Epävakaa persoonallisuus
Kokemuksia? Onko sellaisen henkilön kanssa mahdotonta elää parisuhteessa? Tai perhe-elämää?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on epävakaa persoonallisuus ja luulen, että pystyisin elämään parisuhteessa. Ainoa asia, josta voisi tulla ongelmia, on se että en ole kovin kiinnostunut seksistä. Voisi olla vaikea löytää miestä, joka ei halua seksiä usein.
Luulet? Heh.
T.kokemusasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden naisen, jolla ev- persoonallisuushäiriö. Sähläsi opiskelut, työharjoittelut ja parisuhteensa hillittömällä panemisella kaikkien mahdollisten miesten kanssa. Miehet harvoimmin pistävät vastaan kun joku tarjoaa kaikkia mahdollisia reikiä jopa työaikana.
Aivan kuin minä 😂
Minullakin on ev-ph
ja olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on epävakaa persoonallisuus ja luulen, että pystyisin elämään parisuhteessa. Ainoa asia, josta voisi tulla ongelmia, on se että en ole kovin kiinnostunut seksistä. Voisi olla vaikea löytää miestä, joka ei halua seksiä usein.
Luulet? Heh.
T.kokemusasiantuntija
No enhän voi sanoa tietäväni asiaa varmasti, kun en ole parisuhteessa ollut.
Olen kohta 20-vuotias nainen ja juuri pääsemässä epävakaille tarkoitettuun "työryhmään". Tarkoittaa terapiaa pari kertaa viikossa noin vuoden ajan.
Minulla on tuo epävakaus tasoittumassa, joskus teininä olin hirveän myrskyisä, tuuliviiri kuulema.
Olen asunut 3 vuotta nuortenkodissa, eikä silloin minua osattu hoitaa oikein, koska ei tiedetty tämmöisestä häiriöstä, vaikka laitos muutoin auttoi.
Olen ihan mukava, en kovinkaan vaikea, ainut ongelma on se, etten tunne asioita kovinkaan suuresti, isoimmaksi ongelmaksi voisin jopa sanoa tyhjyydentunteen, ja näköalattomuuden, onneksi 200 mg ketipinor auttaa siinä. Ilman lääkkeitä olen kuin tyhjä taulu, ehkä mahdollisuuksia vaikka mihin, muttei mitään millä ne täyttää.
Nyt on menossa parempaan suuntaan, koska olen itse vaihtanut asennetta, ja tiedän etten kuole vaikeisiin hetkiin. Kaikki epävakaat eivät ole haastavia ja riitaisia, joskus se kääntyy enemmän "itseensä" päin, kuin ulospäin.
Minulla on tuo diagnoosi, olen ollut toista kymmentä vuotta aviossa ja elämäni on tasaista, välillä liiankin. Omalla kohdalla iän karttuminen on tasoittanut tunne-elämää, sekä oman osuutensa on tuonut psykoterapia ja muutenkin säännöllinen mielenterveyden hoito. Lapsuuden turvattomuuden ja mitättömyyden tunteet ovat ehkä diagnoosin takana.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/sosiaalipalvelut/…
Mikäli henkilö ei kykene osallistumaan toimintarajoitteiden (esim. fyysinen vamma tai mielenterveysongelma) vuoksi kuntouttavaan työtoimintaan, tulee palvelu järjestää vammaispalvelulain mukaisena päivätoimintana. Päivätoiminta on viriketoimintaa, joka rytmittää arkea ja edistää toimintakykyä. Myös ikäihmisille järjestetään omaa päivätoimintaa.
Päivätoiminnan tavoitteena on tukea itsenäisessä elämässä selviytymistä. Sen avulla pyritään vahvistamaan niitä taitoja, joita henkilöt tarvitsevat selviytyäkseen mahdollisimman omatoimisesti arkielämän toiminnoista. Päivätoiminnan avulla voidaan edistää sosiaalista vuorovaikutusta, joka parantaa elämänlaatua ja ennaltaehkäisee psyykkisiä vaikeuksia.
Toiminnan tarkoituksena on lisätä kontakteja asunnon ulkopuolella. Päivätoiminta voi sisältää esimerkiksi ruoanlaittoa, liikuntaa, keskustelua, retkeilyä, luovaa toimintaa ja sosiaalisten taitojen harjaannuttamista.
Päivätoiminnan järjestäminen perustuu henkilölle tehtyyn palvelusuunnitelmaan, jossa on määritelty miten, missä ja kuinka laajasti päivätoimintaa järjestetään. Päivätoimintaan hakeudutaan sosiaalityöntekijän kautta.
Ni miten tämä liittyy aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli henkilö ei kykene osallistumaan toimintarajoitteiden (esim. fyysinen vamma tai mielenterveysongelma) vuoksi kuntouttavaan työtoimintaan, tulee palvelu järjestää vammaispalvelulain mukaisena päivätoimintana. Päivätoiminta on viriketoimintaa, joka rytmittää arkea ja edistää toimintakykyä. Myös ikäihmisille järjestetään omaa päivätoimintaa.
Päivätoiminnan tavoitteena on tukea itsenäisessä elämässä selviytymistä. Sen avulla pyritään vahvistamaan niitä taitoja, joita henkilöt tarvitsevat selviytyäkseen mahdollisimman omatoimisesti arkielämän toiminnoista. Päivätoiminnan avulla voidaan edistää sosiaalista vuorovaikutusta, joka parantaa elämänlaatua ja ennaltaehkäisee psyykkisiä vaikeuksia.
Toiminnan tarkoituksena on lisätä kontakteja asunnon ulkopuolella. Päivätoiminta voi sisältää esimerkiksi ruoanlaittoa, liikuntaa, keskustelua, retkeilyä, luovaa toimintaa ja sosiaalisten taitojen harjaannuttamista.
Päivätoiminnan järjestäminen perustuu henkilölle tehtyyn palvelusuunnitelmaan, jossa on määritelty miten, missä ja kuinka laajasti päivätoimintaa järjestetään. Päivätoimintaan hakeudutaan sosiaalityöntekijän kautta.
Jos on epävakaa persoonallisuus, voi hakeutua päivätoimintaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Oot sä semmosessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Oot sä semmosessa?
En itse ole. Sanoin vinkkinä niille joilla on epävakaa persoonallisuus
Jos on epävakaa persoonallisuus tunne elämä on sekaisin, välillä kylmyyttä välillä kiukkua
nämä myös syyllistyvät muita useammin väkivalta rikoksiin
Noita onnettomat diagnoosit ihmiset usein etsii apua väkivaltaan avioeroon uhkauksiin tai muuhun ongelmaan niin ne lääkärit ei EDES KUUNTELE niillä on valmis kaavio minkä mukaan nimitellään ihmisiä. Maapallon älyttömin kaavio.
Vierailija kirjoitti:
Jos on epävakaa persoonallisuus tunne elämä on sekaisin, välillä kylmyyttä välillä kiukkua
nämä myös syyllistyvät muita useammin väkivalta rikoksiin
Lääkärit on itse sekaisin ja potilas paperit myös. Moni on saanut monta diagnoosia kun on ollut syrjitty mutta ei ole kyllä tappanut edes lyönyt ketään ikinä.. Ei edes juoppoja. Harrastaa ulkoilua matkailua koiria jne. Ikinä tehnyt mitään väärää. Tehnyt töitä opiskellut te tuomitsette ihmisiä joita ei kuulu tuomita.
Herkkisten kantsii pysyy kaukana ns mustista persoonista...
Vaan eihän ne pysy.
Ne jotka tietää, tietää.
🐒🐒🐒
Pojut saa epäsosiaalisen, tytyt epävakaan diagnoosin.
Ihmiset joutuu haukuttavaksi kun menee psykiatrille siis tavikset ei rikolliset.Miten ne voi enää sen jälkeen mennä töihin ikinä? Edes harrastuksiin ? Mihin vaivaan toi haukkuminen ketään auttaa?
Työttömän mielenterveys on parannettava ennenkuin hänet voidaan kuntouttaa
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuo diagnoosi, olen ollut toista kymmentä vuotta aviossa ja elämäni on tasaista, välillä liiankin. Omalla kohdalla iän karttuminen on tasoittanut tunne-elämää, sekä oman osuutensa on tuonut psykoterapia ja muutenkin säännöllinen mielenterveyden hoito. Lapsuuden turvattomuuden ja mitättömyyden tunteet ovat ehkä diagnoosin takana.
Oletko koskaan ajatellut tappavasi toista ihmistä?
Lobotomia auttaa tähän sairauteen