Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikutan varmaan "täydellseltää" ja siksikö minusta ei pidetä?

Vierailija
03.04.2022 |

Olen paljon miettinyt sitä miksi minua kohtaan ollaan tympeitä, somessa ei kommentoida juttuja, töissä minä saan olla aina se joka yrittää jutella, ukaan ei tee aloitetta tutustumiseen jne. Omasta mielestäni olen kaikille mukava enkä pidä ihmisten haukkumisesta. Olen päätellyt että voisiko kyse olla kateudesta, se miltä ulospäin saattaa vaikuttaa niin siltä että minulla olisi "kaikki niin täydellistä". Tietäisivätpä vaan mitä ongelmia minullakin on ja minkä kaikkien asioiden kanssa painin, jaksamiseni on ihan rajoilla. Tykkään laittautua, kaunis ulkonäkö löytyy, melko hoikka (laihaläski) sekä panostan todella paljon kauniiden kuvien ottamiseen, ruoka-annosten tekoon jne ja lisäksi vielä pärjään töissä melko hyvin.
En tee näitä näyttämisen halusta muille vaan olen perfektionisti ja henkeen ja vereen visualisti. Herättävätkö tällaiset kateuden tunteita ja siksi kanssani ei haluta olla vai olenko sittenkin luonteeltani niin mätä enkä vain itse ole tajunnut sitä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaikutat omahyväiseltä ja siitä ei vaan pidetä. 

Vierailija
2/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystäväpiirisi amisporukkaa, akateemista vai millaista? 

Olen törmännyt vastaavaan lähinnä matala-palkka-aloilla, varsinkin laitoskeittiöissä yms. Se selän takana toisista pahaa puhuminen on ihan älytöntä. Joskus oikein ihmettelee, mistä sellaiset ihmiset saavat sen kaiken energian, jonka käyttävät muiden mollaamiseen ja heidän tekemisistään kiinnostumiseen negatiiviseen sävyyn. 

Varmaan ovat sitten kateellisia. Hanki parempia kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ap rauhassa juuri sellainen kuin olet! Jumalaa voit kiittää kaikesta!

Vierailija
4/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaikutat omahyväiseltä ja siitä ei vaan pidetä. 

no toivottavasti en, sitä en ainakaan halua olla! En oikeastaan edes tiedä miten sellainen käytös ilmenee? Ap

Vierailija
5/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ystäväpiirisi amisporukkaa, akateemista vai millaista? 

Olen törmännyt vastaavaan lähinnä matala-palkka-aloilla, varsinkin laitoskeittiöissä yms. Se selän takana toisista pahaa puhuminen on ihan älytöntä. Joskus oikein ihmettelee, mistä sellaiset ihmiset saavat sen kaiken energian, jonka käyttävät muiden mollaamiseen ja heidän tekemisistään kiinnostumiseen negatiiviseen sävyyn. 

Varmaan ovat sitten kateellisia. Hanki parempia kavereita.

no yjsi ongelmista juuri on ettei mitään ystäväporukkaa ole. Työpaikalla ollaan amistasoisia kaikki. Ap

Vierailija
6/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvin perfektionistinen, voi tämä tehdä muiden olosta vaikeaa koska pelkäävät sinun odottavan täydellisyyttä myös heiltä. Ja jos ihminen on hyvin keskittynyt itseensä ja omiin tekemisiinsä, jää siinä helposti sellainen aito vuorovaikutus puuttumaan. En tarkoita itsekästä, vaan sellaista "epäolennaisuuksiin" keskittyvää.

Vierailija
7/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun en tunne sinua.

Vierailija
8/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvin perfektionistinen, voi tämä tehdä muiden olosta vaikeaa koska pelkäävät sinun odottavan täydellisyyttä myös heiltä. Ja jos ihminen on hyvin keskittynyt itseensä ja omiin tekemisiinsä, jää siinä helposti sellainen aito vuorovaikutus puuttumaan. En tarkoita itsekästä, vaan sellaista "epäolennaisuuksiin" keskittyvää.

Epäolennaisuuksilla tarkoitin sitä, että muita kiinnostaa vain tiettyyn pisteeseen asti, miltä asiasi näyttävät, ovatko ne täydellisiä tai vaikka missä olet hyvä. Ne ovat sinulle tärkeitä, mutteivat muille kauhean tärkeitä. Eli ihmisiä ei jaksa kiinnostaa, mikä on se yhteinen pohja mille voi rakentaa?

Vierailija
9/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä yrität liikaa. Ota vähän rennommin kaikki, kuvia myöten. Kyse ei taida olla kateudesta, vaan yliyrittäminen ja täydellisyyden tavoittelu paistaa susta pitkälle.

Vierailija
10/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensimmäinen ajatuksesi on, että ihmiset on varmaan kateellisia sinulle, kun olet sitä tätä ja tota, otat tuollaisia kuvia jne... Niin tuohan kertoo omahyväisyydestä ja siitä, että kuvittelet ihmisten olevan jotenkin kateellisia kaikelle tuolle.

Ehkä yksinkertaisesti vain vaikutat todella epämiellyttävältä ihmiseltä. Sellaiselta feikiltä.

Vierailija
11/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisissani on yksi perfektionisti. Voin sanoa että hänen seuransa on hyvin väsyttävää. Koen hänet oikein energiasyöpöksi. Kaikki pitää olla aina just eikä melkein. Jopa sitä myöten että minkäköhänlaisen keksin valitsisi kahvipöydästä. Kaikenlaisessa yhteisessä tekemisessä joka päätöstä veivataan huolella edestakaisin. En vaan jaksa.

