Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epävakaa persoonallisuus

Vierailija
03.04.2022 |

Kokemuksia? Onko sellaisen henkilön kanssa mahdotonta elää parisuhteessa? Tai perhe-elämää?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lobotomia auttaa tähän sairauteen

Vierailija
22/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on epävakaa persoonallisuus ja luulen, että pystyisin elämään parisuhteessa. Ainoa asia, josta voisi tulla ongelmia, on se että en ole kovin kiinnostunut seksistä. Voisi olla vaikea löytää miestä, joka ei halua seksiä usein.

Luulet? Heh.

T.kokemusasiantuntija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu stna olet pska ihminen 

Vierailija
24/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden naisen, jolla ev- persoonallisuushäiriö. Sähläsi opiskelut, työharjoittelut ja parisuhteensa hillittömällä panemisella kaikkien mahdollisten miesten kanssa. Miehet harvoimmin pistävät vastaan kun joku tarjoaa kaikkia mahdollisia reikiä jopa työaikana.

Aivan kuin minä 😂

Minullakin on ev-ph

ja olen nainen.

Vierailija
25/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on epävakaa persoonallisuus ja luulen, että pystyisin elämään parisuhteessa. Ainoa asia, josta voisi tulla ongelmia, on se että en ole kovin kiinnostunut seksistä. Voisi olla vaikea löytää miestä, joka ei halua seksiä usein.

Luulet? Heh.

T.kokemusasiantuntija

No enhän voi sanoa tietäväni asiaa varmasti, kun en ole parisuhteessa ollut.

Vierailija
26/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 20-vuotias nainen ja juuri pääsemässä epävakaille tarkoitettuun "työryhmään". Tarkoittaa terapiaa pari kertaa viikossa noin vuoden ajan.

Minulla on tuo epävakaus tasoittumassa, joskus teininä olin hirveän myrskyisä, tuuliviiri kuulema.

Olen asunut 3 vuotta nuortenkodissa, eikä silloin minua osattu hoitaa oikein, koska ei tiedetty tämmöisestä häiriöstä, vaikka laitos muutoin auttoi.

Olen ihan mukava, en kovinkaan vaikea, ainut ongelma on se, etten tunne asioita kovinkaan suuresti, isoimmaksi ongelmaksi voisin jopa sanoa tyhjyydentunteen, ja näköalattomuuden, onneksi 200 mg ketipinor auttaa siinä. Ilman lääkkeitä olen kuin tyhjä taulu, ehkä mahdollisuuksia vaikka mihin, muttei mitään millä ne täyttää.

Nyt on menossa parempaan suuntaan, koska olen itse vaihtanut asennetta, ja tiedän etten kuole vaikeisiin hetkiin. Kaikki epävakaat eivät ole haastavia ja riitaisia, joskus se kääntyy enemmän "itseensä" päin, kuin ulospäin.

Vierailija
27/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain otettu lääke auttaa

Vierailija
28/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo diagnoosi, olen ollut toista kymmentä vuotta aviossa ja elämäni on tasaista, välillä liiankin. Omalla kohdalla iän karttuminen on tasoittanut tunne-elämää, sekä oman osuutensa on tuonut psykoterapia ja muutenkin säännöllinen mielenterveyden hoito. Lapsuuden turvattomuuden ja mitättömyyden tunteet ovat ehkä diagnoosin takana.

Vierailija
29/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/sosiaalipalvelut/…

Mikäli henkilö ei kykene osallistumaan toimintarajoitteiden (esim. fyysinen vamma tai mielenterveysongelma) vuoksi kuntouttavaan työtoimintaan, tulee palvelu järjestää vammaispalvelulain mukaisena päivätoimintana. Päivätoiminta on viriketoimintaa, joka rytmittää arkea ja edistää toimintakykyä. Myös ikäihmisille järjestetään omaa päivätoimintaa.

Päivätoiminnan tavoitteena on tukea itsenäisessä elämässä selviytymistä. Sen avulla pyritään vahvistamaan niitä taitoja, joita henkilöt tarvitsevat selviytyäkseen mahdollisimman omatoimisesti arkielämän toiminnoista. Päivätoiminnan avulla voidaan edistää sosiaalista vuorovaikutusta, joka parantaa elämänlaatua ja ennaltaehkäisee psyykkisiä vaikeuksia.

Toiminnan tarkoituksena on lisätä kontakteja asunnon ulkopuolella. Päivätoiminta voi sisältää esimerkiksi ruoanlaittoa, liikuntaa, keskustelua, retkeilyä, luovaa toimintaa ja sosiaalisten taitojen harjaannuttamista.

Päivätoiminnan järjestäminen perustuu henkilölle tehtyyn palvelusuunnitelmaan, jossa on määritelty miten, missä ja kuinka laajasti päivätoimintaa järjestetään. Päivätoimintaan hakeudutaan sosiaalityöntekijän kautta.

Ni miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
30/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli henkilö ei kykene osallistumaan toimintarajoitteiden (esim. fyysinen vamma tai mielenterveysongelma) vuoksi kuntouttavaan työtoimintaan, tulee palvelu järjestää vammaispalvelulain mukaisena päivätoimintana. Päivätoiminta on viriketoimintaa, joka rytmittää arkea ja edistää toimintakykyä. Myös ikäihmisille järjestetään omaa päivätoimintaa.

Päivätoiminnan tavoitteena on tukea itsenäisessä elämässä selviytymistä. Sen avulla pyritään vahvistamaan niitä taitoja, joita henkilöt tarvitsevat selviytyäkseen mahdollisimman omatoimisesti arkielämän toiminnoista. Päivätoiminnan avulla voidaan edistää sosiaalista vuorovaikutusta, joka parantaa elämänlaatua ja ennaltaehkäisee psyykkisiä vaikeuksia.

Toiminnan tarkoituksena on lisätä kontakteja asunnon ulkopuolella. Päivätoiminta voi sisältää esimerkiksi ruoanlaittoa, liikuntaa, keskustelua, retkeilyä, luovaa toimintaa ja sosiaalisten taitojen harjaannuttamista.

Päivätoiminnan järjestäminen perustuu henkilölle tehtyyn palvelusuunnitelmaan, jossa on määritelty miten, missä ja kuinka laajasti päivätoimintaa järjestetään. Päivätoimintaan hakeudutaan sosiaalityöntekijän kautta.

Jos on epävakaa persoonallisuus,  voi hakeutua päivätoimintaan

Vierailija
31/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Oot sä semmosessa?

Vierailija
32/40 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Oot sä semmosessa?

En itse ole. Sanoin vinkkinä niille joilla on epävakaa persoonallisuus

Vierailija
33/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on epävakaa persoonallisuus tunne elämä on sekaisin, välillä kylmyyttä välillä kiukkua

nämä myös syyllistyvät muita useammin väkivalta rikoksiin

Vierailija
34/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita onnettomat diagnoosit ihmiset usein etsii apua väkivaltaan avioeroon uhkauksiin tai muuhun ongelmaan niin ne lääkärit ei EDES KUUNTELE niillä on valmis kaavio minkä mukaan nimitellään ihmisiä. Maapallon älyttömin kaavio.

Vierailija
35/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on epävakaa persoonallisuus tunne elämä on sekaisin, välillä kylmyyttä välillä kiukkua

nämä myös syyllistyvät muita useammin väkivalta rikoksiin

Lääkärit on itse sekaisin ja potilas paperit myös. Moni on saanut monta diagnoosia kun on ollut syrjitty mutta ei ole kyllä tappanut edes lyönyt ketään ikinä.. Ei edes juoppoja. Harrastaa ulkoilua matkailua koiria jne. Ikinä tehnyt mitään väärää. Tehnyt töitä opiskellut te tuomitsette ihmisiä joita ei kuulu tuomita.

Vierailija
36/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkisten kantsii pysyy kaukana ns mustista persoonista...

Vaan eihän ne pysy.

Ne jotka tietää, tietää.

🐒🐒🐒

Vierailija
37/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojut saa epäsosiaalisen, tytyt epävakaan diagnoosin.

Vierailija
38/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joutuu haukuttavaksi kun menee psykiatrille siis tavikset ei rikolliset.Miten ne voi enää sen jälkeen mennä töihin ikinä? Edes harrastuksiin ? Mihin vaivaan toi haukkuminen ketään auttaa?

Vierailija
39/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän mielenterveys on parannettava ennenkuin hänet voidaan kuntouttaa

Vierailija
40/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuo diagnoosi, olen ollut toista kymmentä vuotta aviossa ja elämäni on tasaista, välillä liiankin. Omalla kohdalla iän karttuminen on tasoittanut tunne-elämää, sekä oman osuutensa on tuonut psykoterapia ja muutenkin säännöllinen mielenterveyden hoito. Lapsuuden turvattomuuden ja mitättömyyden tunteet ovat ehkä diagnoosin takana.

Oletko koskaan ajatellut tappavasi toista ihmistä?