Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyrialainen perhe: Suomi on suuri pettymys

Vierailija
22.09.2015 |

Suomi ei taaskaan pystynyt vastaamaan Ruotsista tulleiden "turvapaikanhakijoiden" odotuksiin. Mikä meitä oikein vaivaa? Vaadin hotellitason majoitusta ja aamiaista sänkyyn hädänalaisille vieraillemme!

"SYYRIALAISET Leila ja Nahmud haluavat takaisin Ruotsiin. He ovat käyneet Kemissä ja Helsingissä, nähneet Suomea kolmen päivän ajan. Suomi oli heille suuri pettymys."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1442883848495.html

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Heippa!

Vierailija
2/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei täällä mitään  lapsiperheitä auteta, kun kaikki resurssit menee partalapsien hoivaamiseen. 17-vuotiaat nuorukaiset ennen kaikkea! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel! Heippa vaan, menkää Ruotsiin takaisin. Me ollaan pohjoisen kovia kokenut karu kansa ja karu on meidän maamme. Ei täällä joka jannu jaksa ollakaan.

Vierailija
4/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja muistakaakin levittää sanaa maanmiehillenne siitä, mitä paska paikka Suomi on. 

Vierailija
5/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua ne sit odottaa?? No miehet varmaan vittua, mutta ihan oikeesti... Palvelua 24/7? Omakotitaloa? Kansalta päähäntaputteluja? Ei oo sit pakolaistasoisesta paikasta lähtöisin, jos ei Suomen palvelut kelpaa. Tollaset tarviis edes turvapaikkaa, kun tietää, mistä valittaa. Kristus taas. Mutta hyvä, että tajusivat itse lähteä täältä pois!!

Vierailija
6/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä harmi, että itse ainakin olisin tuon oikeasti sotaisasta ja hätää kärsivästä maasta tulleen perheen mieluummin tänne ottanut, kuin jotain albaanin tai somalin ketkuja, nuoria sinkkumiehiä jotka tulee tänne huvikseen vaan... Olen muutenkin ihmetellyt sitä että miksi tänne tulevista niin pieni osa on syyrialaisia, vaikka siellä Syyriassa pahin kriisi nyt on. 

Vierailija
7/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kuolemaa pakeneva käyttää tuollaista kieltä? Nuo lokaavat kaikkien turvapaikanhakijoiden maineen.

Vierailija
8/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:03"]

Mitä vittua ne sit odottaa?? No miehet varmaan vittua, mutta ihan oikeesti... Palvelua 24/7? Omakotitaloa? Kansalta päähäntaputteluja? Ei oo sit pakolaistasoisesta paikasta lähtöisin, jos ei Suomen palvelut kelpaa. Tollaset tarviis edes turvapaikkaa, kun tietää, mistä valittaa. Kristus taas. Mutta hyvä, että tajusivat itse lähteä täältä pois!!

[/quote]

Hmm. Nämähän sanovat: "Emme ole saaneet mitään apua. Ei mitään. Ei ruokaa, ei paikkaa minne mennä. Kukaan ei auttanut."

Ei vaikuta että mitään luksusta ovat odottaneet. Ja kyllä tuossa on vastaanottotoiminnassa käynyt virhe, jos oikeasti ei ole ohjattu edes hätämajoituksen ja ruokinnan piiriin. Mutta ne taitaa olla vaan niille nuorille miehille, ja somaleilla ja albaaneilla on muutenkin prioriteetti syyrialaisiin nähden...

Vierailija
9/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää Suomi on mullekin ollut melkonen pettymys.

Vierailija
10/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa!

Vierailija
11/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu ikävä

Vierailija
12/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, mutta omassa elämäntilanteessani en osaa antaa sympatiaa maahanmuuttajille. Itse on saanut tapella vuosia jotta saa erityislapselle edes osan niistä palveluista jotka jo vammaispalvelulaissa sanotaan. Puhumattakaan kouluasioista!

Vierailija
13/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menivätkö vastaanottokeskukseen vai kiertelivätkö sen kolme päivää omin nokin?

Vierailija
14/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pääosin näitä kaikkia pakolaisten ottamisia vastaan, mutta erittäin paljon mielummin hyväksyisin sen että näitä lapsiperheitä ja lapsia autetaan kuin sen että 18-32 -vuotiaita miehiä hyysätään. 

Vierailija
15/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:03"]

[/quote]

Hmm. Nämähän sanovat: "Emme ole saaneet mitään apua. Ei mitään. Ei ruokaa, ei paikkaa minne mennä. Kukaan ei auttanut."

Ei vaikuta että mitään luksusta ovat odottaneet. Ja kyllä tuossa on vastaanottotoiminnassa käynyt virhe, jos oikeasti ei ole ohjattu edes hätämajoituksen ja ruokinnan piiriin. Mutta ne taitaa olla vaan niille nuorille miehille, ja somaleilla ja albaaneilla on muutenkin prioriteetti syyrialaisiin nähden...
[/quote]
Ja muksulla trippi kuvassa kädessä. Vaikea uskoa.

Vierailija
16/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne oli missanneet vastaanottokomiteat kyltteineen? Olivat siis matkailleet täällä joitakin päiviä ja ihmettelivät ettei apu saa, en oikein ymmärrä tätä. Ja nyt ei ole rahaa lähteä takaisin Ruotsiin.

Vierailija
17/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa on nyt monesti ollu pakolainen joka haluaisi pois mutta "ei ole rahaa", kun suomi muutenkin hyysää näitä niin eikö nyt voisi paluulipun ostaa seuraavaan lähtevään koneseen/junaan/laivaan.
Tai varmaan olisi myös vapaaehtoisia jotka voisivat kuskata nää takas ruattii.

Vierailija
18/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerran kun täältä poistuu "paska maa" verukkeella, takas ei oo tulemista vaikka ois mikä.

Vierailija
19/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:10"]

Menivätkö vastaanottokeskukseen vai kiertelivätkö sen kolme päivää omin nokin?

[/quote]

Niinpä, voi olla että eivät ole älynneet mennä vastaanottokeskukseen. Esim. Italiassahan paljolti homma menee etelässä varsinkin niin, että yksityiset ihmiset ottavat tulijoita asumaan luokseen, ja vastaanottokeskuksia tulijat välttelevät niiden huonojen olojen takia. Suomalainen kulttuuri taas on sellainen että erittäin harva ottaa ihan vieraita ihmisiä luokseen tuosta vaan, vaan täällä ajatellaan yhteiskunnan hoitavan vastaanottopalvelut.

Vierailija
20/98 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ruokaa, ei paikkaa minne mennä" --> suomeksi Ei gourmet-tason aterioita kynttilöin varustetussa pöydässä 5x päivä eikä välittömästi omaa järvenranta-omakotitaloa. Kauhea on ollut poloisilla hätä Syyriassa aivan varmasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan