Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

puoliso rajoittaa lapsen lelujen esille laittoa

Vierailija
04.04.2022 |

Onko tämä yleistä keski-ikäisillä miehillä, etteivät kestä kodissaan lapsen leluja?

Mies valittaa aina, kuinka lojuu paljon leluja ympäriinsä. No kai ne lojuvat, kun lapsi leikkii niillä. Hän vaatii aina korjaamaan piiloon leluja, mutta ei tee sitä itse vain vaatii vain.

Kerrankin korjasin osan leuluista komeroon ja leulukassiin jäi ihan muutamia vain.

Hän vaahtosi, että kuinka näitä leuluja on paljon että miksi et korjaa niitä pois. Sanoin, että vein kyllä osan jo varastoon että mitä vielä haluat, että korjataan.
Eikö miehillä mene jakeluun, että jos palikkaleluun tai palapeliin kuuluu useampi pala,

SIITÄ EI VOI KORJATA 3 PALAA POIS JA JÄTTÄÄ 5 JÄLJELLE!!!

Siis eihän mieskään remontoi niin, että pistää naulat komeroon ja ottaa sahan esiin!

En koskaan ymmärrä miesten tätä logiikkaan enkä tule ymmärtämään.

Jos ne lelut niin haittaavat, miksett itse korjaa omia vaatteitanne, tai muuta sälää piiloon? Kuin se, että valitetaan kumiankasta kylpyhuoneessa- halleluluja

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen lelut tulee laittaa esille? Lapsi valitsee lelulaatikosta/-kaapista lelut, joilla leikkii. Leikin päätyttyä lelut korjataan takaisin laatikkoon tai kaappiin. Pienikin lapsi osaa jo siivota jälkensä.

Vierailija
22/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on miehenkin koti.

Mutta ei sen lapsen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelut eivät sovi taustalle kun miehesi ottaa kuvia tinder-profiiliinsa.

Vierailija
24/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on miehenkin koti.

Mies voi siivota niitä leluja. Ja opettaa lasta huutamatta lapselle tai vaimolleen.

Jos vanhempi kulkee lasten perässä siivoamassa on karhunpalvelus niille lapsille. Kasvatukseen kuuluu myös se rajoittaminen ja vastuun opettaminen omien jälkiensä siivoamisesta.

Vierailija
25/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen töitä kotona. Usein keittiö on kaaoksessa, lastenhuoneet sekaisin, koko ajan jokin paikka rempallaan, piha leikkien vallassa.

Minä haluan että olohuone on aikuinen. Siellä saa istua itse siististi, sinne voi milloin tahansa kutsua vieraita, siellä voi rauhoittua.

Muuten leikit saa olla kesken. Mutta tosiaan kaikki lelut ei ole yhtä aikaa käytössä. Ja omia jälkiä pitää opetella keräämään.

Vierailija
26/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on miehenkin koti.

Mutta ei sen lapsen? 

Mie-hen-kin. Liite -kin ja sen kielteinen pari -kaan/-kään kiinnittyvät monentyyppisiin sanoihin. Kun ne liittyvät muuhun kuin verbiin, merkitys on tavallisesti ’myös’ tai ’edes

Vierailija
27/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on miehenkin koti.

Mutta ei sen lapsen? 

Lapsen pitää saada ottaa koko koti haltuunsa, koska on lapsi?

Vierailija
28/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jos ottaa kuvaa itsestään istumassa sohvalla ilman housuja ja muna pystyssä, eivät lasten lelut oikein sovi siihen.

Vierailija
29/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jos ottaa kuvaa itsestään istumassa sohvalla ilman housuja ja muna pystyssä, eivät lasten lelut oikein sovi siihen.

Niinpä. Antavat antavat aika erikoisen viestin, etenkin jos kuva päätyy vahingossa harrasteryhmän tai kaupunginosan faceen.

Vierailija
30/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä kuvia voi ottaa makuuhuoneessa tai vaikka työpaikalla?

Vierailija
31/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodissa jokaisella huoneella on jokin käyttötarkoitus. Keittiössä tehdään yhdessä lapsen kanssa ruokaa, olohuoneessa oleillaan yhdessä rauhallisesti lapsen kanssa, esim luetaan tai katsotaan jotain ohjelmaa, makuuhuoneessa nukutaan, leikille on joko oma huone tai oma osionsa, jossa se vanhempi leikkiin sen lapsen kanssa tai sisaruksen, jne. 

Vierailija
32/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on miehenkin koti.

Mutta ei sen lapsen? 

Kyllä, Ja usko mua se hetki on todella lyhyt kun niin on, muutama vuosi. Jos sitä ei kestä, sitten ei kannata lisääntyäkään. Ja koko kodilla mä nyt tarkoitan esim olohuonetta, jossa muukin perhe viettää aikaansa. Ei meilläkään leluja ikinä ole ollut vanhempien makuuhuoneessa, keittiössä, eteisessä, takkahuoneessa jne. Aikonaan kuitenkin kolme alle koulukäistä tässäkin kämpässä rymynnyt.

Vierailija
33/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei taida vaimon yöpaitakaan taustalla kovin hyvä olla?

Vierailija
34/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla joillekin sukupolville hyvinkin vieraasta sanasta, kotikasvatuksesta. Keski-ikäiselle naiselle se on melko tuttukin käsite. Kasvatuksen kulta-aikojen kodissa ne lelut pysyi omassa huoneessa, piste. Lapset eivät saaneet näkyä, eikä kuulua. Nyt on menty toiseen ääripäähän. 

Vierailija
35/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koko talo on vapaasti lasten käytössä, olohuone on lähinnä leikkihuone. Miksi ei olisi? Miksi tuollainen tyyppi on edes ruvennut isäksi? Ihan järkkyä. Menköön itse omaan huoneeseen mököttää. 

Vierailija
36/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vaimo osaa siivota vaatteitaan vaatekaapiin?

Vierailija
37/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on miehenkin koti.

Mies siivoaa yhdessä lapsen kanssa.

Vierailija
38/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on miehenkin koti.

Mutta ei sen lapsen? 

Kyllä, Ja usko mua se hetki on todella lyhyt kun niin on, muutama vuosi. Jos sitä ei kestä, sitten ei kannata lisääntyäkään. Ja koko kodilla mä nyt tarkoitan esim olohuonetta, jossa muukin perhe viettää aikaansa. Ei meilläkään leluja ikinä ole ollut vanhempien makuuhuoneessa, keittiössä, eteisessä, takkahuoneessa jne. Aikonaan kuitenkin kolme alle koulukäistä tässäkin kämpässä rymynnyt.

Vanhempien ei pidä tehdä mitään sen rajoitamisen ja kasvattamisen eteen koska lapsuus on niin lyhyt? Lasten pitää saada hallita kaikkea? Kotia, arkea, jne. Lapsilla taitaa olla nykyään vähän liikaa valtaa. Ja he ovat loppuun palaneita ennen kuin ovat edes aikuisuuden ja itsenäisyyden kynnyksellä.

Vierailija
39/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koko talo on vapaasti lasten käytössä, olohuone on lähinnä leikkihuone. Miksi ei olisi? Miksi tuollainen tyyppi on edes ruvennut isäksi? Ihan järkkyä. Menköön itse omaan huoneeseen mököttää. 

Aloituksessa ei ole sanallakaan mainittu sanaa isä. 

Vierailija
40/53 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vaimo osaa siivota vaatteitaan vaatekaapiin?

Mä en kyllä säilytä yöpaitaa joka on ollut jo päällä, puhtaiden vaatteiden kanssa kaapissa. Yök koko ajatuskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä