Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihannemäärän veden juonnissa onnistuville kysymys

Vierailija
23.09.2015 |

Olen siis lähiaikoina yrittänyt kiinnittää huomiota veden juontiini, koska nykyisellään juon sitä suositusten mukaan aivan liian vähän. Tavoitteena on siis parantaa ihon kuntoa ja aineenvaihduntaa.

Olen yrittänyt kaataa vettä 1.5L kannuun ja juoda sitä siitä pois päivän mittaan, mutta jo pari lasia kerrallaan tuottaa vaikeuksia.

Onko teillä mitään vinkkejä, miten saatte juotua 2-3litraa vettä päivässä?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heti juon ainakin puoli litraa. Illalla samoin. Välillä vaan aina ruoan jälkeen ja jos vaikka katsotaan telkkaria. Pikkuhiljaa isosta pullosta. Olen toki jo tottunut tähän ja silloin kun tämä rutiini on päällä niin jano tulee myös helposti. Jos pari päivää en juo säännöllisesti niin sit heti tuottaa vaikeuksia juodakin. Eli opettelet vaan juomaan.

Vierailija
2/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa piti juoda väkisin (joka välissä vesipullosta) jonka jälkeen alkaa helpottamaan ja nykyään sitä tulee juotua automaattisesti kun kroppa ikään kuin kaipaa sitä vesimäärää. Ja mä olin tosiaan ennen sellainen et vettä en juonut ollenkaan vaan pepsi maxia jos oli jano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juo minkään suositusten mukaan vaan silloin kun on jano. Ihan hyvässä kunnossa on iho.

Vierailija
4/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litran vesipullo työpöydällä, menee ihan huomaamatta parikin työpäivän aikana pelkästään. Kotona vesipullo keittiössä ruokaa laittaessa, täyttää ennen ateriaa eikä tule syötyä niin paljon. 

Nopeasti tottuu. 

Vierailija
5/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juo kerrallaan paria lasillista? Harvoin mäkään juon lasillisia vettä, ainoastaan ruoan yhteydessä. Muutoin hörpin pullosta/lasista muutamia kulauksia kerrallaan.
Juon vettä n. 2,5 litraa päivässä, salipäivinä litran enemmän. Enkä juo isoissa erissä. :)

(Ja pakko kannustaa vielä; mä olin ihan järjetön pepsimax-lipittäjä! tykkäsin vedestäkin, mutten osannut juoda sitä. Ja silti opin juomaan vettä niin että se on ihan rutiinia :) tsemppiä)

Vierailija
6/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokaa sitä vettä kotona tai töissä, että ärsyttää ne pullojen kanssa läträävät.

Vierailija
7/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tavaksi aloittaa päivä juomalla heti ensimmäisenä lasillinen vettä. Tämä teki itsellekin tiukkaa aluksi, ei aamulla tehny heti mieli kiskoa sitä. Se helpottaamajan kuluessa.

Muuten olen aina litkinyt vettä paljon päivän aikana. Minulla on laukussani aina mukava vesipullo, josta juon aina huikan pari pitkin päivää. Ei sinun tarvitse kerralla juoda paljoa, mutta juo usein. Lopulta se tulee luonnostaan eikä ole enää yhtä tappelua.

Vierailija
8/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vettä tarvitse oikeasti noin paljoa juoda.

Vierailija
9/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän jääkaapissa täytettynä 2-3kpl puolen litran vesipulloja. Aina ruoka-aikaa ennen juon sellaisen kokonaan ja täytän uudelleen. Juon myös herättyäni pullollisen. Kylmä vesi on hyvää.

Vierailija
10/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ongelma on juuri päinvastainen, joudun rajoittamaan veden juontia, 3-4 litraa menee kevyesti päivän mittaan. Ei sekään hyvä juttu ole kun liuotan eläimistöstä sillä vedellä kaiken, suolaa joudun lisäilemään sodastreamin vichyyn.

Vierailija
11/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:26"]Mulla ongelma on juuri päinvastainen, joudun rajoittamaan veden juontia, 3-4 litraa menee kevyesti päivän mittaan. Ei sekään hyvä juttu ole kun liuotan eläimistöstä sillä vedellä kaiken, suolaa joudun lisäilemään sodastreamin vichyyn.
[/quote]
Eläimistöstä->elimistöstä

Vierailija
12/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä muutama kulaus kerrallaan useita kertoja päivässä. Vesi on paras mahdollinen juoma, joten juominen on helppoa.

Pidän vesipulloja jääkaapissa, joten saan aina kylmää vettä.

Vedenjuonti aloittaa aamun. 

Vierailija
13/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juo juurikaan muita juomia. Väkisinkin janottaa sen verran. Ota huomioon, että jano sekoitetaan usein nälkään ja syödään, vaikka pitäisi juoda. Opettele siis erottamaan jano ja nälkä toisistaan.

Vierailija
14/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:31"]

Juo vettä muutama kulaus kerrallaan useita kertoja päivässä.

