Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten niin halpis menee rikki? Miten huonolaatuisuus vaikuttaa?

Vierailija
22.09.2015 |

Olen ostanut halparihkamaa ja -vaatteita halpaketjuista koko ikäni ja hyvin ovat kestäneet. Joskus teini-iässä tuli yhteen paitaan kyynärpään kohdalle reikä, kun hinkkasin kyynärpäitäni päivät pitkät huonokuntoisiin pulpetteihin.

Sanotaan, että halpalaatu on huonoa, mutta minun kohdallani se ei ole ilmennyt vaatteen tai tavaran lyhyellä elinkaarella.

Äitini osti minulle halvat talvisaappaat joskus teini-iän alussa, käytin niitä kokonaiset viisitoista vuotta ja siinäkään ajassa ne eivät menneet rikki, vaan halusin yksinkertaisesti eri tyyliset. Skopunktenin 15 euron saapikkaat ovat kestäneet nyt pari vuotta eivätkä näytä kulumisen merkkejä.

Olen toki ostanut kalliimpaakin, mutta kadun niitä päätöksiä enkä vieläkään nää muuta eroa kuin hinnan.

Nämä "halpa on huonoa!" -tyypit tuntuvat kyllä rikkovan ne kalliitkin tuotteet jossain vaiheessa. Laukut ja vaatteet ovat riekaleina parin vuoden jälkeen ja kengät puhkikuluneet jo kuukauden jälkeen. Miten ihmeessä? Eroavatko kulutustapani jotenkin merkittävästi muiden tavoista?

Meneekö teiltä tavaraa rikki?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rikki mutta jotkut vaatteet nukkaantuu niin nuhjusen näköseksi etten kehtaisi käyttää. Ihan pesuohjeiden mukaan pesen. Nukanpoistajaakaan jaksa joka viikko käyttää.

Vierailija
2/2 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat eivät kestä, halpoihin ei saa varaosia, halvat tuotteet eivät tuota yhtä laadukasta lopputulosta kuin kalliimmat. Halvan tuottaja on usein nimetön, kukaan ei ole vastuussa. Kalliilla ja laadukkaalla valmistajalla on kalliilla hankittu laatumaine, jota järkevä yritys haluaa suojella.

Mitäs vielä? Nämä siis yleisesti halpatuotteista, ei pelkästään vaatteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla