Muutan ulkomaille
Olen menettänyt toivoni Suomen tulevaisuuden suhteen.
Työttömyysluvut nousevat, turvapaikanhakijat aiheuttavat merkittäviä lisäkustannuksia taloudelle, väestö ikääntyy, koulutuksesta sekä hyvinvoinnista leikataan ja vienti ei vedä. Ratkaisuksi tarjotaan mm. "hyvätuloisten" kireämpää verotusta - Eli minunlaisteni kouluttautuneiden ja ahkerien ihmisen selkänahasta taas haetaan ratkaisua.
Olen siunatussa asemassa, sillä olen alalla jossa töitä riittää ja on hyvä mahdollisuus siirtyä töihin ulkomaille. Muutama ystäväni onkin jo maisemaa vaihtanut. Olen kolmekymppinen ja avopuolisollani on mahdollisuus lähteä mukaani paremman toivossa, lapsia ei ole vielä tullut hankittua. Laitoin tänään työhakemuksia Jenkkeihin, Kanadaan ja Ausseihin.
Kiitos koulutuksesta ja nuoruudesta. Kiitos kaikesta, mutta en aio jäädä tänne vain siksi, että muu yhteiskunta lypää minulta veroja. Hoitakaa ongelmat keskenänne, meikä sanoo tere ja lähtee etsimään parempaa tulevaisuutta. Jääkää keskenänne tappelemaan etuuksistanne, minä niitä en enää maksa veroistani.
Kommentit (19)
Tiedän melko hyvin millainen viisumiprosessi alkaa, olen sitä seurannut ystävieni osalta. Ei tässä ihan kuukaudessa tai parissa kytkintä nosteta. Tarkoitus olisi että vuoden sisään olisin vaihtanut maisemaa. Kuitenkin minulla on ystäviä alan yrityksissä ja paperiasiat on helpompi saada kuntoon kun työpaikka on odottamassa. Ja kyllä asiat hoituvat kun niitä alkaa hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:03"]Tiedän melko hyvin millainen viisumiprosessi alkaa, olen sitä seurannut ystävieni osalta. Ei tässä ihan kuukaudessa tai parissa kytkintä nosteta. Tarkoitus olisi että vuoden sisään olisin vaihtanut maisemaa. Kuitenkin minulla on ystäviä alan yrityksissä ja paperiasiat on helpompi saada kuntoon kun työpaikka on odottamassa. Ja kyllä asiat hoituvat kun niitä alkaa hoitaa.
[/quote]
Siis työpaikka on jo odottamassa
Hyvää matkaa! Minä muutin hiljattain takaisin Suomeen lähes 17 vuoden ulkomailla olon jälkeen.
Kiukkuisena ja katkerana lähteminen ei ole paras vaihtoehto. Jos tai kun siellä uudessa kotimaassa ihan kaikki ei olekaan paremmin kuin Suomessa, sitä voi olla henkisesti vaikea myöntää.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:09"]
Kiukkuisena ja katkerana lähteminen ei ole paras vaihtoehto. Jos tai kun siellä uudessa kotimaassa ihan kaikki ei olekaan paremmin kuin Suomessa, sitä voi olla henkisesti vaikea myöntää.
[/quote]
Suomessa on ainakin tällä hetkellä Euroopan heikoin talouskasvu ja Euroopan suurimpiin kuuluvat työttömyysluvut. Että ainakin Euroopassa on helppo löytää tuolta osin maa, jossa on asiat paremmin kuin Suomessa.
Ihan hyvä on kokeilla ulkomailla olemista. Itsen olin useamman vuoden jenkeissä. Oli todella hyvä palkka, mutta sitten kun alettiin miettimään lapsia ja jäämistä, muutettiin takaisin suomeen. Olisi tullut kalliiksi maksaa koulutus, synnytys, lastenhoitajan + eläkesäästöt. Nyt on vähän pienempi palkka, mutta perusasiasiat kunnossa. Lapsille on ihana päiväkoti, yksi jo koulussa. Maksan mielummin könttäsumman joka kuukausi kun moneen paikkaan erillaisia maksuaja.
Oli kiva olla siellä, sain hyvän pesämunan, mutta kotona on mukava olla.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:00"]
Ai luulet jenkkeihin muuton onnistuvan tosta noin vaan hakemuksia lähettelemällä? :D
[/quote]
Jos työpaikan saa niin kyllä se silloin onnistuu.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:00"]
Ai luulet jenkkeihin muuton onnistuvan tosta noin vaan hakemuksia lähettelemällä? :D
[/quote]
Jos työpaikan saa niin kyllä se silloin onnistuu.
[/quote] Millä alalla USAssa on noin pulaa työväestä?
"Olen kolmekymppinen ja avopuolisollani on mahdollisuus lähteä mukaani paremman toivossa, lapsia ei ole vielä tullut hankittua. Laitoin tänään työhakemuksia Jenkkeihin, Kanadaan ja Ausseihin."
Avopuolisot eivat paase "siivella" Yhdysvaltoihin.
Jaha, taas näitä "MINÄ LÄHDEN NYT ENKÄ PALAA!!!1" -draamakuningattaria.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:35"]
Saanko kysyä ammattiasi? Oletko jollain lääketieteen alalla?
[/quote] Laakareille ainakin tulee pitka uudelleenkoulutus eteen ja sairaanhoitajien on oltava ystavallisia ja hymyilevia.
Aloittaja: Olen matemaatikko, mutta käytännössä olen koko urani tehnyt töitä lääkehityksen (genetiikan sovellusala) parissa ja ehkä identifioidun enemmän koodari/tilastotieteilijä puolelle kuin teoreettiseen matematiikkaan.
Vielä tarkennettakoon, että tuntipalkkani ei ole erityisen korkea (noin 28€/h), mutta teen 6 päiväistä työviikkoa ja työpäivät usein venyvät pitkiksi. Kuukausiansioni on korkeahko, koska teen paljon vaativaa työtä. Ärsyttää, että verotustani kiristetään koska muut eivät halua pitkittää omaa työpäiväänsä edes varttia. Nyt joudun itse pitkittämään työpäivääni jos en halua ansiotasoni tippuvan. Töitä olen tehnyt 16-vuotiaasta asti, joka kesä, opintojen rinnalla ja kesälomillakin olen työprojekteja hoitanut. Kuppini kaatui kun lakkoijat vaativat, että kaltaisteni verotusta pitäisi entisestään kiristää.
Ymmärrän sinua täysin, ap. Meiltä, jotka olemme omalla ahkeruudella ja raadannalla omaisuutemme ja hyvän tulotason hankkineet, rangaistaan. Muut kouluttamattomat pienituloiset loisivat meidän verorahoillamme. Suomalaista yhteiskuntaa haluaisin tukea mutta en enää maahanmuuttoa. T. 14, itse lääketieteen alalla oleva
Olen samaa mieltä. Itsekin lähtisin heti jos olisi töitä ulkomailla. Mutta minun alallani ei ole töitä, enkä olisi valmis enää jättämään täysi-ikäisiä lapsiani tänne tai viemään väkisin teinejä. Suurin syy kuitenkin on ,ettei oma kielitaito ole riittävä, jotta voisin saada yhtä hyvän työpaikan ulkomailta. Palkkani ei ole päätä huomaaja noin 50000€/vuosi, mutta veroja siitä menee kyllä niin paljon, ettei mitään ylimääräistä kyllä itselleni jää. Aina saa laske ajoka euron. Mieheni tulot on suunnilleen samat. Aina olemme kuitenkin joutuneet tuloistamme maksamaan täydet päivähoitomaksut ym. kun on niin hyvät tulot. nyt kun on 17vja 18v niin lapsilisät on loppuneet, mutta opintotukea ei tipu vielä pariin vuoteen, vaan kaikki opinnot ja asuminen on meidän vanhempien rahoitettava myös täyikäiselle opiskelijalle vaikka asuisi omassa asunnossa. Ja tosiaan luin juuri että parhaiten suomessa ansaitseva 10% maksaa noin 70% kaikista ansiotuloveroista. on se kyllä väärin, että 10% suomalaisista joutuu elättämään loppuporukkaa, ei ihme, että hyvätuloiset lähtee ilmaisten koulujen jälkeen muualle. Joku on kyllä pielessä.