Vierailija
12/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut siis eivät oma-aloitteisesti moikkaile sinua. Moikkaavatko muita? Kokeile olla jonain päivänä hiljaisempi ja testaa, jutteleeko joku. Toimi minulla lukioiässä. Muuna aikana olin itse sosiaalinen, mutta välillä tauolla olin tarkoituksella hiljaa, ja silloin joku saattoi alkaa juttelemaan.

Vierailija
13/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat "täydellseltää"? No niinpä tosiaan vaikutat.

Vierailija
14/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele kuinka omahyväinen on ihminen joka ei välitä sen kummemmin pidetäänkö tai mitä muut ajattelee. Tai ei kai kukaan ehdoin tahdoin halua, että joillain olisi etukäteen joku huono tai väärä käsitys itsestäsi, mutta eniten ihmettelisin, jos niin monella sellaisella ihmisellä on joku käsitys, joita et ole tavannut tai puhunut heidän kanssaan.

Harvoinhan noin on, ellei ole jonkun huhumyllyn kohteena tai jos ei ole jostain kuuluisa, vaikka somesta.

Ja miksi ylipäätänsä pitäisi olla monella ihmisellä joku käsitys tai mielipide jostain yksittäisestä ihmisestä?

Osaan kuvitella yhden tilanteen, missä on hyvä, että mahdollisimman monella ihmisellä olisi joku omakohtainen käsitys jostain ihmisestä ja se on tilanne, missä tuo ihminen olisi joutunut jonkun lokakampanjan kohteeksi ja tällöin olisi hyvä, että on myös sellaisia ihmisiä ympärillä, jotka eivät usko ihan kaikkea mitä kuulevat toisilta tai eivät ole mukana jossain ihme kampanjoissa.

Tuollaisessakin tapauksessa ihmettelisin ensin, miten tai miksi joku joutuisi jonkun lokakampanjan kohteeksi alunperinkään. Varsinkin jos syy ei ole mitenkään selvä eli kysessä ei ole julkkis, ei esiinny somessa, eikä tunne monia ihmisiä.

Vierailija
15/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta kyllä yhtään "täydelliseltä" vaan itserakkaalta ja katkeralta. Sinusta tulee mieleen "nice guy" -miehet, jotka ylentävät itsensä alentamalla muita miehiä ja kun eivät kiltteydestään huolimatta saakaan sitä, mitä haluavat eli seksiä naisilta, kohdistavat he vihansa heidät torjuneisiin naisiin. Sinä koet olevasi kaunis ja mielenkiintoinen ihminen ja etsit ulkopuolisia syitä sille, että muut eivät reagoi upeuteesi toivomallasi tavalla: muut ovat kateellisia. Tajuatko itse yhtään, miten omahyväiseltä kuulostat?

Vierailija
16/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kaunis ja nuori lääkäri niin joo, olen kateellinen.

Vierailija
17/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kateellisia sinulle ja miehet suuttuvat ja ottavat etäisyyttä kun eivät saa seksiä sinulta.

Vierailija
18/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli-innokkuus, - yrittäminen ja muiden toistuva miellyttäminen tai vaihtoehtoisesti omahyväisyys vaikuttavat usein. Samoin se, että koettaa ilman kokonaisnäkemyksen ymmärrystä antaa muille ratkaisuehdotuksia elämän parantamiseksi.

Toki siis ymmärrän, että kaikenlainen turhaan valittaminen on uuvuttavaa, ellei ihminen todella aiokaan muuttaa elämäänsä, mutta normaaleissa tapauksissa ihmiset kaipaavat usein vain kuuntelijaa ja toisen läsnäoloa. He yleensä kyllä itse tietävät asioiden ääneen sanomisen jälkeen, että mitä pitää asioille tehdä.

Toki, vaikea sanoa, että mikä on sinun juttusi, koska en tunne sinua :) ja ihan vain ajatus, kukaan ei ole täydellinen ;) Jos antaa niin olettaa, juoksen ainakin itse karkuun. Yleensä näillä ihmisillä on ollut enemmän ongelmia itsensä kanssa kuin tavallisten ihmisten tavalliset ongelmat.

Vierailija
19/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan et osaa kirjoittaa. Eli et ole liian täydellinen kuitenkaan.

Vierailija
20/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen. Jo teininä kuulin vi ttu ilua "ystäviltä", kuinka "neiti täydellinen" olen. Kyllä, olen perfektionisti, ja kamppailen itseni kanssa joka päivä, että voisin olla armollinen itseäni ja muita kohtaan. Persoonallisuuttaan ei valitettavasti voi muuttaa, mutta pitää yrittää olla armollinen. En ole tiukkapipo ja teen virheitä joka päivä, osaan myös nauraa itselleni, mutta kyllä oikeasti teini-iässä ystäväni olivat kateellisia minulle (myönsivät, että kateuden vuoksi halusivat satuttaa mahdollisimman paljon minua). Ja kyllä minua satutettiinkin. Sen jälkeen en ole luottanut kehenkään niin paljon, että olisin luonut aitoja ystävyyssuhteita. Olen kyllä yrittänyt, mutta olen myös introvertti, joten viihdyn oikein hyvin itsekseni. Joskus on yksinäistä, varsinkin kun työyhteisössäkin jään välillä tahtomattani ulkopuolelle. Mutta sen haluan sanoa, että ymmärrän sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän