Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isosiskoni on lapseton. Meillä on ikäeroa yli kymmenen vuotta. Tuo lapsettomuus on sellainen tabu että siitä ei sisko ole

Vierailija
04.04.2022 |

koskaan avautunut. Emme mieheni kanssa siis tiedä onko itse valittu vai sellainen juttu etteivät voineet lapsia saada. No joka tapauksessa meidän lapset siis minun ja mieheni on olleet isosiskolla hoidossa, osaa kyllä hyvin hoitaa. Mutta siskolla on jotain ongelmia siis henkisiä kun miehensä on välillä puhelimessa sanonut että siskolla on nyt vaikeaa ja lapset eivät voi tulla hoitoon. Mies ei ole kuitenkaan kertonut sen tarkemmin että mistä vaimolla kenkä puristaa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä ihan pelle.

Menehän nukkumaan.

Vierailija
22/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli provo.

T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole asennoitunut perhe-elämään ja perustanut perhettä, voi olla vaikea yhtäkkiä mukautua lapsiperheen tarpeisiin. Mahdollisia syitä lukematon määrä. Esim itselläni muistan tilanteen kun oli rankka työ ja opiskelu. Vietettyäni viikonlopun lapsiperheen kanssa oma elämänrytmini meni sekaisin. Jos olisin elänyt lapsiperheen elämää jo muutenkin, tilanne olisi ollut toinen eikä omaan arkeen olisi tarvinnut tehdä yhtä suurta muutosta.

Vierailija
24/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sisaresi on lastesi hoitoautomaattina kun et sinäkään joudu hänen lapsia hoitamaan. Meidän suvussa lapsettomat eivät ole sukulaisten lastenhoitajia. 

Johan on järkyttävää että sinne työnnät vielä miehesikin lapset. Pidätkö sisarta ihan itsestäänselvyytenä ja mitenkä korvaat hänelle lastenhoito piikanasi toimimisen. Entäs hänen puoliso, eikö häneltäkään kysytä mitään. Lapsista aiheutuu kulujakin niin mitenkä korvaat ne. 

Jos joku ei halua tai saa lapsia niin ei hänen tehtävä ole olla mikään suvun ilmainen lapsenhoitaja. 

Vierailija
25/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi siskon miehen pitäisi sulle kertoa oman vaimonsa asioita? Mä en ainakaan arvostaisi tippaakaan, että mies kertoisi mun siskolle, veljelle, äidille tai hemmetti vaikka naapurille MUN henkilökohtaisia asioita.

Lisäksi ootko miettinyt, että ehkä sun siskoa ei vain kiinnosta tai se ei halua, hoitaa sun lapsia? Joillekin voi olla helpompaa sanoa jotain ympäripyöreää, kuin suoraan kieltäytyä (etenkin, kun tän aloituksen perusteella vaikuttaa siltä että alkaisit mankumaan sitä hoitopaikkaa kun ensin kieltäydyttäisiin).

Ehkä sisko on oikeasti vapaaehtoisesti lapseton, mutta ei vaan ole asiasta halunnut puhua sen enempää mitä nyt tahattomasti lapsetonkaan välttämättä haluaa? Tai jos onkin tahattomasti lapseton, niin ehkä se haluaa pitää asian omana tietonaan; kenties siksi ettei hölösuu-sukulaiset ruodi asiaa tai ala jotenkin sääliä.

Vierailija
26/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kovin läheinen sisko, kun ette ole keskustelleet asiasta?

Vierailija
27/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskosi muistaa hyvin, kun synnyit. Olit varmaan niin kamala vauva, että hän jo silloin päätti jäädä lapsettomaksi. Jätä siskosi rauhaan.

Vierailija
28/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi siskon miehen pitäisi sulle kertoa oman vaimonsa asioita? Mä en ainakaan arvostaisi tippaakaan, että mies kertoisi mun siskolle, veljelle, äidille tai hemmetti vaikka naapurille MUN henkilökohtaisia asioita.

Lisäksi ootko miettinyt, että ehkä sun siskoa ei vain kiinnosta tai se ei halua, hoitaa sun lapsia? Joillekin voi olla helpompaa sanoa jotain ympäripyöreää, kuin suoraan kieltäytyä (etenkin, kun tän aloituksen perusteella vaikuttaa siltä että alkaisit mankumaan sitä hoitopaikkaa kun ensin kieltäydyttäisiin).

Ehkä sisko on oikeasti vapaaehtoisesti lapseton, mutta ei vaan ole asiasta halunnut puhua sen enempää mitä nyt tahattomasti lapsetonkaan välttämättä haluaa? Tai jos onkin tahattomasti lapseton, niin ehkä se haluaa pitää asian omana tietonaan; kenties siksi ettei hölösuu-sukulaiset ruodi asiaa tai ala jotenkin sääliä.

Opin kantapään kautta, että sukulaiset todellakin hölisevät toisten yksityisasioita eteenpäin. Sen koommin en ole omista asioistani puhunut. Saattaa olla, että lapsettomuuttani on pohdittu, mutta en ole vaivautunut siitä kenellekään avautumaan. Hoidin lähisukulaisten lapsia, mutta kun se alkoi tuntua vain lasten vanhemmille kätevältä säästöltä (ilmainen hoitaja, joka tulee kotiin), niin aloin vältellä puhelinta ja viesteihin vastasin sellaisella viiveellä, että innostuneisuuteni aste tuli selväksi.

Vierailija
29/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma syy lapsettomuuteen on selkeästi etten niitä halua. Miksi minun pitäisi kenenkään kanssa siitä puhua tai perustella syitä?

Miksi edes pitäisi olla joku syy? Miksi se ei riitä ettei niitä halua?

Vierailija
30/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin kantapään kautta, että sukulaiset todellakin hölisevät toisten yksityisasioita eteenpäin. Sen koommin en ole omista asioistani puhunut. Saattaa olla, että lapsettomuuttani on pohdittu, mutta en ole vaivautunut siitä kenellekään avautumaan. Hoidin lähisukulaisten lapsia, mutta kun se alkoi tuntua vain lasten vanhemmille kätevältä säästöltä (ilmainen hoitaja, joka tulee kotiin), niin aloin vältellä puhelinta ja viesteihin vastasin sellaisella viiveellä, että innostuneisuuteni aste tuli selväksi.

Luin yhtä perhesurmaan liittyvää ketjua. Siellä kaikki tutut ja puolitutut oli levittämässä vuosia vanhojakin asioita vaahtopallot pöksyissä kuinka tuntee tekijän ja tietää tässä kaiken. Ihmisille mikään ei ole pyhää.

Vierailija
31/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono trolli

On, mutta ihmisten kiinnostus muiden lapsettomuutta kohtaan on ääretöntä. 

Se on kyllä totta. En vaan jaksa ymmärtää miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä