Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voi johtua: meidän kahdella lapsella on sama liikuntanumero todistuksessa vaikka

Vierailija
03.04.2022 |

Toinen on hieman kömpelö, ylipainoinen ja mitään harrastamaton, ja toinen harrastaa lajia kilpatasolla ja on muutenkin liikunnallinen. Molempien numero todistuksessa 8. Hieman ihmetellään perheen sisällä tätä linjausta. Eri vuosiluokilla ovat ja eri opettajat, mutta silti.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti varma, että se pullukka olisi oikeasti kömpelömpi tai huonompi?

Vaikka ei harrastaisi mitään lajia, niin voi silti olla hyvä. Ehkä te, ette näe missä lapsenne voi olla hyvä?

T: liikunnan parissa työskentelevä ihminen, joka ihmettelee edelleen, että miksi liikunnasta puhuttaessa pitää mainita ruumiinrakenne. Hoikempi ei todellakaan ole "aina" parempi.

Vierailija
42/45 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävään sävyyn puhut eli ajattelet lapsestasi. Vaikka luulet ettei hän huomaa asennettasi, kyllä huomaa. Ylipainoinen kömpelö pullukka ja kilpaurheilija. Sillä lailla.

Tämä!

Mä luulen, että tämä perhe on vain syömishäiriöinen ja ajattelee samalla lailla kuin lapsuuden perheeni. Olin jämerämpi, kuin siskoni. Minun liikkumisesta ei kiinnostunut kukaan, siskojani kannustettiin.... koska "lihavuus".

Onko se selvää, että itse pärjään ja kilpailen edelleen, vaikka ikää on jo 38.v.

Ja se pullukkuuskin oli vain lihaksikas selkä sekä jalat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no onko kouluarvosanat koskaa kovinkaan oikeudenmukaisia?

Mitä pullukkuus vaikutta liikunta kykyyn? Pullukka voi olla hyväkuntoinen ja taitava liikunnassa jopa harrastaa sitä runsaasti. Kovempi kunto sillä pullukalla on kuin laiheliinilla jos kykenevät Samaan suoritukseen esim. Juoksussa tai hiihdossa.

Vierailija
44/45 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnassa arviointia ei tehdä toisiin oppilaisiin vaan itseensä. Kömpelömpikin voi saada hyvän numeron jos osoittaa liikunnantunnilla kehittymistä.

Toisaalta liikunnallinen joka yrittää päästä tunneilla helpolla voi saada huononkin numeron.

Tämä onkin hyväikuisuuskysymys. Pitääkö palkita siitä, että oppii hommat, vai siitä että tsemppaa ja yrittää? Mielenkiintoinen siitä tulee siinä vaiheessa, kun esim ap: n lapset pyrkivät vaikkapaurheilulukioon. Kuvitellaan että molemmilla on sama todistuksen keskiarvo. Toinen tsemppasi, toinen oli harjaantunut ja kovatasoisesti treenannut, muuttanut ollaan samalla linjalla, koska ehkä toinen NÄYTTI yrittävän päästä liikkatunnilla helpolla (kenties treenattuaan viikosta jo neljänä iltana) ja toinen taas tsemppasi justiinsa sen jumppatunnin, ehkä oli innoissaankin mukana, kun tuli viikkoon liikuntapiristystä. Sama pätee soveltaen kaikkiin muihin oppiaineisiin. Olisi kiva, jos tähän olisi helppo ratkaisu.

Vierailija
45/45 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykykriteerit liikunnan numerossa kieltävät mittaamasta suorituksia. Numero annetaan sen perusteella, millainen on asenne, eli miten kiltisti noudattaa opettajan käskyjä ja miten kohtelee toisia. Esimerkiksi toisten suoritusten arvostelusta saa heti numeron alennuksen, kympin oppilas välttää visusti leuhkimasta taidoillaa ja sen sijaan käyttää kaiken aikansa muiden kannustamiseen. Kympin oppilaan tulee saada nekin liikkumaan, joita ope ei onnistu...

t. yläkoulun opettaja

En ymmärrä tätä nykykoulua. Hyvistä oppilaista pyritään tekemään jotain pikkuopettajia.

Nykykoulua?

Kun olin koulussa 80 luvulla, luokan hikareista opettajat teki "apuopeja" jotka saivat pyyhkiä taulun, jakaa monisteita ja luennoida muille oppilaille jos/kun tiesivät joka asiasta enemmän kuin me tavalliset kuolevaiset.

Varmasti tätä tapaa käytetty ennen minun aikaani..