Housujen koko
Olen laihtunut tässä puolen vuoden sisään 16 kiloa ja olisikin pikkuhiljaa aika hankkia uusia vaatteita kun vanhat putoaa päältä :D Kuitenkin nyt laihtumisen myötä koko keskivartalo on muuttunut ja olen ihan hukassa housujen koon suhteen. Aiemmin koko on ollut 42/44. Tänään kun mittailin itseäni, on lantion ympärys 96cm ja vyötärö 87cm. Läskit on siis lähteneet vähän enemmän tuosta lantion kohdalta. Katselin tuossa siis vaatemittataulukoita (esim. Netanttila, Seppälä) lantion ympäryksen mukaan koko olisi 38, mutta vyötärömitan mukaan 46(!). Eli minkä mitan mukaan minun pitäisi nyt katsella housuja? Help? Onko muita samanlaisia "pötkylöitä"?
Kommentit (2)
Tuttu ongelma - olen itsekin lantioton ja perseetön pötkylä, mutta mahava! Ostankin usein housut, tarkoitan siis farkkuja, miesten osastolta, koska siellä mallit ovat suorempia eli pötkylälle sopivia, eikä ole lantion kohdalla niitä pussukoita! Lisäksi sieltä on löytynyt myös pituudelta sopivia housuja, ei ole tarvinnut lyhennellä. Eli eism. minun kohdalla ostan farkut miesten osastolta kokoa 34/30 tuumaa, jossa tuo vyötärö on 34 tuumaa ja lahkeen mitta 30 tuumaa ja on pituudeltaan minulle 166 senttiselle sopiva! Löytyy toki joistakin naisten housuista noita lyhempiäkin, mutta useinkaan ne ei ole ainakaan niitä edullisempia housuja. Käypä kokeileen miestenosaston housuja - ei niissä mitään kalukukkaroita ole, joten hyvin pystyy pitämään!
Yleensä housut valitaan lantionitan mukaan, mutta sun täytyy ehkä ottaa yhtä isompi koko ja valita "vyötäröltä tilava" malli..
Jännää muuten, että sanotaan vaatekokojen kasvaneen, mutta housuissa asia näyttäisi menevän päinvastoin. Mun lantiomitta oli joskus 92 cm ja pidin silloin 40/42 kokoisia alaosia. Joistain malleista 38 mahtui, mutta ei näyttänyt hyvältä tai ollut mukava.