"Kissoja pitää olla kaksi" on myytti.
Kissat on itsenäisiä yksineläjiä, tottakai ne omistajan seurustaan pitää. Lajitoverin saapuminen omaan valtakuntaan saattaa olla tosi iso stressi. Ja ei ole olemassa mitään sääntöjä että pitäisi olla minimi 2 kissaa. Parastahan olisi yksi kissa niin saan nauttia omasta tilastaan ja olla rauhassa.
Kommentit (24)
Kissoista en tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että lapsia pitäisi mieluiten olla kaksi: tyttö ja poika.
Ennemminkin kissanpennulla olisi hyvä olla leikkikaveri, koska sillä on loputtomasti energiaa, joka ilmenee tuhotyönä kun ihminen ei jaksa sitä leikittää riittävästi.
Riippuu hyvin paljon kissasta. Olin joskus löytöeläintalolla töissä, suurin osa kissoista asui yhteishuoneissa muiden kanssa ja selkeästi tykkäsivät kavereista. Sitten oli pari, jotka olivat yksinään omissa huoneissaan kun eivät ollenkaan tykänneet muista, ja pari joilla oli yhteinen huone jossa tulivat toimeen vaikka eivät niin erityisesti kavereistaan välittäneet.
Ylensä saman aikaan otetaan kaksi kissaa!Vai oletko kotona 24h/ 7päivää ja 12KK ?Vai onko kissasi sinulle vain silloin kun muuta ei ole? Jätät sen yksin päiväksi kaksikin.Ilman raikasta vettä silloin. Kuin myös kissan hiekka astia jää putsaamatta. Kyllä ne kakka kekkäreet kuin pisi paakut.Pitäisi edes 1 kerta päivässä otaa.Vai jätätkö itse kakilla ja pisulla käydessä itse WC-vetämättä,säästäen vettä? Juotko itse vettä joka on lasissasi seisonut 1-2-3 päivää.On varmasti raikasta kesällä? Mutta kissa saa juoda kun olet poissa,eikö? Sehän on vain kissa, sinun armoilla!.
Vierailija kirjoitti:
Ylensä saman aikaan otetaan kaksi kissaa!Vai oletko kotona 24h/ 7päivää ja 12KK ?Vai onko kissasi sinulle vain silloin kun muuta ei ole? Jätät sen yksin päiväksi kaksikin.Ilman raikasta vettä silloin. Kuin myös kissan hiekka astia jää putsaamatta. Kyllä ne kakka kekkäreet kuin pisi paakut.Pitäisi edes 1 kerta päivässä otaa.Vai jätätkö itse kakilla ja pisulla käydessä itse WC-vetämättä,säästäen vettä? Juotko itse vettä joka on lasissasi seisonut 1-2-3 päivää.On varmasti raikasta kesällä? Mutta kissa saa juoda kun olet poissa,eikö? Sehän on vain kissa, sinun armoilla!.
Täh? En ole korona 247. 8h käyn töissä. Kissan vessan ehdin kyllä siivota illalla ku tuun kotiin
Vierailija kirjoitti:
Riippuu hyvin paljon kissasta. Olin joskus löytöeläintalolla töissä, suurin osa kissoista asui yhteishuoneissa muiden kanssa ja selkeästi tykkäsivät kavereista. Sitten oli pari, jotka olivat yksinään omissa huoneissaan kun eivät ollenkaan tykänneet muista, ja pari joilla oli yhteinen huone jossa tulivat toimeen vaikka eivät niin erityisesti kavereistaan välittäneet.
Ei oo mun vika että esim ell kulut on nii kovat ettei oo varaa pitää kahta. Ja ei mun kissa kuitenkaan tiedä paremmasta kun on yksin kissana.
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin kissanpennulla olisi hyvä olla leikkikaveri, koska sillä on loputtomasti energiaa, joka ilmenee tuhotyönä kun ihminen ei jaksa sitä leikittää riittävästi.
Ei ole mun 1-vuotiaalla loputtomasti energiaa. Ja sillon kun on käyttää sen omiin virikkeisiinsä, eikä mun tavaroihin.
Ap.
Niitä ei tarvitse olla yhtään. Kahdesta katista kaksinkertainen riesa.
