Tapaat deittipalvelussa kiinnostavan naisen/miehen. Selviää, että hänellä on 2 koiraa. Turn on vai turn off?
Kommentit (60)
Läähättävät ja kuolaavat koirat on aina turn off pidempiaikaiseen suhteeseen.
Satunnaiseen oleiluun ok, jos huusholli on muutoin siisti ja koirat on hyvin koulutettu.
Taloudessa siis kolme turria, hyvä homma!
Turn off. En mitenkään vihaa eläimiä, mutta en erityisesti tykkääkään ja en halua itselleni kotieläintä. En tykkää siitä, miten koira tai kissa rajoittaa elämää, esim. on mahdotonta tuosta vaan lähteä viikonloppureissulle ja elämä pitää suunnitella sen mukaan että eläimestä pystyy huolehtimaan. Tällaisesta tulisi varmasti jossain vaiheessa haasteita.
Ja jos joku alapeukuttaa niin haluaisin tähdentää, että mielipiteeni on ymmärtääkseni ihan vastuullinen: ei oteta eläintä jos ei olla 100 % varmoja siitä että sen hoitoon halutaan sitoutua.
Riippuu täysin koirien rodusta ja käyttötarkoituksesta. Lähtökohtaisesti kaksi koiraa olisi iso turn on, mutta jos ne ovat molossirotuja ("taistelukoiria") tai metsästyskoiria, joita hän käyttää metsästykseen, niin se ei ole pelkästään turnoff vaan kiinnostukseni loppuu välittömästi.
(Sama pätee myös, jos koirat ovat sylikoiria, joita mies pukee hassuihin vaatteisiin ja kantaa laukussa tai sylissä, mutta se on onneksi harvinaista.)
Jos miehellä on koiria en ajattele mitään paitsi jos ovat ns. taistelurotua, silloin ajattelen ensisijaisesti munanjatketta. Haluan joka tapauksessa nähdä miehen koiriensa kanssa ennen kuin päätän mitään ts. ovatko koirat hyvin koulutettuja ja kohteleeko hän niitä asiallisesti.
Olen nainen. Turn off: niitä joutuisi kuitenkin hoitamaan jatkuvasti jos päätyisi parisuhteeseen. Ei kiinnosta joutua taluttamaan mitään elukoita satoi taikka paistoi ja noukkimaan paskaa maasta. Ihmiset jotka omistavat useamman koiran ovat myös yleensä ärsyttäviä koiraintoilijoita, tyyliin haluavat päästää haisevan koiran sänkyyn ja nuolemaan naamaa.
Yhden rauhallisen pienehkön koiran voisin juuri ja juuri kestää, jos tulisi joku suht täydellinen mies vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaiheessa ei vielä kumpikaan. Vasta koirat tapaamalla tiedän. Vihaan huonokäytöksisiä koiria, ahdistun jos tarkkoja sääntöjä ei ole. Hyvin koulutetut ja tiukalla kurilla koirat ovat taas valtava turn on.
Kalskahtaa vähän korvaan, että VIHAAT huonokäytöksisiä koiria, kun taas tiukalla kurilla olevat VALTAVA turn on. Aikamoiset ääritunteet? Ja miksi "tiukka kuri", eikö normaali hyvä kasvatus riitä? Tulee mieleen, että etsitkö jotain tosi karskia, autoritaarista dominoivaa miestä, kun tiukassa kurissa olevat koirat on suorastaan valtava turn on vaikka muuten koiria jopa vihaat.
Haluisin myös muistuttaa että koirat eivät ole mitään koneita, niilläkin on tunteet ja erilaisia päiviä. Hyvin koulutettukin voi joskus vaikka saada innostuksesta hepulin ja olla hetken tottelematon. Sellaiset koirat, jotka 100% ajasta tottelee ihan moitteettomasti, on yleensä pelolla kasvatettuja.
Itse en pidä koirista.
Jäänyt trauma kun lapsena koira puraisi uimarannalla.
En kyllä pystyisi elämään koiran kanssa.
Mutta ymmärrän täysin että jotkut pitävät koirista. koira voi olla monelle rakas ja tärkeä.
Haluan heittää tänne oman kokemukseni, olen 29-vuotias nainen, jolla kaksi koiraa. Koirat vieläpä isot (35 kg per nenä), sekarotuiset. Kun olin viimeksi deittimarkkinoilla 4 vuotta sitten, koirat eivät olleet ongelma. Olen mielestäni "hyvä nainen": elämänarvot kunnossa, positiivinen elämänkatsomus, korkeakoulutettu ja työssäkäyvä, terveelliset elämäntavat. Kiinnostuneita miehiä riitti vaikka millä mitalla, kukaan ei sanonut negatiivista koirista. Löysinkin ihanan miehen, jonka kanssa lopulta muutettiin yhteen, mies otti siis minut ja koirat. :) Valitettavasti hiljattain suhde päättyi eroon (syy ei liittynyt mitenkään koiriin). Nyt kun olen vähitellen palaillut deittimaailmaan, niin "vienti" näyttäisi olevan ihan samaa kuin viimeksi. Ja oikeasti sillähän ei edes olisi väliä kuinka paljon kiinnostuneita on, vaan sillä että löytää sen yhden oikean, joka jakaa samat elämänarvot. Mukaan lukien sen, että tykkää koirista :)
Huijasin äänestyksessä. Ei vähennä kiinnostusta, vaan lopettaa tyystin.
kunhan ei tule nylkyttämään kun mä nain niiden emäntää.
Vierailija kirjoitti:
Haluan heittää tänne oman kokemukseni, olen 29-vuotias nainen, jolla kaksi koiraa. Koirat vieläpä isot (35 kg per nenä), sekarotuiset. Kun olin viimeksi deittimarkkinoilla 4 vuotta sitten, koirat eivät olleet ongelma. Olen mielestäni "hyvä nainen": elämänarvot kunnossa, positiivinen elämänkatsomus, korkeakoulutettu ja työssäkäyvä, terveelliset elämäntavat. Kiinnostuneita miehiä riitti vaikka millä mitalla, kukaan ei sanonut negatiivista koirista. Löysinkin ihanan miehen, jonka kanssa lopulta muutettiin yhteen, mies otti siis minut ja koirat. :) Valitettavasti hiljattain suhde päättyi eroon (syy ei liittynyt mitenkään koiriin). Nyt kun olen vähitellen palaillut deittimaailmaan, niin "vienti" näyttäisi olevan ihan samaa kuin viimeksi. Ja oikeasti sillähän ei edes olisi väliä kuinka paljon kiinnostuneita on, vaan sillä että löytää sen yhden oikean, joka jakaa samat elämänarvot. Mukaan lukien sen, että tykkää koirista :)
Sama kokemus ja historia minulla kahden ison koiran omistajana. Eksäni halusi ottaa aina koirani mukaan jopa yksin reissuun lähtiessään.
Turn off, liian sitovaa. Lapset vielä suurempi turn off .
Turn off. Tiedän kokemuksesta kuinka paljon koirat sitoo kotiin, kun on pakko mennä niiden ehdoilla. En myöskään tykkää koirankarvaisista ja koiralle haisevista kodeista.