[/quote]

Olen nähnyt lukuisia ketjuja aiheesta ja aina niissä tarjotaan näitä itsestäänselvyyksiä: Juo monta kertaa päivässä lasillinen / Juo aamulla puoli litraa, lounaalla puoli litraa, välipalalla puoli litraa ja päivällisellä puoli litraa. / Juo enemmän, se on helppoa minulle, joten miksi ei olisi sinullekin?

Ja niin edelleen ja niin edelleen. Miten kukaan ei ymmärrä, ettei kyse ole siitä, etteikö kysyjä osaisi itse laskea montako kertaa päivässä pitää juoda 2 dl, jos päivän vesimääräksi tavoittelee 2 litraa? Kysymys on siitä, miten voisi oikeasti totutella juomaan enemmän, jos sellaista tapaa ei ole ollut, eikä tunne janoa päivän mittaan. On ihan höpöä sanoa aikuiselle ihmiselle "nopeasti siihen tottuu", jos hän ei ole yrityksistä huolimatta tottunut viimeisen 10-20 vuoden aikana.

Minäkin olen yrittänyt lääkärin suosituksesta juoda enemmän vettä, mutta kuukautta kauemmin en sitä muista. Tapa vaan unohtuu. Ainoa vähän toimiva tapa minulle on ollut laittaa puhelin/herätyskello soittamaan esim. tunnin välein. Mutta vähintään kuukauden päästä se alkaa ärsyttää.

Vierailija
15/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio muuten ihmiset... Laihdutusneuvojat neuvoo aina juomaan ennen ruokaa useita laseja vettä. Ei kannata, koska laimentaa vatsahappoja siinä määrin, että ruuan sulatusprosessi kärsii ja vatsasta eteenpäin siirtyy ruokaa ilman että vatsahapot ehtii olla ruuankimpussa ja ravintoaineita menee hukkaan kun ei jo vatsalaukussa eteenpäästessä heti pääse imeytymään ne ravintoaineet, jotka imeytyy jo siinä vaiheessa...

Vierailija
16/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:49"]

[/quote]

Olen nähnyt lukuisia ketjuja aiheesta ja aina niissä tarjotaan näitä itsestäänselvyyksiä: Juo monta kertaa päivässä lasillinen / Juo aamulla puoli litraa, lounaalla puoli litraa, välipalalla puoli litraa ja päivällisellä puoli litraa. / Juo enemmän, se on helppoa minulle, joten miksi ei olisi sinullekin?

Ja niin edelleen ja niin edelleen. Miten kukaan ei ymmärrä, ettei kyse ole siitä, etteikö kysyjä osaisi itse laskea montako kertaa päivässä pitää juoda 2 dl, jos päivän vesimääräksi tavoittelee 2 litraa? Kysymys on siitä, miten voisi oikeasti totutella juomaan enemmän, jos sellaista tapaa ei ole ollut, eikä tunne janoa päivän mittaan. On ihan höpöä sanoa aikuiselle ihmiselle "nopeasti siihen tottuu", jos hän ei ole yrityksistä huolimatta tottunut viimeisen 10-20 vuoden aikana.

Minäkin olen yrittänyt lääkärin suosituksesta juoda enemmän vettä, mutta kuukautta kauemmin en sitä muista. Tapa vaan unohtuu. Ainoa vähän toimiva tapa minulle on ollut laittaa puhelin/herätyskello soittamaan esim. tunnin välein. Mutta vähintään kuukauden päästä se alkaa ärsyttää.

[/quote]

Siis sullako ei ole jano oikeastaan koskaan? Vai juotko sä limuja/mehuja ja siihen päälle yrität juoda ton pari litraa vettä? Arvaat varmaan että se vesi on ainoa arki- ja janojuoma.

Vierailija
17/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:49"]

[/quote]

[/quote]

Jos kysymys on: miten juoda 2 l vettä päivän mittaan?, miten muuten siihen voi vastata kuin itsestäänselvyyksillä? Miten tuosta asiasta saa vaikean, sitä en ymmärrä.

Vierailija
18/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee helposti tapa. Kun totuttaa itsensä juomaan paljon vettä suu tuntuu helposti kuivalta jos ei ole hetkeen juonut. Janon myös huomaa helpommin. Vähän kuin huulirasvaan koukkuun jääminen, sitä haluaa laittaa koko ajan kun siihen tottuu. Itselläni on lasi altaan reunalla ja juon lasillisen suunnilleen aina kun ohi kävelen.

Vierailija
19/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo ensin nälkään. Monesti onkin jano vaikka luulee että on nälkä. Kuten joku jo aiemmin sanoi.
.
Itsellä aina mukana 0,5 l vesipullo, siitä jotenki muistaa ottaa paremmin huikkaa. Vireystilakin on ihan eri kun muistaa juoda.
.

Vierailija
20/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aina melkein kun käyn keittiössä. Samoin ennen ateriaa ja aterian kanssa. Käytän 0.3dl laseja ja laitan aina täyteen vettä. Eli mitä siitä tulee... pelkkien aterioiden kanssa jos 3 ateriaa syö niin 1,8L ja siihen päälle muutamat lasilliset. Näin täyttyypi vesimäärä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi