Sinkkuna viihtynyt aikuinen opiskeleva poikani on kohdannut ulkomailla Jenkeissä elämänsä rakkauden! Tää nainen on
puoliksi kiinalainen eli äiti kiinalainen, isä amerikkalainen. Meidän on tarkoitus lähteä tapaamaan heitä Yhdysvaltoihin. Mitä ihmettä annetaan Suomesta tuliaisina? Mun pää löy tyhjää ja jännittää tää tapaaminen. Onko kellää kokemuksia ulkomaalaisesta miniästä?
Kommentit (66)
Haeskele jostain kivannäköistä suomalaista käsityötä, siis vaikka tekstiili tai puu materiaalina. Käyttö- tai koriste-esine. Vaihtoehtoja varmasti on riittämiin.
Jos kaikki ovat amerikkalaisia, voi olla hieman loukkaavaa erotella ihmisiä "kiinalaisiksi" ja "amerikkalaisiksi". Paitsi jos ovat Trumpin kannattajia, silloin saavat mitä tilaavat.
Dvd:llä saattaa löytyä vanhoja Noriko-show’n jaksoja.
Vie suomalaista makkaraa. Meitä pyydetään aina jenkeissä vierailessamme tuomaan makkaraa mukana, koska ovat kuulemma täydellisiä hodarin väliin siellä. Ja maku eroaa hiukan paikallisesta tarjonnasta.
Onko iso budjetti? Mites Parikan all ears kengät jossain neutraalissa värissä?
Älä anna mitään, älä puhu mitään, tarkkailet vain miniää myrkyllisesti päästä varpaisiin koko ajan. Silloin toimit niinkuin perinteinen aasialainen anoppi. Miniän tehtävä on tarjota ruokaa, antaa tuliaisia (kultaa) ja singahtaa aina kun anoppi nostaa pikkusormen.
Jokin Kalevala-koru. Esim. kaulakoru. Itse annoin Amerikan tuttavalle Marimekon unikkoaiheisia patalappuja, lautasliinoja ja nilkkasukat. Mukaan kauniissa pakkauksessa olevaa suklaata.
Kylpytakki (Marimekkoa, tuskin Suomessa enää tehty kylläkään...) tai Marimekon kosmetiikkapussukka.
Vie samanlaiset Marimekkosukat pojalle ja miniälle.
Kotimaisia astioita, vaikka isot kahvimukit Arabialta. Iittalan viinilasit?
Fazerin sinisiä konvehteja, Fazer-mint -konvehteja
Mustikkamehua, ulkomaalaiset usein ihastuu siihen jo Finnairin koneessa
Viet ruisleipää, salmiakkia, koskenkorvaa, juhlamokkapaketin, tervaa, tuohivirsut, Jukka Kuoppamäen LP-levyn Sininen ja Valkoinen. Pakasterasiassa voit viedä lunta Suomesta.
50. Jatkaa... Suomalaista musiikkia! Jos tiedät musamaun niin on helppo valita omasta genrestään. Varsinkin jos metallimusiikki kolahtaa. Joku Sibeliuksen levytys, Sinfoniaa, Finlandiaa tms. on upea tuliainen Suomesta kenelle vain.
Finnish Nightmares -kirja: kertoo suomalaisesta kulttuurista kuvituksin ja huumorilla.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon laukku ja Muumi-mukit.
Nää tulee ulkomaalaiselta miniältä - ainakin nyt kun ovat yhdessä olleet 4 vuotta - KORVISTA. Ainoa tuliaispyyntö häneltä minulle on, että ei muumia eikä marimekkoa!
Makeisia sekä poroa, hirveä ja kalaa säilykepurkissa. Tosin en tiedä saako sinne viedä liha- ja kalatuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekon laukku ja Muumi-mukit.
Nää tulee ulkomaalaiselta miniältä - ainakin nyt kun ovat yhdessä olleet 4 vuotta - KORVISTA. Ainoa tuliaispyyntö häneltä minulle on, että ei muumia eikä marimekkoa!
Olin kirjoittamassa ihan samaa, eli unohtakaa jo ne Muumit!
Veljeni on naimisissa ulkomaalaisen naisen kanssa, ja hän ihmetteli kerran muumitavaraa saatuaan, että pitävätkö suomalaiset häntä jotenkin vajaaälyisenä tai 5-vuotiaan lapsen tasolla olevana, kun ostavat hänelle pikkulapsille suunnattua krääsää. Ei nyt siis varsinaisesti loukkaantunut, mutta ihmetteli kyllä suuresti.
Aallon maljakko on laadukas ja mukava muisto. Kirkas tai valkoinen. Lisäksi suklaata.
Suklaa on toisaalta aika tylsä. Ehkä sittenkin pullo mustikkamehua kaveriksi.
Ja isot onnittelut. Varmaan fiksu tapaus tuleva miniä!
Antaisin Marimekon laukun tai meikkipussin!
Vierailija kirjoitti:
Ei sinivalkoisia asioita eikä puukkoja. Ei mitään, mitä on neljä.
No, jos meinaa suomalaiseen kulttuuriin tutustua, niin se on juurikin sinivalkoista, puukkoa ja neljä vuodenaikaa
Jos miniäni tykkäsi Vesalan ”musiikista” neuvoisin poikaani eroamaan. Vesalasta tykkäävä ihminen on paha!