Siskon talossa Herttoniemessä vastikkeet jo 800 e/kk - vielä tulossa hissit kolmeen portaaseen ja uusi katto
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali vastike. Me asutaan Jyväskylässä ja vastikkeet yleisesti tuota luokkaa. Ei se nyt suuri summa ole/hlö.
Onhan toi nyt ihan valtava summa. Puolet omasta nettopalkasta, eikä vastike ole edes ainoa asumiseen liittyvä kulu.
Nettopalkalla ei ole mitään väliä.
Täytyy puhua brutosta. Se on vertailukelpoinen.
Niin tällä sivulla aina jankataan.
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Onko se kaupungin vika jos taloyhtiö ei osaa varautua remontteihin?
Meillä tehtiin putkiremontti ja uusittiin katto, ei vaikutusta vastikkeeseen.
Taloyhtiö etutöölössä.Sori vaan mutta Etu-Töölössä oikeasti asuvat ovat aina tarkkoja sen kirjoitusasusta.
No voi kyynel, siinä meillä oikein hesalainen stadin kundi tölikasta joka muutti sörkkään.
Sörkkaan. Vain juntit lausuu sen Sörkkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OKT!
Elämäni paras päätös.Meille just tehtiin 30-vuotiaaseen taloon kattoremontti. Maksoi 15 000 €. On tästäkin huolehdittava, ei tämä huoltamattomana pysy kunnossa. Erona on se, että teet itse tai maksat ulkopuoliselle. Taloyhtiössä harvoin voi tehdä itse mitään, vaan aina menee ulkopuolisen tehtäväksi.
Toki, mutta halvemmaksi tulee silti pitkällä tähtäimellä. Taloyhtiöissä on kalliit huoltofirmat ja isännöitsijät, eikä asioistaan voi päättää itse, jolloin pakkaa käymään niin, että joutuu maksumieheksi.
Mitä ap tarkoittaa vastikkeella? Onko hoitovastike plus rahoitusvastike? Vesimaksut?
Pitäisi kertoa myös asunnon koko, ei muuten voi päätellä onko vastike iso vai pieni. 4€/osake/m2 on aika normaali jos ei yhtiölainaa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali vastike. Me asutaan Jyväskylässä ja vastikkeet yleisesti tuota luokkaa. Ei se nyt suuri summa ole/hlö.
Onhan toi nyt ihan valtava summa. Puolet omasta nettopalkasta, eikä vastike ole edes ainoa asumiseen liittyvä kulu.
Nettopalkalla ei ole mitään väliä.
Täytyy puhua brutosta. Se on vertailukelpoinen.
Niin tällä sivulla aina jankataan.
Turhaa saivartelua tähän ketjuun. Nettopalkalla ne laskut maksetaan.
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Onko se kaupungin vika jos taloyhtiö ei osaa varautua remontteihin?
Meillä tehtiin putkiremontti ja uusittiin katto, ei vaikutusta vastikkeeseen.
Taloyhtiö etutöölössä.Ei kai koska vaikutus on iso lainaosuuteen 😂
Ja millähän se laina yleensä maksetaan, olisko rahoitusvastikkeella?
Meidän tapauksessa maksettiin suoraan kassasta.
N. 3% saa maksettua yhtiövelan saman tien.
Suomessa myös ikäluokka ratkaisee nuorempien ollessa köyhin kansanosa aivan totaalisesti.
Täällä P-Pohjanmaalla oli rivitalokolmio kaupan.
Ko. asunnossa olisi ollut vastike 900€
Käypä vuokra ko. luukusta lienee n. 600€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OKT!
Elämäni paras päätös.Meille just tehtiin 30-vuotiaaseen taloon kattoremontti. Maksoi 15 000 €. On tästäkin huolehdittava, ei tämä huoltamattomana pysy kunnossa. Erona on se, että teet itse tai maksat ulkopuoliselle. Taloyhtiössä harvoin voi tehdä itse mitään, vaan aina menee ulkopuolisen tehtäväksi.
Toki, mutta halvemmaksi tulee silti pitkällä tähtäimellä. Taloyhtiöissä on kalliit huoltofirmat ja isännöitsijät, eikä asioistaan voi päättää itse, jolloin pakkaa käymään niin, että joutuu maksumieheksi.
Huoltoyhtiöiden ja isänn. toimistojen ainoa todellinen tehtävä on laskutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OKT!
Taloyhtiössä ihan sama juttu. Yhtiö ottaa velkaa ja seuraavaksi asukas maksaa kattoremontin rahoitusvastikkeen muodossa tai vaihtoehtoisesti suoraan omasta pussistaan.
Aikas paljon vastikkeesta. Moni lyhentää 250-300 m2 omakotiasunnon lainaa 500 eur/kk.
Vierailija kirjoitti:
Aikas paljon vastikkeesta. Moni lyhentää 250-300 m2 omakotiasunnon lainaa 500 eur/kk.
Mutta eihän se niin mene että OKT olisi parempi kuin asunto-osake. Ihan älytön ajatus. Ja onpa pieni lainan lyhennys jos ei sitten ole kyse pariskunnasta ja 500/hlö
Kertokaas tyhmemälle. Mut miks kontulassa kolmion yhtiövastike on tyyliin 200e ja töölössä 1000. Et miks kontulassa jätehuolto ja muut kulut kämpästä tulee halvemmaksi? Miksi töölön kämppä ei tee sopparia yhtä halvalla?
Ja meidän vastike laski 300>210 kun otettiin maalämpö. Käyttövesi kulutuksen mukaan tuohon päälle.
Rivitalo 80 neliötä Keski-Suomi.