Koulun työntämä propaganda
Eilen yläkouluikäinen kertoi, että aamunavauksessa oli joku nyyhky kertonut itku kurkussa köyhien pakolaisten tilanteesta. Että kuinka näillä syyrialaisilla pakolaisilla (joita Suomessa erittäin vähän) on kurjaa ja että miten oli itkettänyt kun Torniossa kehtasivat kantasuomalaiset ihan mieltä osoittaa. Lopuksi oli kuunneltu virsi Jumalan kämmenellä.
Onko tällainen asiallista koululta, kysyn vaan? Eikö koululaitoksen tulisi olla ottamatta kantaa tällaisiin asioihin ja keskittyä opetustehtävään? Itse en ainakaan tahdo, että lapsilleni pakkosyötetään tällaista!
Täytynee laittaa reksille postia menemään. Ärsyttää toden teolla:(
Kommentit (69)
En hyväksyisi. Meillä kotikasvatus lähtee siitä, että elätetään itse itsemme ja loisimista ei hyväksytä. Jos maahamuuttaja käy töissä ja elättää perheensä, niin asiassa ei ole mitään ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:31"]
Todennäköisesti tämänkin aloituksen takana on vain joku perheetön punaniska, joka on keksinyt ottaa tällaisenkin kortin käyttöön taistelussaan isämmaan puolesta.
[/quote]
Asiallista argumentaatiota. En ole perheetön punaniska vaan reilusti yli kolmikymppinen nainen. Kumma ettei joiltakin täällä onnistu tuo sanan isänmaa kirjoittaminen oikein sitten millään. Ap
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:47"]
Korjataanpa nyt muutama asia:
1. Suomessa on erittäin vähän pakolaisia kaikenkaikkiaan, mutta nyt on tullut Syyrialaisia (tosin Irakilaiset ja Somalit ovat listalla myös)
2. Kurjaa on että torniolaiset rasisit käyttivät hyväkseen mm. veteraaneja ja kokivat puolustavansa Suomea vaikka eivät minun tuntemieni Suome kyllä mitenkään puolustaneet
Sitten itse pääongelmaan eli mielestäni kaikki aamunavaukset kouluissa pitäisi lopettaa ja uskonnon opetus korvata yhteiselle elämänkatsomusaineella. Tässä tulisi kunnille huomattavia säästöjäkin.
[/quote]
Korjataanpa nyt pari asiaa:
1. Suomeen tulleista turvapaikanhakijoista alle 3% on Syyriasta.
2. Suomeen tulleista turvapaikanhakijoista lähes 100% ovat turvapaikkaturisteja, koska he tulevat tänne Itävallan, Saksan, Tanskan, Ruotsin ja muiden turvallisten maiden läpi.
3. 500-1000 turvapaikanhakijaa päivässä tarkoittaa yli satatuhatta vuodessa. Ei Suomella ole tällaiselle määrälle asuntoja, työtä tai resursseja.
Hellan lettas, meille 70-luvulla syötettiin ihan yleisradiosta esim. nukkumatin muodossa sellaista itäblokin propagandaa, että ei oikein voi verrata nyt maahanmuuttokeskusteluun =)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:33"]En hyväksyisi. Meillä kotikasvatus lähtee siitä, että elätetään itse itsemme ja loisimista ei hyväksytä. Jos maahamuuttaja käy töissä ja elättää perheensä, niin asiassa ei ole mitään ongelmaa.
[/quote]
Monille ei sekään kelpaa, sittenhän ne vie suomalaisten työt. Mutta mitä jos irakilainen on parempi työntekijä kuin suomijuoppo, hmmm
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:41"]
Hellan lettas, meille 70-luvulla syötettiin ihan yleisradiosta esim. nukkumatin muodossa sellaista itäblokin propagandaa, että ei oikein voi verrata nyt maahanmuuttokeskusteluun =)
[/quote]
Vai niin. Olen pahoillani puolestasi, että olet joutunut kärsimään tällaisesta. En ole itse syntynyt vielä 70-luvulla, joten kokemusta minulla ei tästä luonnollisesti ole. Luulisi kuitenkin, että noista ajoista on menty eteenpäin...Ap
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:01"]
[/quote]
Kyllä se on ap parempi, että otat lapsesi kotikouluun niin sitten voit kasvattaa sen ihan niin irti tästä yhteiskunnasta kuin haluat. Ei tarvitse mieltänsä pahoittaa minkään takia enää.
[/quote]
No, onneksi tämä ongelma meillä korjaantuu piakkoin itsekseen, sillä lapseni on peruskoulun viimeisellä luokalla. Ja hän osaa kyllä ajatella omillakin aivoillaan ja seurata yhteiskunnallisia uutisia ja tapahtumia. Ap
[/quote]
No, mikä tässä sitten on se ongelma? Eikö alunperin sun murheesi ollut nimenomaan koulun suorittama aivopesu?
[/quote]
Niin että asiaa ei saa kyseenalaistaa, jos se ei kohta enää kosketa itseä? Eikö se ole silmien sulkemista ja välinpitämättömyyttä? Jos kaikki ajattelisivat noin, niin kyllä yhteiskunta takuulla taantuisi. Ap
[/quote]
Annapa ap, muiden vanhempien hoitaa oma lastensa kasvatuksen ihan itse, jookos? Ihquu tietty, että oot noin empaattinen että jaksat kantaa huolta muista, kunhan ihonväri on oikea.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:33"]En hyväksyisi. Meillä kotikasvatus lähtee siitä, että elätetään itse itsemme ja loisimista ei hyväksytä. Jos maahamuuttaja käy töissä ja elättää perheensä, niin asiassa ei ole mitään ongelmaa. [/quote] Monille ei sekään kelpaa, sittenhän ne vie suomalaisten työt. Mutta mitä jos irakilainen on parempi työntekijä kuin suomijuoppo, hmmm
[/quote]Se on kyllä kummalllista että se suomalainen duunari on aina järjestään juoppo. Mutta hyysää sinä vaan ihan rauhassa turisteja.
Todennäköisesti tämänkin aloituksen takana on vain joku perheetön punaniska, joka on keksinyt ottaa tällaisenkin kortin käyttöön taistelussaan isämmaan puolesta.