Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Pariisi hieno kohde myös talvella?

Vierailija
22.09.2015 |

Ajattelin ostaa miehelleni joululahjaksi Pariisin reissun tammikuulle. Onko kukaan teistä ollut Pariisissa talvella? Oliko näkemisen arvoinen? Me ollaan reilu parikymppinen pariskunta ja mietin, että Pariisi olisi meille ihana kohde!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikokoisia hassuja hobitteja ne pariisilaiset miehet.

Vierailija
2/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:14"]Eihän se ole kesälläkään hieno. .
[/quote]

Et ole edes käynyt siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joulukuussa. Vähän viileetä mutta ei Suomen säähän tottuneelle ongelma. Hieno kaupunki eikä talvella ole samanlaisia jonoja kun kesäisin nähtävyyksiin.

Vierailija
4/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia :) Ei haittaa jos on viileetä. Lähinnä mietin, että onko siellä talvisin mitään "tunnelmaa" :D

Vierailija
5/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi!!

Vierailija
6/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole kesälläkään hieno. .

Vierailija
7/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli paljonkin tunnelmaa, tosin voi olla että tuo jouluinen ajankohta toi sitä:) Niihin ihaniin pieniin bistroihin oli kiva mennä viileästä nauttimaan lasillinen viiniä ja jotain hyvää syötävää. Ikkunat somasti huurteessa. 

Vierailija
8/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tunnelmaa myös talvella! Ja plussaa tosiaan vielä siitäkin, ettei ole hirveää turistiryntäystä joka puolella. Sinne vaan!

Vierailija
9/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, olen jopa asunut Pariisissa ympäri vuoden vuosia. :D Tammikuussa on alennusmyynnit, näköjään 2016 ovat 6.1. - 16.2. Voi olla tosiaan kylmä, jopa lunta on välillä. Silloin kaupunki menee sekaisin. Sää tuntuu talvella asteitaan hyisemmältä, olen käyttänyt Pariisissa talvella jokseenkin samoja talvitakkeja kuin Suomessa. Turisteja on keskimäärin vähemmän kuin vaikka loppukeväästä tai kesällä. Hotellien saatavuus saattaa siksi olla asteen parempi ja jonot hitusen lyhyempiä.

Kyllä mä sanoisin, että Pariisiin kannattaa mennä myös tammikuussa, vaikka paras aika onkin huhti-toukokuussa.

Vierailija
10/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi on itseasiassa hienompi jouluna kun muulloin! Olen ollut eri vuodenaikoina ja paras on kyllä ollut siinä joulukuun aikaa. Silloin "valojen kaupunki" on nimensä todellisessa merkityksessään, kun kaikki paikat on valaistu upeasti pimenevissä illoissa ja joulutorien tunnelma on ihan huikea... lämmin suklaajuoma siihen kylkeen niin a vot! Champs Elysee on aika must see silloin myös, vaikkei kalliisiin kauppoihin astuisi. Talvella Pariisissa ei ole edes liian kylmä (ei ainakaan silloin kun itse on ollut, ei ole ollut luntakaan). Mutta varaudu sitten siihen, että Pariisi on tosi kallis Euroopan kohde.

Vierailija
11/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista kommenteista ja vinkeistä!! :) 

Vierailija
12/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:26"]

Nokkavia nuo pariisilaiset. Hirveän ylpeitä tyyppejä. Oma mies veti turpaan yhtä kusipäätä ja sai kolme rääpälettä lisää kimppuunsa noh, ravisteli rimpulat irti hihastaan. Sinne lensivät mistä tulivat.

Juntteja ovat. Ei kelpaa englanti vaan pitää puhua ranskaa ja ranskakaan ei näille nokkaeläimille kelpaa vaan pitää puhua pariisia. Haistakoon pitkät.

[/quote]

Maassa maan tavalla. Kyllä me ainakin mieheni kanssa tiedostamme, että ranskalaiset ovat ylpeitä kielestään ja puhuvat sen vuoksi ranskaa kaikista mieluiten. Uskomme kuitenkin, että palvelua saa tarvittaessa myös englanniksi, kunhan itse vain on asiallinen. -ap

Vierailija
13/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:26"]

Nokkavia nuo pariisilaiset. Hirveän ylpeitä tyyppejä. Oma mies veti turpaan yhtä kusipäätä ja sai kolme rääpälettä lisää kimppuunsa noh, ravisteli rimpulat irti hihastaan. Sinne lensivät mistä tulivat.

Juntteja ovat. Ei kelpaa englanti vaan pitää puhua ranskaa ja ranskakaan ei näille nokkaeläimille kelpaa vaan pitää puhua pariisia. Haistakoon pitkät.

[/quote]

Ei jeesus. Ikä 18v?

Vierailija
14/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös asunut Pariisissa ja sanoisin myös että Pariisihan ei nimenomaan ole mikään hyvä kesäkohde. Pariisilaiset itsekin haluavat silloin sieltä saasteesta ja tukahduttavasta hellekattilasta pois. Paras aika on syys, talvi ja kevät.

Vierailija
15/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:32"]

Olen myös asunut Pariisissa ja sanoisin myös että Pariisihan ei nimenomaan ole mikään hyvä kesäkohde. Pariisilaiset itsekin haluavat silloin sieltä saasteesta ja tukahduttavasta hellekattilasta pois. Paras aika on syys, talvi ja kevät.

[/quote]

Hienoa kuulla. Mitä paikkoja voisit talvella suositella? :) -ap

Vierailija
16/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:34"]

[/quote]

[/quote]

No itse tykkään museoista ja taidenäyttelyistä, niissä kannattaa tietysti hyvin käydä talvellakin. :) Kannattaa katsoa tarjonta siltä varalta, että vaihtuvissa näyttelyissä on jotain kiinnostavaa. Jos aika on rajallinen, kannattaa Louvren sijaan kokeilla vaikka Orsayn museota, joka sijaitsee hienossa vanhassa asemarakennuksessa. Erityistä talvitekemistä olisi vaikka luistelu Hôtel de Villen luistinradalla: http://quefaire.paris.fr/fiche/52330_paris_sur_glace_la_patinoire_de_l_hotel_de_ville 

Ja luistelun jälkeen kaakaolle, vaikka Louvren lähelle sijaitsevaan Angelinaan, kaakao on siellä aitoa suklaata.

Vierailija
18/18 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:34"]

[/quote]

[/quote]

No itse tykkään museoista ja taidenäyttelyistä, niissä kannattaa tietysti hyvin käydä talvellakin. :) Kannattaa katsoa tarjonta siltä varalta, että vaihtuvissa näyttelyissä on jotain kiinnostavaa. Jos aika on rajallinen, kannattaa Louvren sijaan kokeilla vaikka Orsayn museota, joka sijaitsee hienossa vanhassa asemarakennuksessa. Erityistä talvitekemistä olisi vaikka luistelu Hôtel de Villen luistinradalla: http://quefaire.paris.fr/fiche/52330_paris_sur_glace_la_patinoire_de_l_hotel_de_ville 

Ja luistelun jälkeen kaakaolle, vaikka Louvren lähelle sijaitsevaan Angelinaan, kaakao on siellä aitoa suklaata.

[/quote]

Kiitos vinkeistä! En malta odottaa et pääsen sinne =D -ap