Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä avoparista joka

Vierailija
24.09.2015 |

ei edes aio naimisiin? Miksi asiasta aina kysellään vuosi toisensa jälkeen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä avopari.

Vierailija
2/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä. Omassa elämässä  on jo ihan tarpeeksi pohdittavaa, joten energiani ei riitä muiden asioiden vatvomiseen. Jokainen hoitakoon oman soppansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:15"]

En ole mitään mieltä. Omassa elämässä  on jo ihan tarpeeksi pohdittavaa, joten energiani ei riitä muiden asioiden vatvomiseen. Jokainen hoitakoon oman soppansa.

[/quote]

Näin ajattelevia kyllä saisi olla enemmänkin :D

Ap

Vierailija
4/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa milloin voi tulla ongelmia on kun toinen kuolee. Näin kävi anopille, olivat 20v yhdessä.

Vierailija
5/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloihin meno on lupaus avioliitosta. Aika wt teini meininkiä mennä kihloihin mutta ei naimisiin

Vierailija
6/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:22"]

Kihloihin meno on lupaus avioliitosta. Aika wt teini meininkiä mennä kihloihin mutta ei naimisiin

[/quote]

Sanoiko joku, että ne olivat kihloissa?

 

Joo. olet oikeassa siinä, että kihloihin meno on ilmoitus siitä, että naimisiin aiotaan joskus mennä. Mutta eihän tässä siitä ollut kyse, kun ei kerran oltu aiottu mennä naimisiin. Yhdessä asuminen (=avopari) ei ole sama asia kuin kihlaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olette tuo pari, niin saanko kysyä miksi ette halua tai ole vielä menneeet naimisiin? En siis ajattele siitä mitään, kunhan olen utelias. Itsellä kolmas vuosi avopuolison kanssa eikä ole suunnitteilla häitä..

Vierailija
8/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:22"]

Kihloihin meno on lupaus avioliitosta. Aika wt teini meininkiä mennä kihloihin mutta ei naimisiin

[/quote]

Sanoiko joku, että ne olivat kihloissa?

 

Joo. olet oikeassa siinä, että kihloihin meno on ilmoitus siitä, että naimisiin aiotaan joskus mennä. Mutta eihän tässä siitä ollut kyse, kun ei kerran oltu aiottu mennä naimisiin. Yhdessä asuminen (=avopari) ei ole sama asia kuin kihlaus.
[/quote]

Täälläpäin avopari on kihlatut ja seurusteleva pari taas kaksi ihmistä yhdessä asui sitten yhdessä tai erikseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ihmetyttää miksette mene naimisiin. Musta on ainakin ihanaa olla rouva :)

Vierailija
10/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele yhtään mitään.Miehen sisko on ollut avomiehensa kanssa 28v ja heillä 3 jo aikuista lasta lisäksi yhteinen yritys ja koti ja yksi lapsenlapsi. Ihan hyvä suhde heillä on eikä kukaan ajattele että heidän tarvitsisi ikinä mennä naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan hoidatte juridisen puolen esim yhteisen omaisuuden suhteen kuntoon, niin mitä väliä? Avioliitto on juridinen ja taloudellinen sopimus, tylliunelma-romanttinen-hössötys hässäkkä siitä tuli vasta viktoriaanisella ajalla eli aika äskettäin kuitenkin siihen nähden miten kauan avioliittoja on solmittu. Mulla kanssa sukulaispiirissä nainen, joka asui 30 vuotta miehen kanssa, omistivat asunnon ja talon ja kun mies kuoli, arvatkaapa kuka sai koko paskan, siis miehen omaisuuden? Miehen juridinen vaimo, joo eivät ikinä virallisesti eronneet...

Vierailija
12/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus hankkia lapsia, joten naimisiinmenosta ei ole ihmeempää hyötyä. Siinä tietysti voi tulla taloudellisesti takkiin jos toinen kuolee.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:22"] Kihloihin meno on lupaus avioliitosta. Aika wt teini meininkiä mennä kihloihin mutta ei naimisiin [/quote] Sanoiko joku, että ne olivat kihloissa?   Joo. olet oikeassa siinä, että kihloihin meno on ilmoitus siitä, että naimisiin aiotaan joskus mennä. Mutta eihän tässä siitä ollut kyse, kun ei kerran oltu aiottu mennä naimisiin. Yhdessä asuminen (=avopari) ei ole sama asia kuin kihlaus. [/quote] Täälläpäin avopari on kihlatut ja seurusteleva pari taas kaksi ihmistä yhdessä asui sitten yhdessä tai erikseen

[/quote]

Missäpäin?

Vierailija
14/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tajuat, että jos miehesi kuolee, niin hänen sukulaisensa perii kaiken minkä on on omistanut ja teidän yhteisestä omaisuudesta puolet? Eli jos omistatte yhdessä vaikka talon ja mökin, niin sä voit joutua hitonmoiseen pulaan, jos sulla ei ole tarpeeksi rahaa. Siis jos ei ole hoidettu näitä asioita muuten kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:22"] Kihloihin meno on lupaus avioliitosta. Aika wt teini meininkiä mennä kihloihin mutta ei naimisiin [/quote] Sanoiko joku, että ne olivat kihloissa?   Joo. olet oikeassa siinä, että kihloihin meno on ilmoitus siitä, että naimisiin aiotaan joskus mennä. Mutta eihän tässä siitä ollut kyse, kun ei kerran oltu aiottu mennä naimisiin. Yhdessä asuminen (=avopari) ei ole sama asia kuin kihlaus. [/quote] Täälläpäin avopari on kihlatut ja seurusteleva pari taas kaksi ihmistä yhdessä asui sitten yhdessä tai erikseen

[/quote]

Teilläpäin on sit menny puurot ja vellit sekasin. Voi olla vaikka naimisissa, muttei silti asuta samassa osoitteessa.

M39

Vierailija
16/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:32"]

Kunhan hoidatte juridisen puolen esim yhteisen omaisuuden suhteen kuntoon, niin mitä väliä? Avioliitto on juridinen ja taloudellinen sopimus, tylliunelma-romanttinen-hössötys hässäkkä siitä tuli vasta viktoriaanisella ajalla eli aika äskettäin kuitenkin siihen nähden miten kauan avioliittoja on solmittu. Mulla kanssa sukulaispiirissä nainen, joka asui 30 vuotta miehen kanssa, omistivat asunnon ja talon ja kun mies kuoli, arvatkaapa kuka sai koko paskan, siis miehen omaisuuden? Miehen juridinen vaimo, joo eivät ikinä virallisesti eronneet...

[/quote]

Oho, miten on mahdollista ettei avopuolisot miettineet tätä puolta ollenkaan? Ymmärrän jos nuorena ihmisenä ei tule tällaiset asiat mieleen, mutta kyllä sitä pitäisi viimeistään viisikymppisenä tajuta, että täällä ei olla ikuisesti ja tehdä valmisteluja ettei avopuoliso ole ihan kusessa kun kuolema tulee omalle kohdalle.

Vierailija
17/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentti on tehty. Voihan aviopuolisokin testamentata omaisuutensa, ei siinä leskellä silloin oikeuksia. Nämä lakiasiat siis tulevat kaikille ensin mieleen ellei olla naimisissa?

 

Vierailija
18/18 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tyylillään. Mutta kannattaa miettiä asiat tosiaan valmiiksi sen varalta kun toinen kuolee. Ja kannattaa ottaa huomioon että automaattisesti avopuolisot eivät ole toistensa lähiomaisia. Voi olla että esim sairaalasta ei niin vaan jaella tietoa. Siis voi olla, ei voi koskaan tietää mitä eteen tulee. Aviopuolisoina asiat sujuu. Kerron ihan omasta kokemuksesta. Itse jäin leskeksi avioliitosta ja tunnen avoliitosta leskeksi jääneen. Kyllä asiat on olleet täysin eri tavalla. Siinä surun keskellä on kyllä muutakin mietittävä kuin se että asiat ei hoidu.