Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkouluikäinen lapseni myönsi itkien kiusanneensa yhtä luokkakaveria muiden kanssa viime syksynä

Vierailija
04.04.2022 |

Kiusattu oli viime viikolla siirtynyt kai osastohoitoon ja käy sairaalakoulua. Kiusattu on eri sukupuolta lapseni kanssa ja rehellisesti sanottuna ajattelin, että hän ei olisi ollut siinä mukana. Eilen kertoi illalla itkien, että on itsekin kiusannut tätä tyttöä ja sanonut hänelle yhden tosi tyhmän jutun muiden yllytyksestä. Kuulema kaikki luokkalaiset oli siinä mukana. Hirveältä tuntuu ja olen ihan hukassa. Oma lapseni oli rikki ja tunsi ihan aiheesta huonoa omaatuntoa ja pahaa oloa. Tottakai lohdutin häntä, mutta ahdistaa ja suututtaa tuon kiusatun tytön puolesta. Miten ihmeessä munkin lapsi on voinut lähteä siihen mukaan? Valittiin kutosella luokan hymypojaksi ja on aina ollut kaikkien kaveri. Tekisi mieli huutaa hänelle ja asettaa kunnon rangaistukset, mutta toisaalta hän katuu ja on itsekin aika rikki kun kuuli ja ymmärsi mihin heidän käytös johti.

Kommentit (222)

Vierailija
1/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän voisi kirjoittaa vaikka kiusatulle jonkin mukavan jutun ja toivottaa tervetulleeksi lapsesi juttuihin mukaan?

Vierailija
2/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymypojat/tytöt onkin usein pahimpia kiusaajia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi voisi kirjoittaa tälle pojalle kirjeen, jossa kertoo nuo asiat ja pyytää anteeksi. Itse olisin kiusattuna arvostanut sellaista elettä.

Vierailija
4/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan väärin, jos asetat kunnon rangaistuksen. Ei sitä itkulla paikata, että on toisen kiusannut sairaalakuntoon.  

Vierailija
5/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret tekee virheitä. Hyvä että ottaa niistä opiksi. Nyt vain uutta kohti!

Vierailija
6/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tärkeintä että poikasi pyytää tältä tytöltä anteeksi. Ja pyytää anteeksi kunnolla. Kirjeellä tai viestillä. Hyvää tässä on se että poikasi ei selvästikään ole mikään toivoton tapaus.

Vierailija
7/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistäisin laittaa esim tekstiviestillä että anteeksi tai kirjoittaa ihan perinteisesti kortin. Oo kiusatun vanhempiin yhteydessä mikä ois heistä parasta. Hyvä ois jos muutkin kiusaajat saataisiin mukaan, ehkä hekin jo ymmärtää miten lapsellista käytöstä heillä on ollut.

Vierailija
8/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa komppaan ajatusta kirjeestä tai kortista kiusatulle! Se voi olla oikeasti merkityksellinen juttu kiusatulle, varsinkin kun anteeksipyyntö tulisi ilman jotain opettajan kovistelua, ja myös sinun lapsellesi voisi tulla parempi mieli ja hän saisi käytännön esimerkin siitä, miten virheistä otetaan opiksi ja myös oikeasti toimitaan aktiivisesti niiden korjaamiseksi.

Vierailija
9/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi voisi kirjoittaa tälle pojalle kirjeen, jossa kertoo nuo asiat ja pyytää anteeksi. Itse olisin kiusattuna arvostanut sellaista elettä.

Kiusattu on tyttö, mutta hyvä idea. Mun on vain tällä hetkellä mahdotonta miettiä, että onkohan se hyvä ratkaisu... Jos tuo kiusattu on niin huonossa kunnossa niin voiko tuo vain pahentaa tilannetta?

Ja kyllä itsekin jotain rangaistusta mietin, mutta mun on sitäkään ihan tosi vaikea miettiä... Hän oli kuitenkin reilu kun kertoi ja katuu selvästi. Ei sitäkään saa unohtaa... AP

Vierailija
10/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tyttöparkaa. Ei ihme että joutui sairaalahoitoon jos koko luokka kiusaa ja solvaa.

Vierailija
11/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Tässä vaiheessa siitä voi olla vielä tälle tytölle hyötyä, auttaa palauttamaan rikottua luottamusta muita ihmisiä kohtaan (vaikka tilanne onkin selvästi hyvin vakava kun on sairaalakoulussa.) Hyvä olisi jos saisi muitakin mukaan tekemään henkilökohtaisen anteeksipyynnön.

Vierailija
12/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä asia että poikasi kertoi asiasta ja katuu, sehän tarkoittaa että omatunto toimii ja tietää tehneensä väärin. Rangaistuksesta en osaa sanoa oikein mitään, itse en varmaan enää mitään rangaistusta antaisi, vihainen olisin vaikka samalla kertoisin että suoraselkäisesti toimi kertoessaan asiasta. Jos oma poika olisi kyseessä kehoittaisin käymään tytön juttusilla ja pyytämään nöyränä anteeksi ja kertomaan kuinka typerästi toimi ja katuu asiaa.  Se helpottaa sekä poikaasi että tyttöä, toivottavasti.

Me kaikki teemme virheitä, poikasi on rehti kun ottaa tekemisistään vastuun.

Vierailija
13/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet porsinut?

Ihmisiä on liikaa eikä kaikkia enää pystytä valvomaan.

Vierailija
14/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanpa asioista niiden oikeilla nimillä. Lapsesi on osallistunut kouluväkivaltaan. Se ei ole pikkujuttu. 

Vierailija
15/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään mikä vaikutus on ryhmäpaineella. Sellaisetkin lähtee töppäilyihin mukaan, jotka eivät oikeasti haluaisi.

Vierailija
16/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet porsinut?

Joo, kukaan ei ollu valvomassa suakaan kun nokkelan kommenttis tänne heitit.

Vierailija
17/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nähdään mikä vaikutus on ryhmäpaineella. Sellaisetkin lähtee töppäilyihin mukaan, jotka eivät oikeasti haluaisi.

En halunnut enkä lähtenyt 🤷

Vierailija
18/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet porsinut?

Joo, kukaan ei ollu valvomassa suakaan kun nokkelan kommenttis tänne heitit.

Eikä ap:ta.

Vierailija
19/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kevyesti mammat suhtautuvat väkivaltaan, jolla toinen on saatettu sairaalakuntoon. "Virheistä oppii ja silleen". Jotenkin en enää ihmettele, miksi lastensuojelussakaan ei puututa asioihin. Kaikkihan meistä tekee virheitä eikös juu ?

Miten sä toimisit tässä tapauksessa jos kyseessä olisi sun poikasi joka on kiusannut jotakuta?

Vierailija
20/222 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kirjoittaa kirjeen, jossa pyytää anteeksi (sinä luet, että siinä ei ole mitään hölmöä). Ostatte suklaata kaveriksi ja viet pojan sairaalaan, että vie kirjeen ja suklaan henkilökohtaisesti perille ja pyytää samalla anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan