Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missasin sit AMK:n yhteishaun, mitä vaihtoehtoja minulla on?

Vierailija
22.09.2015 |

Oli tarkoitus hakea röntgenhoitajaopintoihin ammattikorkeakouluun, ja olin laittanut kalenteriin, että yhteishaku 22.9 asti. No, se olikin 22.9 klo15 asti! Harmittaa kyllä nyt niin vietävästi :(

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:19"]

Toivottavasti noin höpelö ei pääse sinne. Mikä olis estänyt hakemasta vaikka heti kun haku alkoi????

[/quote]

Miksi ylipäänsä pitää hakua auki niin kauaa sitten, jos kaikkien kuuluisi hakea heti kun haku alkaa? ....

Vierailija
22/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, keskiasteen koulujen syysyhteishaku on vielä meneillään. Eli teidän kutsumus selvästi löytyy siltä puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, voi itku..! Mä siis luulin että HUOMENNA olis 22.päivä. Toivotaan että se oli kohtalo, ja että meille on jotain parempaa luvassa ap!

[/quote]

Lohduttavaa kuulla, että en ole ainoa, vaikka ottaa kyllä päähän! Mielestäni kyllä helposti väärinkäsittää jos jokapaikassa lukee että yhteishaku 8.9.-22.9. Tuleeko jotain uusintahakua tai voisko soittamalla koululle saada vielä paikan pääsykokeisiin... Onko kukaan saanut koskaan?

t.epätoivoinen ap

Vierailija
24/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI näitä keskusteluja aina tulee hakujen jälkeen MIKSI ihmiset ovat näin tyhmiä MIKSI se haku piti jättää viimeiselle päivälle??? Kun haku meni niin se meni. Ainoa vaihtoehto odottaa uutta hakua.

Vierailija
25/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti noin höpelö ei pääse sinne. Mikä olis estänyt hakemasta vaikka heti kun haku alkoi????

[/quote]

Av:lla on kyllä aina niin ystävällistä porukkaa liikenteessä. Tavoite olla mahdollisimman ilkeä mahdollisimman monelle ihmiselle päivän aikana?

Vierailija
26/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:23"]

No, keskiasteen koulujen syysyhteishaku on vielä meneillään. Eli teidän kutsumus selvästi löytyy siltä puolelta.

[/quote]

Jaa mitäköhän sieltä sitten keksisi... Ovat aika lailla erilaisia koulutuksia kuitenkin.

Vierailija
27/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:25"]

Mulla sama juttu, voi itku..! Mä siis luulin että HUOMENNA olis 22.päivä. Toivotaan että se oli kohtalo, ja että meille on jotain parempaa luvassa ap!

[/quote]

Lohduttavaa kuulla, että en ole ainoa, vaikka ottaa kyllä päähän! Mielestäni kyllä helposti väärinkäsittää jos jokapaikassa lukee että yhteishaku 8.9.-22.9. Tuleeko jotain uusintahakua tai voisko soittamalla koululle saada vielä paikan pääsykokeisiin... Onko kukaan saanut koskaan?

t.epätoivoinen ap

[/quote]

En usko, että voivat antaa erityiskohtelua, ja kun tuonne varmaan hakijoita on... Voithan kysyä. Lisähakuja kai myös voi tulla, jos paikkoja jää?

Vierailija
28/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:19"]

[/quote]

t.epätoivoinen ap
[/quote]

NE MÄÄRÄAJAT ON SIELLÄ SYYSTÄ, ketään ei kiinnosta rannalle jääneet. Ihan sama vaikka oisit haun ajan ollut koomassa, etkä olisi siksi päässyt hakemaan, se meni niin meni.

Vierailija
29/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:19"]

[/quote]

Miksi ylipäänsä pitää hakua auki niin kauaa sitten, jos kaikkien kuuluisi hakea heti kun haku alkaa? ....
[/quote]
Jotkut tekee haun yhdessä opon kanssa, eikö opo nyt ehdi kaikkien kanssa yhtenä päivänä

Vierailija
30/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:28"]

[/quote]

t.epätoivoinen ap

[/quote]

En usko, että voivat antaa erityiskohtelua, ja kun tuonne varmaan hakijoita on... Voithan kysyä. Lisähakuja kai myös voi tulla, jos paikkoja jää?

[/quote]

Tietääkö kukaan onko hoitopuolen koulutuksiin tullut lisähakua viimeaikoina? Joku muukin voisi tulla kyseeseen, löytyisköhän jotain listaa tmv?

Vierailija
31/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sisko meni sahalle töihin

Vierailija
32/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haku kannattaa tehdä heti kun se alkaa. Hakemusta voi muokata hakuajan päättymiseen asti, joten sillä ei ole väliä vaikka mieli muuttuisi matkan varrella. Ja vaikka hakukohteet jäisivät epämieluisaan järjestykseen niin parempi sekin kun ei hakua ollenkaan.

Vierailija
33/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

t.epätoivoinen ap

[/quote]

Nuo hakuajat on kyllä kiveen kirjoitettuja eli ei ne kenellekään voi antaa mitään erivapauksia. Täydennyshaut ovat aloille, joille ei ole ollut paljoakaan hakijoita. Nuo rh ja sh paikat täytetään aika kiitettävästi joten olen 99,99999% varma että täydennushaussa ei noille aloille ole paikkoja tarjolla.

Parempaa menestystä kevään hakuun, muista täyttää hakulomake ajoissa! Kevään yhteishaku on 16.3.-6.4.2016 Hakuaika päättyy yleensä kello 15 tai 16 viimeisenä hakupäivänä eli ei kannata jättää viimetippaan!

Vierailija
34/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen aivan luuseri kun en osannut hakea oikeaan aikaan, mutta mitä vaihtoehtoja minulla nyt sitten on?

Vierailija
35/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:40"]

[/quote]

t.epätoivoinen ap

[/quote]

Nuo hakuajat on kyllä kiveen kirjoitettuja eli ei ne kenellekään voi antaa mitään erivapauksia. Täydennyshaut ovat aloille, joille ei ole ollut paljoakaan hakijoita. Nuo rh ja sh paikat täytetään aika kiitettävästi joten olen 99,99999% varma että täydennushaussa ei noille aloille ole paikkoja tarjolla.

Parempaa menestystä kevään hakuun, muista täyttää hakulomake ajoissa! Kevään yhteishaku on 16.3.-6.4.2016 Hakuaika päättyy yleensä kello 15 tai 16 viimeisenä hakupäivänä eli ei kannata jättää viimetippaan!

[/quote]

Miten muuten jos on jo joku amk-tutkinto suoritettuna, niin vaikuttaako siten että vaikeampi päästä sisälle?

Vierailija
36/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:19"]Mulla sama juttu, voi itku..! Mä siis luulin että HUOMENNA olis 22.päivä. Toivotaan että se oli kohtalo, ja että meille on jotain parempaa luvassa ap!
[/quote]

Mulla aivan sama tilanne!!!

Vierailija
37/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:22"]

[/quote]

[/quote]

Jotta ne urpoimmatkin tajuaisi haun olevan jo käynnissä eivätkä jäisi rannalle ruikuttamaan.

Sitten on nämä vielä urpommat, jotka jättää kaiken ihan vikaan päivään ja ihmettelee että hus ku kello on liikaa/netti lakkas toimimasta/sähköt lakkas toimimasta/JOTAIN ja yhyy missasin haun... vaikka hakuaikaa annettu monta viikkoa ja the urpo olisi voinut hakea jo ekana hakupäivänä.

Positiivista on, että näin ne the urpotkin ehkä joskus oppii ettei elämässä vaan aina voi joustaa ja joustaa heidän mukaansa. Joskus aikarajat vaan tulee vastaan. Ehkä ne sitten ens kerralla osaa jo toimia fiksummin.

Vierailija
38/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:16"]

Oli tarkoitus hakea röntgenhoitajaopintoihin ammattikorkeakouluun, ja olin laittanut kalenteriin, että yhteishaku 22.9 asti. No, se olikin 22.9 klo15 asti! Harmittaa kyllä nyt niin vietävästi :(

[/quote]22.9.15 klo 21 illalla huomasit tämän?

Minä jouduin jossain vaiheessa nuorena työttömäksi labrahoitajan työstä. Olin sitten eräänkin kerran työkkärissä katselemassa ilmoituksia (se oli 90-lukua). Huomasin (klo oli 13) haettavan labrahoitajaa terveyskeskukseen. Hakuaika päättyi klo 15 samana päivänä. Menin kotiin, kirjoitin hakemuksen, matkustin bussilla (autoa en omistanut) terveyskeskukseen jonne jätin hakemukseni ennen klo 15 kirjaamoon. 

Sain paikan. 

Vierailija
39/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:40"]No, olen aivan luuseri kun en osannut hakea oikeaan aikaan, mutta mitä vaihtoehtoja minulla nyt sitten on?
[/quote]

Mene töihin

Vierailija
40/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tamk.fi/web/tamk/polkuopinnot-avoinamk

En tiedä toimiiko linkki, mutta opintoihin voi hakea polkuopintojen kautta.