Millainen virkatodistus perukirjoitukseen?
Kun oli erikseen valittavan elossa todistus ja sitten sukuselvitys todistus.
Kommentit (34)
Periaatteessa sinun osalta ei tarvita kuin tieto, että olet ollut elossa vainajan kuolinhetkellä. Sen saa netistä nopeasti. Jos siis perit testamentilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukuselvitys. Eihän se josta perunkirjoitus pidetään ole enää elossa.
Virkatodistus pitää olla myös perikunnan jäsenistä ja siinäpä on intersektionaalisesta feminismistä huolimatta vain kaksi vaihtoehtoa, elossa tai kuollut.
Ei tarvitse olla kuin vainajan täydellinen sukuselvitys, jos siitä selviää myös vainajan mahdolliset lapset ja puoliso. Olen itse ollut pesänselvittäjä ja tehnyt perunkirjan ym.
Entäpä jos vainajan lapsi on kuollut?
Nimim. Myös perunkirjoituksia tehnyt.
Jos näin on, niin lapsesta tarvitaan virkatodistus.
Tarkkaa ottaen virkatodistukset 15 vuoden ikäisestä saakka jokaiselta asuinpaikkakunnalta kuolemaansa saakka (=sukuselvitys)
Tämä tarvitaan ainoastaan vainajalta kenelle perunkirjoitusta tehdään, ei muilta
Höpöhöpö.
No höpöhöpö itsellesi. Minkä ihmeen takia muilta kuin vainajalta vaadittaisiin täydellinen selvitys asuinpaikkakunnista elämän aikana?
Lapset ovat merkittynä vainajan virkatodistukseen. Jos kuuluvat kirkkoon, niin siinä näkyy myös elossaolo. Jos eivät ,niin pitää hankkia elossaolotodistus. Lapsenlapset , hankkivat elossaolotodistuksen itselleen.
Katkeamaton virkatodistus 15 iästä kuolemaan. Äitini kuului seurakuntaan ja myöhemmin väestörekisteriin, jouduin kummastakin hankkimaan. Yksi mitä en heti tajunnut, niin avioehdot, etenkin jos liittoja on ollut useita. Pankki kyseli ennen varojen antamista selvityksen liitoista ja avioehdoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkatodistus pitää olla myös perikunnan jäsenistä ja siinäpä on intersektionaalisesta feminismistä huolimatta vain kaksi vaihtoehtoa, elossa tai kuollut.
Ei tarvitse olla kuin vainajan täydellinen sukuselvitys, jos siitä selviää myös vainajan mahdolliset lapset ja puoliso. Olen itse ollut pesänselvittäjä ja tehnyt perunkirjan ym.
Tarkkaa ottaen virkatodistukset 15 vuoden ikäisestä saakka jokaiselta asuinpaikkakunnalta kuolemaansa saakka (=sukuselvitys)
Tämä tarvitaan ainoastaan vainajalta kenelle perunkirjoitusta tehdään, ei muilta
Höpöhöpö.
No höpöhöpö itsellesi. Minkä ihmeen takia muilta kuin vainajalta vaadittaisiin täydellinen selvitys asuinpaikkakunnista elämän aikana?
Hän on oikeassa. Perijöiltä tarvitaan tieto, että ovat olleet hengissä, kun vainaja on kuollut. Virkatodistus, tarkemmin elää todistus.
Vierailija kirjoitti:
Katkeamaton virkatodistus 15 iästä kuolemaan. Äitini kuului seurakuntaan ja myöhemmin väestörekisteriin, jouduin kummastakin hankkimaan. Yksi mitä en heti tajunnut, niin avioehdot, etenkin jos liittoja on ollut useita. Pankki kyseli ennen varojen antamista selvityksen liitoista ja avioehdoista.
Nyt puhut kuolleesta, et perijöistä.
ei ainakaan kannata googlata, voi vaikka löytyä viralliseen tietoon perustuva vastaus.
Sukuselvitysmuotoinen virkatodistus tarvitaan vain vainajasta ja niistä, jotka mahdollisesti luopuvat perinnöstä tai testamenttisaannosta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta itsestäni pyydettiin virkatodistus koska olen mummon kuoleman jälkeen perijänä parin muun henkilön kanssa. Ap
Elossaolotidistus. Vain kuolleista sukuselvitys, jotta selviävät kuolleen perilliset. Näistä elossaolotodistus. Tämä on täysin loogista kun hetken mietit.
Vierailija kirjoitti:
Sukuselvitysmuotoinen virkatodistus tarvitaan vain vainajasta ja niistä, jotka mahdollisesti luopuvat perinnöstä tai testamenttisaannosta.
...tai ovat kuolleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Hän on oikeassa. Perijöiltä tarvitaan tieto, että ovat olleet hengissä, kun vainaja on kuollut. Virkatodistus, tarkemmin elää todistus.
Edelleen, perijöiltä ei tarvitse selvitystä missä ovat asuneet, ainoastaan tuo virka- tai elää todistus. Siitä tässä jankkaan. Älkää nyt sekoittako vainajaa ja perijöitä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos joku vainajan lapsista luopuu perinnöstä, niin hänen sijaan tulevilta perijöiltä tulee olla elossaolotodistus, eli normi virkatodistus.
Äitini kuului kirkkoon kuollessaan, kuten minäkin kuulun. Veljeni puolestaan ei kuulu. Äitini sukuselvityksessä oli luonnollisesti merkintä molemmista lapsista, mutta vain minulla oli merkintä "elossa" ja veljeni piti tilata oma virkatodistus digi - ja viestintävirastosta.
Menin itse seurakunnan nettisivujen kautta hakemalla palveluun, josta saa tilattua virkatodistuksen itselleen. Siinä kysytään mitä varten se on, siihen valitaan perukirjaa varten. Käsittääkseni toimitusajat ovat pitkät jossain sukuselvitystä vaativissa perukirjoissa, mutta tuo "yksinkertainen" tulee kyllä pian.