Lapseni valmistuu suoraan kortistoon :(
Ei ole onnistunut yrityksistä huolimatta saada töitä tai edes kesätöitä.
Eiku kortistoon sit vaan. Todella motivoivaa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi on ilmeisesti surkea taidoiltaan, veltto asenteeltaan ja täysi nössö markkinoimaan itseään. Ei mikään ihme, kun on äiti, joka ulisee somessa, ihan niin kuin maailma olisi lapsellesi jotain velkaa. Ei, hänen pitää itse valloittaa paikkansa, tai sitten sortua sitä yrittäessään.
Maailma onkin ihmiselle velkaa, koska enää ei ole mahdollista lähteä kultaa huuhtomaan. Jostain pitää tulla sen verran rahaa ettei ihmiset kuole kadulle.
Maailma ei ole velvollinen pitämään ketään hengissä. Kuoleehan noita ihmisiä globaalisti vaikka kuinka paljon kaduille. Suomessa nyt vielä yritetään pitää hengissä, mutta eiköhän siihenkin loppu tule pian. Jokainen on omillaan.
Ei kannata ottaa noin kohtalokasta asennetta, tai tosiaan jääkin sinne kortistoon.
Eikös rengasasentajille oo töitä keväällä ja syksyllä ?
Kannattaa lähteä Länsi-Eurooppaan. Paremmat palkat ja enemmän töitä. Noissa duunarihommissa on lähinnä jotain itäeurooppalaisia muutenkin eli ei tarvi paikallista kieltäkään osata, englanti riittää
Vierailija kirjoitti:
Ajoneuvomekaanikoksi valmistuu.
Surettaa vaan toisen puolesta. Innostuneena mennyt haastatteluihin ja aina tullut ”kiitos, mutta ei kiitos” vastaukseksi.Kivat juhlat suunnitteilla kyllä.
Ap
Olisiko valmis muuttamaan, vaihtamaan paikkakuntaa töiden puolesta? Kannattaa katsella muualtakin kuin kotikaupungin paikkoja. Tai olisiko hänestä oman firman laittajaksi? Kenties jonkun vastavalmistuneen kaverinsa kanssa?
Mutta onnittelut hänelle valmistumisesta! Saa olla ylpeä itsestään ja ammatistaan. Jotkut paikat vain ovat "pässejä" hakiessaan työntekijöitä, kun vaatimuksina tahtoo olla mieluusti uusilla tiedoilla varustettu nuori ja jaksava tekijä jolla kuitenkin pitäisi myös olla jo kymmenien vuosien työkokemus.
Tuore tutkinto ja nuori ikä takaavat sen että paikka kyllä löytyy, sitä täytyy ehkä jonkin aikaa hakea mutta semmoinen löytyy varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Sentään kortistoon. Minä en tunnu saavan ainuttakaan lastani valmistumaan miksikään.
No ei se valmistuminen sinun ansiotasi olisikaan.
Miksikä itse olet valmistunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi on ilmeisesti surkea taidoiltaan, veltto asenteeltaan ja täysi nössö markkinoimaan itseään. Ei mikään ihme, kun on äiti, joka ulisee somessa, ihan niin kuin maailma olisi lapsellesi jotain velkaa. Ei, hänen pitää itse valloittaa paikkansa, tai sitten sortua sitä yrittäessään.
Jep olipas taas oikein neropatin mielipide.
Totuus sattuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma onkin ihmiselle velkaa, koska enää ei ole mahdollista lähteä kultaa huuhtomaan. Jostain pitää tulla sen verran rahaa ettei ihmiset kuole kadulle.
Ihmisiä on liikaa. Metsästäkin loppuu ruoka kun hirviä on liikaa ja sitten niiden kanta romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep olipas taas oikein neropatin mielipide.
Totuus sattuu?
Enemmän tässä sattuu noin väsynyt ja huono trollaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys.
Onko?
T. työtön DI
Siis oliko se lapsi opintojen aikana töissä ollenkaan?
Itselle kävi AMK-tutkinnon kanssa niin, et en päässy opiskelun aikana kesätöihin ja kun valmistuin, niin en ikinä päässy niihin oman alan töihin. Valmistumisestani on jo 11 vuotta.
En tajunnu silloin opintojen aikana, et Suomessa työkokemus on kaikki kaikessa. Olisin ehkä raivokkaammin hakenu niitä kesätöitä, jos olisin tiennyt, et ilman kesätöitä en tuu ikinä saamaan töitä valmistumisen jälkeen.
Työt opitaan työelämässä ja opiskelupaikka on pääsylippu sinne oman alan työpaikkaan. Mut ei niitä työnantajia kiinnosta mitä oot siellä koulussa oppinu, vaan mitä oot siellä töissä oppinu. Tutkinto ilman oman alan työkokemus on ihan sama kun ei olis suorittanu sitä tutkintoa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Surettaa vaan toisen puolesta. Innostuneena mennyt haastatteluihin ja aina tullut ”kiitos, mutta ei kiitos” vastaukseksi.Kivat juhlat suunnitteilla kyllä.
Ap
Kuulostaa hyvältä tutkinnolta. Kyllä töitä löytyy. Kun on saanut koulun käydyksi, sitä pitää juhlia! Onneksi olkoon 🍾 Kannusta nuorta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Okei eli paskapuhetta. Näin epäilinkin.
btw: hoitaa intin pois niin pääsee duuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys.
Onko?
T. työtön DI
On. Tai sitten on jotain pahasti vialla DI:ssä.
Meilläkin on jatkuva haku päällä
Sairaanhoitajaksi vaan jatkokouluttautumaan. Saa puolet opinnoista luettua hyväksi ja palkka heti yli suomalaisen keskiarvon.
ammattitutkinto pahimpaan lama-aikaan 90-luvulla.
Työttömänä yhden kesän kun tein vielä erikoistumisopinnot perään enkä viitsinyt stressata duunipaikasta.
Sen jälkeen 27 vuotta ja 0 päivää työttömänä.
Mä soitin mielenkiintoiseen työpaikkaan, vaikkei niillä hakuja ollu, että mä tuun teille töihin, millon pidetään haastattelu? Langan toisessa päässä oli vähän: Ööö...
No sovittiin haastattelu ja kohta olen ollut siellä 10 vuotta.