Voinko sijoittaa 10e kuussa?
Niin, otsikossa se kysymys. Ei ole enempää varaa laittaa sijoitukseen (opiskelija)
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:39"]
Tottakai! Osakkeita et sillä rahalla saa mutta aloita rahastolla.
[/quote]
Näin ajattelinkin. Kehtaanko mennä pankkiin kysymään neuvoa, vai nauretaanko minut ulos sieltä tuolla summalla?
Menkää kysymään Handelsbankenista. Siellä on kivoja ja edullisia indeksirahastoja ja eivät naura pellolle. Vaihtoehtona toki myös Seligson. Jotkut pankit vaan ryöstävät sijoittajansa, niin niihin ei kannata rahojaan pistää, kuten vaikka S-pankki...
Aloitin rahastosijoittamisen 15 eurolla kuussa lukio-ikäisenä ja vaihdoin sen 25 euroon/kk, kun aloitin yliopisto-opinnot. Laitan rahastotililleni myös merkkipäivinä saatuja lahjarahoja jne ja nyt tilillä on noin 7000 euron pesämuna. Minua kohtaan ainakin oltiin pankissa tosi ymmärtäväisiä, eli ei todellakaan naurettu.. Mene ihmeessä! :) Olen tosi tyytyväinen, ettö olen aloittanut sijoittamisen nuorena!
No onhan noita rahastoja myös, joissa saa laittaa tyyliin muutama kymppi silloin tällöin, tai vaikka joka kuukausikin.
Siinä on joku summa per vuosi siis, aika alhaisikin muistaakseni.
Tärkeää ois, että kulujen jälkeen jää tuottoa.
Itselläni ei tietoa, onko pankin rahastoissa hyviä yhtään...
Lukekaa trooli-sivustoa.
Tai veronmaksajien verkkolehdessäkin voi olla jotain.
Mulla mennyt muistaakseni 12 vuoden ajan rahastoon 20e/kk. Nyt siellä joku 4500 hätävarana.
Juu, indeksirahastot pitäkää mielessä. Tulee järkevämpää kun saa ehkä tuottoakin -
7
Luultavasti joku siellä pankissa on tosi iloinen, kun tapaa noin järkevän opiskelijan. Ei kannata yhtään hävetä!
Tottakai voit aloittaa 10 eurolla kuussa! Moni kuvittelee että pitäisi heti alkaa säästämään isoa summaa, päinvastoin, tärkeintä on se että aloittaa heti kun vain pystyy ja nostaa säästösummaa sitten kun pystyy. Mä olen tosi onnellinen että myöskin opiskelijana aloitin rahastosäästämisen 10 eurolla kuussa. Kympin nyt pystyi nipistämään juomalla pari tuoppia vähemmän, ja parissa vuodessa olikin jo kertynyt ihan mukavasti vararahastoa.
Tutustu ilmaisiin rahastoihin esim. Nordnet. Pankki ottaa aina välistä.
Tottakai! Osakkeita et sillä rahalla saa mutta aloita rahastolla.