Mitä juuri sä teet pääsiäisenä? Lahdetkö lomalle? Vai jotain muuta
Mä teen jotain muuta. Olen töissä, jos nyt kukaan käy kahviloissa tai ravintoloissa pääsiäisenä. En tiedä mitä odottaa näissä töissä enää.
Kommentit (27)
Perinteinen pääsiäinen kotona. Parempaa ruokaa ja lauantaina illalla poltetaan kokko. Paljon ulkoilua jos on hyvä ilma.
Lähden moottoripyörällä kohti länttä, aurinko selässä, Hanko edessä
Olen kotona, kokkailen ja syön pääsiäisruokia ja herkuttelen pashalla, suklaamunilla yms.
Vuodesta 84 ollaan aina oltu Lapissa. Joten eipä suunnitelmia muuteta.
Pääsiäisen jälkeinen viikko on lomaa. Tänä vuonna en ole menossa minnekään, kotona olen.
Sairaanhoitaja, en saa lakkoilla. Määräätää suojelutyöhön.
Raatamista huonoissa työoloissa, huonolla palkalla. Pyhälisillä ostan lapsille lenkkarit ja sandaalit kesäksi.
Olen kotona valot poissa ja peitto korvilla, kun pelkään niitä kauheita trulleja jotka hakkaa ovikelloa, hitto sitä pummien määrää.
Ai niin, ja maksan lastenhoitajalle että pääsen töihin.
T. sh
Toivon että pääsiäisenä on edes 1 kaunis ja lämmin päivä ja voisin istua ulkona auringossa lepotuolissa lämmittelemässä. Sielu tuntuu olevan jäässä ihmisten pahuudesta. Hauaisin jotenkin sulattaa sitä edes hetken.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että pääsiäisenä on edes 1 kaunis ja lämmin päivä ja voisin istua ulkona auringossa lepotuolissa lämmittelemässä. Sielu tuntuu olevan jäässä ihmisten pahuudesta. Hauaisin jotenkin sulattaa sitä edes hetken.
Eipä ne lupaa pääsiäiseksi lämmintä.
Olen silloinkin kotiorjana. Kuten muinakin päivinä. Eli valmistan perheelle ruuat, sitä ennen toki olen siivonnut kodin siistiksi ja tehnyt kaikki tarvittavat vaatehuollot, panostanut kattaukseen ja koristeluun, suunnitellut menyn. Käynyt kaupassa ja hankkinut kaiken valmiiksi. Jotta herra isoherran on hyvä tulla taas valmiiseen pöytään kehumaan kuinka "hän tuo kaiken leivän pöytään joten katsokaa ja syökää mitä olen tehnyt ja tuonut!"
Sitten koko pääsiäinen meneekin punaviini- ja olutnaamaa örveltelyineen katsoessa isoherran somettaessa kuinka "hän hoitaa ja järjestää pääsiäisenkin" seurustellessa muiden kuin perheenjäsentensä kanssa. Pääsiäisen jälkeen tiistaiaamuna lapset taas kertoo mulle ennen töihin rientämistäni, et kiva kun pääsee kouluun ja isä on töissä ettei tartte nähdä eikä kuulla sitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kotona valot poissa ja peitto korvilla, kun pelkään niitä kauheita trulleja jotka hakkaa ovikelloa, hitto sitä pummien määrää.
Melko varmasti vedän kalsarikännit. Tässä talossa on onneksi alaovet lukossa. Kerran on käynyt niin että niitä pummeja tuli oven taakse. Enhän mä tiennyt että on joku pummimispäivä. Avasin oven kylpytakissa tölkki kourassa ja tupakka suussa. Kysyin Mitä? Niin tuli vaisu anteeksi. Laitoin oven kiinni ja jatkoin juomista.
Koitan etsiä luudalleni ilmasta parkkipaikkaa jonne Parkkipete ei ole ehtinyt liimailla kylttejään siitä kuinka jostain syystä juuri heille pitää maksaa parkkeeraamisesta.
Ulkoilen jos sää sallii ja vaikkei salliskaan
Kylpylään.