21v tyttäreni tuli tänään kaapista ulos :)
En ole koskaan ajatellut, että mitä jos joku lapsistani olisi homo tai lesbo. Tai mikä vain seksuaaliselta suuntautumiseltaan. Tyttäreni on ollut aina värikäs persoona, kaunis ja tyttömäinen. Tietysti olen aina udellut poikaystävien perään ja muuta äidillistä kiusoittelua, koska jostain syystä meidät opetetaan pitämään lapsiamme heteroina. Tytär muutti kotoa pois 18-vuotiaana. Tänään hän tuli kotiin kylään syömään ja toi tyttöystävänsä mukanaan! Kyllä olin kieltämättä hämmilläni, hyvin hämmilläni. Samoin oli isänsä, jolla meni tovi ymmärtää tilanne :) Minä tokaisin alkujännityksestä toivuttuani, että minua hävettää. Hävettää, etten huomannut tai etten tunne tytärtäni tarpeeksi hyvin. Teki mieli parkua. No, tyttären kumppani on aivan yhtä valoisa kuin oma tyttöni ja he näyttävät onnellisilta. Se on tärkeintä :) Miten te olette reagoineet lapsenne kaapista ulos tuloon?
Kommentit (20)
Kuulostat hyvältä vanhemmalta. Oma äitini vain totesi että "aha, okei", kun tulin kaapista ulos. Se oli oikeastaan helpotavaa, ei asiasta tarvitse numeroa tehdä.
IKEA-kaapit on ihan surkeita. Kuka tahansa tulisi sellaisesta ulos.
No mietin vaan että tytöllä nyt joku vaihe, en halunnut asiasta sen kummemmin keskustella. Totesin vaan että "aha, varmaan joku vaihe" ja isänsä vaan nauroi.
Mielestäni tyttäreltä melko tahditonta jos ei etukäteen kertonut tällaista asiaa... Eli tupsahti vain yhtäkkiä tyttöystävän kanssa aterialle ja ilmoitti reteesti että "hei mutsi, mä oon sitte lesbo<3"???
En voisi kuvitella itse tekeväni noin.
Tuo on varmaan helppo hyväksyä. Mutta kun tytär ilmoittaa, että hän onkin mies, niin siinä on jo enemmän sulattelemista.
En sanonut oikein mitään. Ei minua kiinnosta kenen kanssa lapseni on, jos ovat onnellisia.
En ole osannut oikein hyväksyä. Vaihetta epäilen minäkin, monilla teinitytöillä tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tyttäreltä melko tahditonta jos ei etukäteen kertonut tällaista asiaa... Eli tupsahti vain yhtäkkiä tyttöystävän kanssa aterialle ja ilmoitti reteesti että "hei mutsi, mä oon sitte lesbo<3"???
En voisi kuvitella itse tekeväni noin.
Nää voi olla vielä nuorten kokeiluja, ja tää yllätyskin vaikuttaa lapselliselta. Itsehän mulla oli tuo ikä jo lukiossa ohi.
En ole osannut oikein hyväksyä. Vaihetta epäilen minäkin, monilla teinitytöillä tuntuu olevan.
"koska jostain syystä meidät opetetaan pitämään lapsiamme heteroina"
jee jee, onnittelut onnistuneesta aivopesustasi.
Ei kukaan sitä opeta. Ei ole olemassa jotain ilkeää pahaa syndikaattia joka tekee kiusaa LGBT yhteisölle.
Se nyt vaan on yksinkertaisesti niin paljon todennäköisempää, että lapsi on hetero, niin siksi niin myös oletetaan niin kauan kunnes toisin todistetaan.
Ei ole ketään opettamassa. Sinut on kyllä hyvin aivopesty ajattelemaan, että joku pahis siellä nykii langoista ja opettaa suvaitsemattomuutta ihmisille. Älä viitsi. Aikuinen ihminen.
Vaikka olisikin joku "vaihe", miksi ei voi hyväksyä? Miksi pitää väheksyä ihmisen tunteita?
Ja jos tyttö toisi yhtäkkiä poikaystävän kylään, olisiko sekin yhtä tahditonta?
Onnittelut! :) Kiva että tuet tyttöä, on varmaan jännittänyt kaapista tuloa kun ei ole aikaisemmin kertonut.
T: toinen tyttö 21v
Vierailija kirjoitti:
Tuo on varmaan helppo hyväksyä. Mutta kun tytär ilmoittaa, että hän onkin mies, niin siinä on jo enemmän sulattelemista.
Miksi?
10 vuotta sitten tyttäreni kertoi olevansa lesbian. Potkin hänet pihalle ja katkaisin välit.
Voiko olla näin paljon ahdasmielisiä vanhempia? Potkitte lapsenne ulos asian takia, jolle ei voi mitään, eikä tarvitsekaan! Sairasta.
Työkaverini tytär on lesbo. Asia on käynyt ilmi mm. tyttären FB-kuvista ja teksteistä. En tiedä onko blokannut äitinsä siellä, mutta äiti aina kertoilee tyttären uusista poikaystävistä ym. Eikö ihan oikeasti tiedä, vai eikö halua hyväksyä asiaa.... Tärkeintä varmaan on se, että lapsi on onnellinen elämässään.
Heitin lapsen pihalle