Te, jotka olette tehneet Suomeen tulleille ukrainalaisille paketteja, mitä olette lahjoittaneet?
Kotikaupungissani kerätään saapuville ukrainalaisille mm. hygieniatuotteita ja leluja. Kiinnostaa kuulla, mitä teidän lahjaksi antamista paketeista löytyy. Onko uutta vai käytettyä tavaraa? Teittekö jonkun lahjakassin esim. lapselle vai laitoitteko kaikenlaista tavaraa?
Kommentit (8)
ostin shampoota, hoitoainetta ja vastaavaa. nämä oli toiveena.
Olen käynyt vapaaehtoisena sellaisessa keskuksessa mistä ukrainalaiset voivat hakea vaatteita, lasten-, hygienia- ja kodin tarvikkeita sekä ruokaa.
Mua oikeasti hatuttaa ja hävettää meidän suomalaisten puolesta!
Älkää nyt viekö heille mitään rikkinäistä, likaista tai käyttökelvotonta!
Itse heitin kylmästi jätesäkkiin likaiset ruuanlaittovälineet (esim puukauhat tmv), ruskeaksi kuolatut tyynyt ja fläkkiset vaatteet/lakanat/pyyhkeet/peitot.
Aina kun keräätte jotain annettavaksi miettikää miltä teistä itsestänne tuntuisi saada vastaavat tavarat!
Varmasti iloa on ihan vaikka kirjainpalikoista. Niistähän sekä lapset että aikuiset oppivat meidän aakkoset.
Pakkasin vauvalle setin. Peitto ja lakana olleet vain omalla vauvalla käytössä ja hyväkuntoisia. Ostin uutena vauvalle pesuaineita, rasvoja ja muuta tarpeellista. Vauvan äitinä halusin muistaa näin. Ihan hyvin voitaisiin itse olla tuossa tilanteessa, että me tarvittaisiin apua.
Tätä ketjua lukiessa ei voi kuin miettiä, millaisia valopäitä tällaisella aiheella vitsailevat ovat...
Olen ostanut mm. Shampoota, saippuaa, hammastahnaa, äidinmaidonkorviketta, vauvan pesulappuja,teetä, kaurahiutaleita, keksejä, makaronia, riisiä, noodeleita, lihasäilykkeitä ja koiranruokaa, nämä tuotteet sain Ukrainaan menevään kuljetukseen. Sittemmin olen vienyt paikkaan josta paikkakunnalle tulleet voivat niitä noutaa samoja hygieniatuotteita ja ruoka-aineita.
Meidän kaupungissa ei tehty mitään paketteja. Pidettiin myyjäiset ja niiden tuotolla avustetaan ukrainalaisia elämän alkuun täällä. Tuotolla sai muun muassa lapsille harrastuskamppeet, että voivat käydä futistreeneissä.
Tänään noita uutiskuvia katsoneena olen entistä vakuuttuneempi, että onneksi naiset, lapset ja eläimet ovat täällä.