Me otimme 2 kissaa melkein yhtä aikaa eli ne olivat pennusta asti yhdessä. Yhteiselo meni ihan ok. Ei ne mitään ylimpiä ystäviä olleet, mutta esim. söivät yhtä aikaa ruokakupilla sovussa. Toinen kissa kuoli hiljattain 8 vuotiaana. Jäljelle jäänyt kisu etsi yhden illan kaveriaan. Sen jälkeen se on silmin nähden nauttinut olostaan täysin siemauksin. Se on rento, hyväntuulinen ja iloinen pikku kissa. Arvelisin, että uuden kissan ottaminen nyt ei olisi hälle mikään ilouutinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mun vika että esim ell kulut on nii kovat ettei oo varaa pitää kahta. Ja ei mun kissa kuitenkaan tiedä paremmasta kun on yksin kissana.
Joo no en minä ketään syyttänytkään, itsellänikin on vain yksi kissa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa todella omituinen viesti. Miksi kuvittelet että vain yhden kissan omistaminen tarkoittaisi että sitä laiminlyödään? Meillä on yksi kissa, kakat siivotaan pois saman tien kun niitä tulee, pissat myös. Vesi vaihdetaan kerran päivässä, ruokaa saa neljä kertaa päivässä, leikitystä on joka päivä ja kesäisin valjasulkoilua. Kerran on ollut vuorokauden yksin kotona, silloinkaan ei nälkää tai janoa kokenut. Ihan samalla tavalla hoidetaan yhtä kissaa kuin hoidettaiisiin kahta.
Kissa on toisen kissan paras kaveri, Samalla vaivalla, jos päättää ottaa kissan, kannattaa ottaa toinenkin. Kustannukset ovat samat ruuan ja kissanhiekan suhteen. Nilkkojen raapimavammoja on vähemmän. Ja jos ihmiset haluavat viettää "ihmisten keskistä aikaa" on parempi, että kissat viettävät kissojen keskistä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi.
Millainen sun kissa on? Mulla on venäjänsininen.
Vierailija kirjoitti:
Kissa on toisen kissan paras kaveri, Samalla vaivalla, jos päättää ottaa kissan, kannattaa ottaa toinenkin. Kustannukset ovat samat ruuan ja kissanhiekan suhteen. Nilkkojen raapimavammoja on vähemmän. Ja jos ihmiset haluavat viettää "ihmisten keskistä aikaa" on parempi, että kissat viettävät kissojen keskistä aikaa.
Ell kulut vaan kaksinkertaset. Ja ne jos mitkä on isot.
Kissa ei todellakaan ole yksineläjä. Kissa ikävystyy jos se joutuu olla yksin. Jos perheessä on vain yksi kissa sen kanssa pitää viettää yhteistä aikaa, silitellä ja paijata. . Lapsiperheessä kissa saa aktiviteettia lapsilta ja viihtyy siten paremmin. Kissojen tulisi olla samanikäisiä, jotta toinen ei tulisi alistetuksi vanhemman kissan taholta.
Kissat on eriluontoisia, toiset kissat tykkää leikkiä itsekseenkin ja pennuille leikki on välttämätöntä.
Kissa voi elää 20 vuotta. Sen hyvinvointi on riippuvainen omistajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi.
Maatiainen "vaan". Kokomusta kisu, tuli meille vajaa neljävuotiaana reilu vuosi sitten. Kohta on 5v synttärit :) Onko sun kissa minkä ikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei todellakaan ole yksineläjä. Kissa ikävystyy jos se joutuu olla yksin. Jos perheessä on vain yksi kissa sen kanssa pitää viettää yhteistä aikaa, silitellä ja paijata. . Lapsiperheessä kissa saa aktiviteettia lapsilta ja viihtyy siten paremmin. Kissojen tulisi olla samanikäisiä, jotta toinen ei tulisi alistetuksi vanhemman kissan taholta.
Kissat on eriluontoisia, toiset kissat tykkää leikkiä itsekseenkin ja pennuille leikki on välttämätöntä.Kissa voi elää 20 vuotta. Sen hyvinvointi on riippuvainen omistajasta.
Kyllä ne on yksineläjiä. Otin kissan just siksi että voi jättää työpäiväksi yksin kotiin. Kun eivät ole laumaeläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Toinen kissako sen hiekka-astian puhdistaa vai mikä tämän sekavan vuodatuksen pointti edes oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi.
Maatiainen "vaan". Kokomusta kisu, tuli meille vajaa neljävuotiaana reilu vuosi sitten. Kohta on 5v synttärit :) Onko sun kissa minkä ikäinen?
Täytti 1 vuotta helmikuussa. Kummallakin meillä on siis pikkupantteri kotona. :)
Jotkut ottavat sisarukset ja on kaveri leikkiin. Eri asia haluaako toinen kissa leikkiä kynsin hampain.