Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aftonbladet ”Hävettää olla suomalainen”

Vierailija
23.09.2015 |

Samaa mieltä. Suomi on rasistinen fasistimaa.

"Lehti kertoo reportaasissaan, kuinka kahdeksan bajamajaa ja karjuvat sotilaat toivottavat Ruotsin puolelta tulevat turvapaikanhakijat tervetulleeksi. Tien toisella puolella miehet puolestaan istuvat autoissa ja kuvaavat bussista ulos astuvia ihmisiä kännykkäkameroillaan. Kaupunkia kuvaillaan jakautuneeksi.

– Juuri nyt hävettää olla suomalainen, Jari Meskanen kommentoi Aftonbladetille.

Aftonbladet noteeraa, kuinka eri-ikäiset paikalliset miehet istuvat autoissaan ja kuvaavat tilannetta. Kukaan heistä ei kuitenkaan halua puhua toimittajalle.

Toimittaja soittaa myös yhdelle lauantain mielenosoituksen järjestäjistä. Tämäkään ei halua tavata.

Jotkut ihmiset sentään suostuvat lehden haastatteluun. Esimerkiksi Tanya Nurkkala sanoo, että Suomi voi ottaa vastaan pakolaisia, mutta sitä on kontrolloitava paremmin, ketkä saavat tulla.

– Olen itse antanut leipää lapsiperheille, mutta en pidä siitä, että nuoria miehiä on niin paljon. En ymmärrä miksi, hän kertoo.

Toimittaja tiedustelee, onko hän kysynyt asiasta heiltä.

– Ei, en ole puhunut heidän kanssaan.

Entä haluaisiko hän tehdä sen?

– Ei, en usko."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1442964349936.html

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jörn Donnerin haastattelu Expressenissä oli hyvä. Se kertoi millainen Suomi on, eikä se ole väärin tai oikein. Suomi on Suomi. Ja Ruotsi osti hyvää omaatuntoa sotalapsilla.

Vierailija
42/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ei pidä paskaakaan välittää mitä mieltä ruotsalaiset ovat.

He ovat itse jo kusessa Rinkebyidensä kanssa, joten en pitäisi heitä hyvinä neuvojina tässä asiassa. 

Jos nyt miettii, miksi tämä asia heidän napaansa ylipäänsä kaivaa, niin heillä on tätä porukkaa liikaa ja haluaisivat päästä heistä mielellään eroon. Joten tunkisivat heidät rajan yli Suomeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetyttää että vedotaan johonkin joka tapahtui 70 vuotta sitten. Suurin osa suomalaisista ja ruotsalaisista ei ollut edes syntynyt silloin. Siksi toisekseen minulla on mielikuva että suurinosa ns. pakolaisista on nuoria 18 - 30v miehiä. Mitä ruotsalaiset olisivat ajatelleet sota-aikana ja olisivatko vastaanottaneet jos Suomesta olisikin tullut enimmäkseen 18 - 30 vuotiata miehiä sotaa pakoon?

Häpeän olla suomalainen ja etenkin eurooppalainen koska me emme todellisuudessa auta niitä oikeasti hädänalaisia ihmisiä jotka eivät pysty ja kykene tulemaan sieltä kotimaastaan tänne levottomia oloja pakoon. Mitä ihmiset 50 vuoden päästä sanovat siitä että Eurooppa vastaanotti miljoonia pääosin nuoria puolustuskykyisiä miehiä ja jätti kaikkein hädänalaisimmat pulaan.

Vierailija
44/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 09:31"]

Jörn Donnerin haastattelu Expressenissä oli hyvä. Se kertoi millainen Suomi on, eikä se ole väärin tai oikein. Suomi on Suomi. Ja Ruotsi osti hyvää omaatuntoa sotalapsilla.

[/quote]

Mutta Donnerin  haastattelussa oli suomenruotsalaisen helsinkiläisen harha. Hän sanoi, että poliitikot on rasistisia ja kansa hyväksyisi tämän muuttoliikkeen paremmin. Väitän, että poliitikot horjuu siinä välillä ja yleinen mielipide on ainakin tätä tämän hetkistä rynnistystä vastaan. Ehkei Donnerin piireissä, mutta noin laajemmin kyllä. Itseasiassa tunnen äkkiä pari peukuttajaa ja kymmeniä kauhistuneita. Ja otos on aika sellainen kansaa läpitunkeva. On kaupunkien ihmisiä, on maalaisia. On koulutettuja ja vähemmän koulutettuja. Yrittäjiä, palkansaajia ja työttömiä.

Vierailija
45/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö meidän antaa vähän palautetta Aftonbladetille. Oma ruotsin kielen taito on vähän ruosteessa mutta esim. joku viesti toimittajalle että olemme ylpeitä eikä meitä hävetä jne. Näillä voisi pommittaa näitä aivopierutoimittajia.

Vierailija
46/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettäisi olla ruotsalainen. Siellä on maailman sekasortoisin maahanmuuttopolitiikka, joka on ajanut osan maasta miltei sotatilaan. Silti ruotsalaiset ovat niin lammasmaista laumaa, että juuri kukaan ei ole uskaltanut nousta vastustamaan sitä.

Ruotsalaiset poliisit ovat pelkureita, eivätkä uskalla edes mennä pahamaineisille mamualueille. He jättävät siellä asuvat naiset ja lapset rikollisten armoille ja pötkivät itse pakoon. Tämä jos mikä on noloa ja raukkamaista!

Ruotsissa on valtaisaa järjestäytynyttä rikollisuutta, ihmissalakuljetusta ja massamittaista lapsiprostituutiota. Rasismin pelossa Ruotsin poliisi on nostanut kädet ilmaan kaikkien ongelmien edessä. Uskomatonta saamattomuutta ja välinpitämättömyyttä näiden rikosten uhreja kohtaan.

Että kiitos vaan ruotsalaiset, ei tarvitse meidän puolestä hävetä. Hoitakaa itse oma tonttinne kuntoon ensin. Minä olen niin ylpeä Suomestä ja suomalaisista, me olemme rohkeita ja uskallamme vielä puolustaa maatamme!

Vierailija
47/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa tapahtuu toisiksi eniten raiskauksia maailmassa. Se jos mikä on häpeällistä! Ruotsalaiset ovat parissa vuosikymmenessä romuttaneet naisten ja lasten turvallisuuden maassaan. Sitä sietäisi ihan todella hävetä.

Vierailija
48/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain ylpeä Suomesta kun kerrankin tekee niinkuin parhaaksi näkee , eikä seuraa ruotsin perässä niinkuin yleensä. Asun Ruotsissa ja kuulemani mukaan suurin osa on sitä mieltä että ruotsin olisi pitänyt toimiapakolaisasiassa samalla tavalla kuin suomi.

Vierailija
49/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt häpeää tulee joka tuutista. Häpeä häpeä häpeä suomalainen! Eikö ymmärretä, että tästä suomalainen vain sisuuntuu ja käy yhä tiukempaan vastarintaan?

Ehkä jotkut vanhemmat ikäpolvet vielä elävät kulttuurissa missä häpeällä voi leimata. Mutta me nuoret 20-30+ ollaan nähty maailmaa vähän laajemmin ja ymmärretään että Suomella ei todellakaan ole mitään syytä hävetä itseään, päinvastoin! Se, että uskalletaan vaatia selväjärkistä politiikkaa, on rohkeuden ja suoraselkäisyyden merkki.

Vierailija
50/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi sysää pakolaisongelmansa Suomelle kun ei rekisteröi pakolaisia kuten kuuluisi. Suomi ei tee niin. Voisimme mekin jättää pakolaiset rekisteröimättä ja kuljettaa ne vaikka Viroon, mutta moraalimme ei salli sitä.

Vierailija
51/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en pidä siitä, että nuoria miehiä on niin paljon. En ymmärrä miksi, hän kertoo.

Toimittaja tiedustelee, onko hän kysynyt asiasta heiltä.

– Ei, en ole puhunut heidän kanssaan.

Entä haluaisiko hän tehdä sen?

– Ei, en usko."

Eikö tämäkin kommentti kuulu sarjaan "yksittäinen tapaus".

Kaikki tämä suomalaisten syyllistäminen ja haukkuminen on RASISMIA! On vain kumma ettei se määre toimi kuin yhteen suuntaan...

Tänne ei olla kutsuttu ketään, jos ei tahti miellytä ikävä juttu, pakko ei ole tällaiseen paska maahan jäädä.

Vierailija
52/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Ja samalla RUOTSINRUOTSALAISET kirjoittelee omille nettipalstoilleen että miten fiksuja ja ennaltaehkäiseviä suomalaiset ovat kun pistävät hanttiin näissä asioissa kun heillä itsellä ei ollut munaa siihen! Että suomalaiset haluaa pitää uskontonsa, haluavat pitää perinteitä yllä kouluissa eivätkä kiellä uskonnollisia lauluja koulun päättäjäisissä, eivätkä halua Suomesta mitään Rinkeby Kakkosta jonne ruotsalaisetkaan eivät ole uskaltaneet mennä moneen vuoteen kun saavat kivitystä niskaan!