamaan asioita, niin voisit seuraavaksi keskittyä vähän tilannetajun kehittämiseen. Säädä tasoa, anna toisen miettiä ennenkuin päräytät oikean vastauksen, anna muille tilaa, älä puutu tilanteeseen, jossa muutkin pärjäävät, anna toisille aikaa miettiä vastausta, vaikka itse tietäisit heti, ole joskus miettivinäsi oikeaa vastausta vaikka tietäisitkin sen.
Sun ei tartte hävitä peliä tahallasi, antaa toisten eksyä vieraassa kaupungissa ja asentaa laitteita väärin, kunhan et tuo omaa erinomaisuuttasi liikaa esille. Ole apuna, älä päällepäsmärinä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:52"]Menkää hoksaajat Mensan testiin. Olette ehkä niitä. Tai siis meitä.
[/quote]
Palstalta on saanut sata kertaa lukea ettei toi testi kerro ihmisestä mitään, korkeintaan matemaattista lahjakkuutta ja että korkeaälyiset on sosiaalisesti taitamattomia ja itseään täynnä kun kehtaavatkin mennä vielä menestymään siinä testissä. Oikeasti älykkäät ei kuulemma tee mitään testejä.
Eihän se nyt herranjumala ole päällepäsmäröintiä, jos kertoo ystävällisesti millä junalla on matkattava. Jonkunhan se pitää kuitenkin jossain vaiheessa sanoa, miksei siis se, joka sen ensin tajuaa, saa sitä sanoa? Pitäisikö aina odotella hitaampia tyyppejä, jotta niille ei tule paha mieli siitä, kun joku toinen tajusi nopeammin?
Olet ehkä nopea hoksaamaan, mutta muuten et kyllä vaikuta kovin älykkäältä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:24"]Pidä vähemmän ääntä itsestäsi. Ehkä saat luottamusta Isäni oli tosi älykäs. Ei tuonut itseään esille. Antoi muille tilaa hoksata. Myhäili vaan Ja herätti luottamusta [/quote] Eli pitäisi tahallaan hävitä peleissä ( tein sitä lapsena koska kukaan ei olis pelannut mun kanssa jos olisin aina voittanut), myöhästyä sovitusta paikasta, tai antaa kaverin asentaa väärin vaikka just luin miten se menee?
[/quote]
No höh. Jos kerran olet niin hyvä hoksaamaan asioita, niin voisit seuraavaksi keskittyä vähän tilannetajun kehittämiseen. Säädä tasoa, anna toisen miettiä ennenkuin päräytät oikean vastauksen, anna muille tilaa, älä puutu tilanteeseen, jossa muutkin pärjäävät, anna toisille aikaa miettiä vastausta, vaikka itse tietäisit heti, ole joskus miettivinäsi oikeaa vastausta vaikka tietäisitkin sen.
Sun ei tartte hävitä peliä tahallasi, antaa toisten eksyä vieraassa kaupungissa ja asentaa laitteita väärin, kunhan et tuo omaa erinomaisuuttasi liikaa esille. Ole apuna, älä päällepäsmärinä.
[/quote]
Perus suomalaista nöyryyttä kerrakseen. Missään ei saa olla hyvä, ettei muut pahastu. Juuri näin!
Mun mies on just samanlainen ja mun mielestä se on ihanaa :) Itse olen just tollaisissa asioissa ihan nuija, vaikka muuten olen ihan normiälyinen.. Lapsista yksi vaikuttaisi perineen tämän ominaisuuden.
Pidä vähemmän ääntä itsestäsi.
Ehkä saat luottamusta
Isäni oli tosi älykäs. Ei tuonut itseään esille. Antoi muille tilaa hoksata. Myhäili vaan
Ja herätti luottamusta
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:24"]Pidä vähemmän ääntä itsestäsi.
Ehkä saat luottamusta
Isäni oli tosi älykäs. Ei tuonut itseään esille. Antoi muille tilaa hoksata. Myhäili vaan
Ja herätti luottamusta
[/quote]
Eli pitäisi tahallaan hävitä peleissä ( tein sitä lapsena koska kukaan ei olis pelannut mun kanssa jos olisin aina voittanut), myöhästyä sovitusta paikasta, tai antaa kaverin asentaa väärin vaikka just luin miten se menee?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:24"]Pidä vähemmän ääntä itsestäsi.
Ehkä saat luottamusta
Ja herätti luottamusta
[/quote]
Eli pitäisi tahallaan hävitä peleissä ( tein sitä lapsena koska kukaan ei olis pelannut mun kanssa jos olisin aina voittanut), myöhästyä sovitusta paikasta, tai antaa kaverin asentaa väärin vaikka just luin miten se menee?
[/quote]
Sulla taitaa olla isompia ongelmia
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:24"]Pidä vähemmän ääntä itsestäsi.
Ehkä saat luottamusta
Ja herätti luottamusta
[/quote]
[/quote]
Sulla taitaa olla isompia ongelmia
[/quote]
Annan sun itse hoksata mitä
Mä haluun tutustua suhun. Minulla on muutama vahvuus joissa olen nopea hoksaamaan miten homma menee. Onneksi ne ovat sellaisia että muut yleensä ovat olleet tyytyväisiä kun säästävät aikaa kun vilkaisen nopeasti ja kerron miten homma toimii. En ärsyynny mutta todella usein tulee ihmetys miksi kukaan muu ei keksi sitä mikä minulle on itsestäänselvää.
Olisi ihana olla joskus se jonka ei tarvitse ns. tehdä mitään vaan olla sellaisessa seurassa joka ei korota minua suunnilleen puolijumalaksi kun joudun ottamaan ohjat hetkeksi käsiini. Se kun aletaan ylistämään minua saa minut ärsyyntymään. Minulla on vahvuuteni, ja sitten on ne heikkoudet joissa olenkin sitten täysin nolla, joten pidän itseäni ihan keskivertona, en kaipaa mitään kolme päivää kestäviä kehuja siitä että satuin nyt tietämään miten joku asia toimii. Pelkkä kiitos riittää ja sitten haluan keskittyä jo niihin omiin hommiini.
Menkää hoksaajat Mensan testiin. Olette ehkä niitä. Tai siis meitä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:14"]Tuttua, tuttua :D Just viime viikolla poikaystävän kanssa kasattiin yhtä lipastoa, olisin muuten hoitanut koko jutun yksin mutta painavien osien kanssa tarvitsi apua. Lukaisin ohjeet nopeasti ja aloin hommiin, kunnes poikaystävä alkoi toppuutella. Kertasi ohjeita rauhallisesti, asetteli kaikki osat ja ruuvit ensin vierekkäin ja vasta sitten suostui ryhtymään h i t a a s t i hommiin.. Viikonloppuna taas oli peli-ilta kavereiden kanssa ja pelattiin yhtä uutta peliä. Luettiin ohjeet nopeasti ja ehdotin, että aletaan vaan pelaamaan ja kokeillaan miten homma käytännössä toimii. Mutta ei, kaverit halusivat lukea KOKO peliohjeen kannesta kanteen, aikaa meni parikymmentä minuuttia. Oikeasti kiehuin sisältä, mutta koitin pysyä tyynenä :D [/quote] Kumpikin tapasi on hassu. Oletko ajatellut, että mies yleensä haluaa tai osaa tehdä kokoamiset ym? Miksi siinä pitäisi sinun päteä? Peli. Olen itse nopea. Mutta kokonaisuus pitää olla heti kaikilla hallussa. Tavoite Tottakai. Mutta myös kaikki säännöt
[/quote]
Kokoamisesta opin kun ostin kolme lipastoa ja kaapin. Ensimmäisen rupesin kasaamaan ja sitten ihmettelin, kun joitakin osia oli liikaa ja joitakin liian vähän. Silloin rupesin miettimään olenko käyttänyt johonkin liikaa osia. No seuraavasta lipastosta laskin osat ja niitä oli liian vähän. Onneksi sain vähän palautusta siitä ensimmäisen ylimääräisistä osista. Summa summarum olisi todellakin ensin kannattanut katsoa mitä osia puuttuu ennen kasaamisen aloittamista.