Aattelin hakee eduskuntaan. Pari kysymystä
Pitääkö olla korkeesti koulutettu? Mulla vaan perus koulu ja puolikas amis. Riittääkö?
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:23"]Persuihin ainakin sopii tuo yhdyssanojen kirjoittaminen kuin nappi silmään...
[/quote]
Hmm en tiiä sopiiko persut mulle kun se soini on katollinen
[/quote]
Katollinen? Eikö hän asukaan teltassa?
[/quote]
Soini uskoo lähi-itäiseen uskontoon, siksi hän asuu teltassa. Persujen älyköt Hakkaraisen johdolla kertoivat että kaikki beduiinit asuvat teltassa ja Soini uskoo todistetusti ihan mitä vain.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:17"]Cicciolina pääsi kun paljasti rintansa. Tee sinä samoin, niin avot miehet äänestää. [/quote] En usko että saan tolleen uskottavuutta.
[/quote]Luin aloituksen niin, että halusit eduskuntaan. Sorry.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:28"]Yhteishaussako ajattelit hakea? Jos et halua puolueen jäseneksi, sinun pitää löytää porukkaa, jotka muodostavat valitsijamiesyhdistyksen, joka asettaa sinut ehdokkaaksi eduskuntavaaleihin. Jos taas liityt puolueeseen, niin sinun pitää kunnostautua puolueessasi, jotta sinut asetettaisiin ensin jäsenäänestykseen ja jos saat siinä vaalissa riittävästi kannatusta, sinut asetetaan ehdolle vaaleihin. Sitten joudut tekemään vaalityötä, joka ei ole ilmaista, vaan joudut ottamaan ison pankkilainan. Ja koska sinua ei todennäköisesti valita, niin siinäpä sitten makselet vaalivelkojasi vuosikausia. Että silleen.
[/quote]
No mites se tapahtuu? Ja miks joutuu ottaan lainaa?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:31"]Juu, ilmiselvä persu. Toki voit hommata siniset kakkulat ja mennä Pispalanharjulle joikaan: Mä maalaispoika oon. Voit päästä Mikon siivellä kepuedustajaks, tosin voit myös päätyä pitkäänniemeen.
[/quote]
Selvenntäkö?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:17"]Cicciolina pääsi kun paljasti rintansa. Tee sinä samoin, niin avot miehet äänestää. [/quote] En usko että saan tolleen uskottavuutta.
[/quote]Luin aloituksen niin, että halusit eduskuntaan. Sorry.
[/quote]
Niin haluun?
Luuletko että sinne mennään koulupapereiden perusteella?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:39"]Luuletko että sinne mennään koulupapereiden perusteella?
[/quote]
No eikun jos on parempi jos on vaikka maisteri? Niin voiko päästä jos on pelkkä perus koulu? Ja kyllä mä sitä amista vähän kävin mutta stressaannuin.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:39"]Luuletko että sinne mennään koulupapereiden perusteella? [/quote] No eikun jos on parempi jos on vaikka maisteri? Niin voiko päästä jos on pelkkä perus koulu? Ja kyllä mä sitä amista vähän kävin mutta stressaannuin.
[/quote]
Niin että sua stressaa joku vähäjärkisten ammattikoulu, mutta ei Suomen asoista päättäminen? Mitkä olisivat kolme tärkeintä teemaasi eduskunnassa?
Marika Siltanen Itsenäisyyspuolueesta. Ei tiennyt mitä eroa on oikeistolla ja vasemmistolla. Aikaisempia kokemuksia oli koulun kahdessa yhdistyksessä, joiden nimiä ei kuollakseenkaan muistanut. Ammattikoulupohjalta.
Ei tullut valituksi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:39"]Luuletko että sinne mennään koulupapereiden perusteella? [/quote] No eikun jos on parempi jos on vaikka maisteri? Niin voiko päästä jos on pelkkä perus koulu? Ja kyllä mä sitä amista vähän kävin mutta stressaannuin.
[/quote]
Niin että sua stressaa joku vähäjärkisten ammattikoulu, mutta ei Suomen asoista päättäminen? Mitkä olisivat kolme tärkeintä teemaasi eduskunnassa?
[/quote]
No ala oli mulle väärä ja mua kiusattiin. Kolme mun teemaa olis köyhien auttaminen, vammaisten parempi asema ja vanhojen ihmisten auttaminen.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:57"]Marika Siltanen Itsenäisyyspuolueesta. Ei tiennyt mitä eroa on oikeistolla ja vasemmistolla. Aikaisempia kokemuksia oli koulun kahdessa yhdistyksessä, joiden nimiä ei kuollakseenkaan muistanut. Ammattikoulupohjalta.
Ei tullut valituksi.
[/quote]
No kyllä mä sentään oikeistot ja vasemmistot erotan. Mutta ei oo kyllä hirveesti muuta kokemusta politiikasta. Oon ollut talo yhtiön hallituksessa ja sitten yhden vammaisten kerhon yksi pitäjä.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:37"]
[/quote] miks joutuu ottaan lainaa?
[/quote]
lainaa tarvitaan mainoskampanjaan, jolla houkuttelet ihmiset äänestämään juuri sinua eduskuntavaaleissa. Puolue ei juurikaan tähän rahaa pane. Yleensä eduskuntaan pääsee sellaisella 60 000 -200 000 euron mainoskampanjalla sen mukaan, pyrkiikö jostain pohjoisesta, vai etelästä. Tietty jos sulla on se raha, eikä tarvi ottaa lainaa, niin sit ei tarvi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:18"]
No kyllä mä sentään oikeistot ja vasemmistot erotan. Mutta ei oo kyllä hirveesti muuta kokemusta politiikasta. Oon ollut talo yhtiön hallituksessa ja sitten yhden vammaisten kerhon yksi pitäjä.
[/quote]On varmasti monia ihmisiä, jotka haluaisivat sinut edustajakseen edus kuntaan.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:37"]
[/quote] miks joutuu ottaan lainaa?
[/quote]
lainaa tarvitaan mainoskampanjaan, jolla houkuttelet ihmiset äänestämään juuri sinua eduskuntavaaleissa. Puolue ei juurikaan tähän rahaa pane. Yleensä eduskuntaan pääsee sellaisella 60 000 -200 000 euron mainoskampanjalla sen mukaan, pyrkiikö jostain pohjoisesta, vai etelästä. Tietty jos sulla on se raha, eikä tarvi ottaa lainaa, niin sit ei tarvi.
[/quote]
Toi on aika iso summa... Ei oo tavalliselle kansalaiselle tarkotettu eduskunta??
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:18"]
[/quote]On varmasti monia ihmisiä, jotka haluaisivat sinut edustajakseen edus kuntaan.
[/quote]
Luuletko että näin olis?
Juu, ilmiselvä persu. Toki voit hommata siniset kakkulat ja mennä Pispalanharjulle joikaan: Mä maalaispoika oon. Voit päästä Mikon siivellä kepuedustajaks, tosin voit myös päätyä pitkäänniemeen.